Gå til innhold

Mer samarbeid med 50/50?

Fremhevede innlegg

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da ser jeg det som eksen sitt ansvar å feire bursdag med sin familie da han har barnet. :)

Anonymkode: 81d15...d90

Det er jo synd at dere ikke kan være der begge to for barnet sin del, men selvfølgelig, man må jo gjøre det som er rett for seg og sin situasjon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Eh...to barnetrygder ift 50/50 delt omsorg betyr: en barnetrygd til far og en til mor.

De deler alt 50/50.

Anonymkode: 90c22...4ac

Nei, om en part har partner vil denne få en barnetrygd om denne har hovedomsorgen ..

Anonymkode: 92cb6...c63

Skrevet
8 timer siden, Mass skrev:

Det er jo synd at dere ikke kan være der begge to for barnet sin del, men selvfølgelig, man må jo gjøre det som er rett for seg og sin situasjon.

Vi har denne løsningen, vi feirer med vår familie og barnet den helgen barnet er hos oss og hos far den helgen barnet er der. Samme gjør vi med barna til min samboer da min familie blir bedt i bursdag til barna hans og omvendt i barnet mitt sitt selskap. Men også fordi om vi er samlet med den andre forelderen så blir det bare krangling og ikke noe hyggelig for bursdagsbarnet.. Håper det ikke blir slik den dagen barna er konfirmanter og at vi kan klare å ha en flott feiring sammen.

Anonymkode: c792a...eb5

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, om en part har partner vil denne få en barnetrygd om denne har hovedomsorgen ..

Anonymkode: 92cb6...c63

Eh...denne tråden handler om 50/50 og som regel har man da avtalt noe som heter "delt bosted".

Har man delt bosted og 50/50 så er det 1 (en) barnetrygd til barnets mor og 1 (en) barnetrygd til barnets far.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Eh...denne tråden handler om 50/50 og som regel har man da avtalt noe som heter "delt bosted".

Har man delt bosted og 50/50 så er det 1 (en) barnetrygd til barnets mor og 1 (en) barnetrygd til barnets far.

Glemte å tilføye: tar utgangspunkt i at barnets mor og far er selvstendige vesener som klarer seg fint alene økonomisk og på andre måter. 

Skikkelig ansvarlige voksne bor alene. De treffer flørter etc. på tidspunkt de ikke har barn.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jepp, med mindre man har ny samboer/ektefelle. Da får man en halv barnetrygd. 

Anonymkode: 31dd0...c12

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt

sofie777, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...