Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dag 1 på sykehuset så jeg fikk sove et par timer. Husker ikke første gang jeg gikk på butikken alene, men husker at jeg tenkte at jeg måtte være rask! Ikke fordi jeg ikke stolte på mannen, men fordi babyen min var sulten HELE tiden 😝

Anonymkode: bea39...c6d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan ikke far være alene med babyen fra dag en? Virker nesten som du ikke stoler på han. Tror du virkelig at du må være rundt babyen din 24/7?

Anonymkode: 02d92...748

Hvis du leser det andre svaret mitt så ser du at det er jeg avhengig av å være med baby, og at det ikke har noe med får p gjøre. Han var forøvrig sånn en med babyen alene i flere timer pga keisersnitt, men da ble det jo noe annet.

Selvfølgelig KAN fedre være alene med de fra første stund, men JEG syns det er vanskelig pga morsinstinktet som er litt vel ivrig ;)

Anonymkode: 0c8a7...eb7

• Liker 1
Skrevet

Her var far aldri alene med babyen... Så jeg dro. Da måtte han være alene med babyen, så fra 7 mnd var det en time her og time der.

Anonymkode: 51f80...4aa

Skrevet

Er ungen mett så kan du la ungen være alene med far med en gang. Her i heimen var får den som lettest fikk ungen rolig..... får luktet ikke melk. 

Du må jobbe med deg selv. La får slippe til. Her til far alltid kveldsstellet. De koste seg og hold på i 30 min. Jeg forsto aldri hva de gjorde, men hold meg unna. 

Anonymkode: 9388f...b8f

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du leser det andre svaret mitt så ser du at det er jeg avhengig av å være med baby, og at det ikke har noe med får p gjøre. Han var forøvrig sånn en med babyen alene i flere timer pga keisersnitt, men da ble det jo noe annet.

Selvfølgelig KAN fedre være alene med de fra første stund, men JEG syns det er vanskelig pga morsinstinktet som er litt vel ivrig ;)

Ok, da misforsto jeg nok litt :)

Anonymkode: 02d92...748

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ungen mett så kan du la ungen være alene med far med en gang. Her i heimen var får den som lettest fikk ungen rolig..... får luktet ikke melk. 

Du må jobbe med deg selv. La får slippe til. Her til far alltid kveldsstellet. De koste seg og hold på i 30 min. Jeg forsto aldri hva de gjorde, men hold meg unna. 

Anonymkode: 9388f...b8f

Ja, jeg får bare tvinge meg ut. Vet jo at det går helt fint...

De har jo masse kosestunder. Skal sørge for å amme rett før (spiser veldig ofte og tar ikke flaske), og ta meg en tur i området i første omgang :)

Skrevet

At far var alene med babyen helt fra begynnelsen falt meg helt naturlig, det er vårt barn, ikke mitt barn.

Om babyen ikke tar flaske kan det være lurt å øve på det, så går det kanskje etterhvert.

Anonymkode: df1f1...958

• Liker 1
Skrevet

Tror hun var et par uker første gang jeg trengte noe jeg ikke gadd å sende pappan ut for å kjøpe... ble en butikktur og var utrolig overrasket over hvor sykt stressende (rent instinktivt) det var å være borte fra henne. Et sekund virker som en evighet. Hun hadde det selvsagt helt fint hjemme med pappa, men jeg led, haha. Andre gang var vel rundt 8 uker, da var jeg borte i nesten to timer, hos frisøren. Det gikk bedre :) Ikke noe problem for baby eller pappan, verst for meg...

Skrevet

Far var alene med baby på barsel, samme dag som vi kom hjem, og lurer på om min første helkveld alene ute var ved 3 mnd? 

Anonymkode: 54279...3a5

• Liker 1
Skrevet

1år🤣

Anonymkode: e8d3b...aeb

Skrevet

4.dagen var jeg på butikken alene -fantastisk!

Slik har det vært hele veien. 4 uker var jeg på venninnekveld. 6 uker var jeg på byn. Osv osv. Og ja, jeg ammet!

Anonymkode: d58f6...11d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...