AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #1 Skrevet 7. september 2017 Jeg har tidligere slitt med depresjon, men har vært frisk i en del år nå. Har flyttet til Tromsø og er redd for at mørketida skal ha negativ virkning på meg. Jeg har tidligere opplevd mørketid, men bare i den form av at det har blitt lysere og lysere. Nå må jeg altså oppleve det andre veien også, at det blir mørkere og mørkere. Noen tips til hvordan jeg kan takle det best mulig? Jeg tenker at det er utrolig viktig å være ute og få litt lys den lille tiden det er dagslys, og tenne lys og generelt lage det koselig hjemme. Det med fysisk aktivitet er vel også viktig. Anonymkode: 65a93...738
AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #2 Skrevet 7. september 2017 For meg har det vært essensielt å ta tran sånn at jeg får i meg nok D-vitamin. Anonymkode: a25f0...962 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #3 Skrevet 7. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: For meg har det vært essensielt å ta tran sånn at jeg får i meg nok D-vitamin. Anonymkode: a25f0...962 Jeg klarer ikke tran, men skal skaffe meg sånn D-vitamintilskudd! Anonymkode: 65a93...738 2
Prinsesse788 Skrevet 7. september 2017 #5 Skrevet 7. september 2017 https://www.dinside.no/okonomi/slik-unngar-du-vinter-depresjon/62176174
helledussen Skrevet 10. september 2017 #6 Skrevet 10. september 2017 Få nok d-vitaminer og b12. Prøv å få lys i løpet av dagen. Lyslampe fungerer ikke for meg men jeg bruker et apparat der jeg får lys rett inn i ørene. Vet at ikke alle har mulighet til det men kan du så kom deg på ferie til sol og varme. Jeg sparer alltid ferie til mørketiden.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #7 Skrevet 10. september 2017 2 minutter siden, helledussen skrev: men jeg bruker et apparat der jeg får lys rett inn i ørene. I ørene? Anonymkode: 1e730...a98
helledussen Skrevet 10. september 2017 #8 Skrevet 10. september 2017 Jepp. Jeg leste om det i et ukeblad. Det er et lite apparat der man får lys direkte i ørene via ørepropper. 12 minutter skal de være i øret om gangen.
helledussen Skrevet 10. september 2017 #9 Skrevet 10. september 2017 Jeg har fått diagnosen vinterdepresjon av lege ved en søvnklinikk og siden jeg ikke hadde god effekt av å sitte foran lyslamper fikk jeg beskjed om at jeg må bruke antidepressiva. Ekstrem trøtthet er det jeg sliter med mest.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå