Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det dyrt? Eller kan man klare det hvis man bestiller i tide? Har veldig lyst å besøke Dubai. Tips ønskes :) Tenker sånn i slutten av mai.

Anonymkode: 78054...ccb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klare hva?? :klo:

Dubai er dyrt. Var der selv for noen år siden og da kom fly + hotell i 4 netter for 18000,- for en person.

Bodde på et ok 5-stjernes hotell og fløy SAS via København.

Å spise der borte er ikke så all verdens dyrt. Klær osv er samme nivå som hjemme. Er du på jakt etter gull, kan du gjøre gode kjøp. Var der i februar og da var tempen på rundt 32 grader på dagtid. Tror mai er helt på grensen til når jeg ville reist der. Det blir veldig varmt der i sommermånedene....45-50 grader.

Anonymkode: cbfb0...aad

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det dyrt? Eller kan man klare det hvis man bestiller i tide? Har veldig lyst å besøke Dubai. Tips ønskes :) Tenker sånn i slutten av mai.

man kan klare det

Anonymkode: ad22c...c7e

Skrevet

Het vært der 3 ganger. Elsker Dubai :) Bodde sist gang, på Fairmont the palm. Det ligger ut på palmen. Og er ganske dyrt :) Kan anbefale å bo i Sjarjah, det ligger 35 min unna Dubai. Hotellene der er litt rimeligere. God tur, og kos deg masse!

Anonymkode: 66e42...338

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hotellene er forholdsvis dyre, men om man ikke skal være der i dagevis er det overkommelig. Mat og drikke omtrent som her hjemme.

:opplyser:  Bare sjekk gj.sn.temp. i mai. Det kan bli ulidelig varmt der tidlig vår og i sommermånedene. 

Ønsker deg en riktig god tur! 

Skrevet

Jeg har vært i Dubai i midten av mai og det var forferdelig varmt, opp mot 40 grader.  Var så varmt at jeg ikke orket å sitte ute og spise, faktisk.  Har hørt at oktober til mars er de beste månedene.

Mat og drikke koster omtrent som hjemme, alkohol er jevnt over dyrere.  Fly direkte fra Oslo med Emirates kan du få ned mot ca 4000 kr tur/retur om du bestiller litt tid i forveien.  

Hotelltips: Jumeirah Creekside Hotel.  Ligger ca 10 min kjøring fra flyplassen, femstjerners i samme kjede som Burj al Arab.  Koster fra snaue 2000 kr/natt og er vel verdt pengene.  Store, rene rom og fin utsikt mot Dubais skyline inkl Burj Khalifa fra takterrassen.  The Irish Village pub ligger rett bak hotellet og der er både mat og drikke rimeligere enn jeg opplevde både på hotellet og ikke minst på restaurantene rundt Dubai Mall og fontenen der.  Internasjonalt miljø og mye folk fra flybransjen der pga nærheten til flyplassen og at opplæringssenteret til Emirates er nærmeste nabo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...