AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #1 Skrevet 6. september 2017 Jeg skal ta en avføringsprøve, men er litt usikker på hvordan. Jeg kan vel ikke ta bæsjen opp fra doskåla, da kan den vel ha blitt "forurenset"? Bæsje i en boks? Jeg klarer ikke å treffe opp i beholderen, da den er veldig liten. Anonymkode: 392a4...0a1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #2 Skrevet 6. september 2017 Fang det med hånden! Ta på engangshansker! El la det gå på gulvet, oppå et lag papir/plast/tom isboks el.l. Anonymkode: dbba7...683
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #4 Skrevet 6. september 2017 Legg dopapir i doen før du bæsjer. I beholderen som prøven skal være i er det som regel en pinne av noe slag som du stikker el tar en liten bit avføring med oppi beholderen Anonymkode: 1d433...64d 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #5 Skrevet 6. september 2017 La plastfolie som jeg festet løst rundt doskålen, så kunne jeg bæsje på vanlig vis. Genialt, særlig når man har barn. Anonymkode: dc12b...b42
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #6 Skrevet 6. september 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: La plastfolie som jeg festet løst rundt doskålen, så kunne jeg bæsje på vanlig vis. Genialt, særlig når man har barn. Anonymkode: dc12b...b42 Med løst mener jeg at den lå som en bue ned mot doskålen, så jeg ikke "satt" på bæsjen. Anonymkode: dc12b...b42
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #7 Skrevet 6. september 2017 Enig med ab 64d og det er det som oftest blir anbefalt og er enklest. Jeg har gjort det selv. Det enkleste er å bæsje litt på kanten, ikke rett i vannet. Når du har lagt en del dopapir der så skuffer du opp litt avføring. Ekkelt, men fort gjort. Anonymkode: ee510...1ab
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #8 Skrevet 6. september 2017 Legg en plastpose nedi skåla som om den er en søppelkorg, legg ringen over og fest posen med teip rundt på utsiden av skåla. Gjør ditt fornøde, scoop oppi glasset, tøm posen opp ned i toalettet og kast posen. Gjøres ofte på sykehjem o.l:) Anonymkode: 3a4a5...8fc
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #9 Skrevet 6. september 2017 Jeg fikk beskjed om å ta masse papir i handa, og bæsje i papiret. Anonymkode: 489cf...1b3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #10 Skrevet 6. september 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Legg en plastpose nedi skåla som om den er en søppelkorg, legg ringen over og fest posen med teip rundt på utsiden av skåla. Gjør ditt fornøde, scoop oppi glasset, tøm posen opp ned i toalettet og kast posen. Gjøres ofte på sykehjem o.l:) Anonymkode: 3a4a5...8fc Eh, nei. På sykehjem bruker man bekken, ikke plastposer i do. Anonymkode: f36a5...889 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #11 Skrevet 29. juli 2018 Velkjent praktisk problem, ja! Etter tips fra legesekretæren la jeg en avis på golvet og satte meg på huk som man gjør når man går på do ute i naturen og det gikk helt fint. Anonymkode: b84a8...77c
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #12 Skrevet 29. juli 2018 På 6.9.2017 den 12.28, AnonymBruker skrev: Jeg skal ta en avføringsprøve, men er litt usikker på hvordan. Jeg kan vel ikke ta bæsjen opp fra doskåla, da kan den vel ha blitt "forurenset"? Bæsje i en boks? Jeg klarer ikke å treffe opp i beholderen, da den er veldig liten. Anonymkode: 392a4...0a1 Ta en ren bærepose og trekk over enten en bøtte, eller legg den under duringen i toalettet. Anonymkode: 857e4...b59
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå