AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #1 Skrevet 5. september 2017 Kan Norge bli rammet hvis det blir krig mellom USA og Korea?? Er redd for dette rakett og atom greiene de holder på med. Anonymkode: 35181...111
Sh999 Skrevet 5. september 2017 #2 Skrevet 5. september 2017 Det er en skummel utvikling ja.. Er faktisk enig med Putin denne gangen. Trump er jo en løs kanon på dekk..
stan Skrevet 5. september 2017 #3 Skrevet 5. september 2017 Norge vil nok ikke direkte bli rammet av krigshandlinger. Men vi vil merke det av andre grunner. Det kommer jo litt an på hva slags krig det blir. Men jeg går ut fra at det blir en begrenset krig, hovedsakelig på Korea-halvøya, med Nord-Korea mot Sør-Koreas sterkt støttet av USA. Vi må vel regne med at ihvertfall Nord-Korea vil bruke atomvåpen. Vi vil jo merke dette gjennom økt bakgrunnstråling. Sannsynligheten for at direkte nedfall av radioaktive stoffer er nok liten for Norges sin del. Det kommer jo også an på hva slags våpen de bruker, en atombombe eller en hydrogenbombe. Den siste de testet var en h-bombe. I tillegg til å være mye kraftigere, spres også radioaktivitet mer med denne bombetypen. Men det er jo også andre måter vi kan merke en slik krig. Hvis Nord-Korea angriper først. Mot Guam som det har vært tale om. Da er vi vel formelt sett i krig, siden NATO-pakten sier at om et land angripes er alle landene formelt angrepet. I så fall regner jeg med at Norge vil sende noe eller noen. Ellers vil jo en krig endre på handelen i verden, med sannsynlighet for økte mat- og oljepriser, samt på andre varer. Kina sin rolle i det hele er jo usikkert, men at transport fra Kina vil bli mye dyrere er ganske sikkert. Kanskje stoppe helt opp fra nordlige deler av landet. Alt dette vil vi merke. Dette er noen av måtene vi vil kunne merke en begrenset krig. 1
stan Skrevet 5. september 2017 #5 Skrevet 5. september 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 34afc...793 Fantastisk! Jeg hadde helt glemt denne. Hvem kan lage noe tilsvarende i dag?
WubWub Skrevet 5. september 2017 #6 Skrevet 5. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan Norge bli rammet hvis det blir krig mellom USA og Korea?? Er redd for dette rakett og atom greiene de holder på med. Anonymkode: 35181...111 Det beror på hva Kina foretar seg om USA invaderer Nord-Korea. Om Kina går inn i krigen på nord-koreansk side er Norge pliktig til å gå inn i krigen militært da USA er vår nærmeste allierte. Dette vil igjen medføre at Russland går inn på Kina sin side da de er allierte og vips står vi i en verdenskrig med en fiendtlig stormakt på grensen vår. Om det blir en isolert krig mellom USA vs Nord-Korea har vi lite til intet å frykte annet enn at vi kanskje vil merke det økonomisk da verdensøkonomien vil bli rammet. Dette er det mest sannsynlige scenarioet, Kina er nok så pragmatiske at de ikke ønsker utslette pga terrorregimet i Nord-Korea.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #7 Skrevet 5. september 2017 14 minutter siden, stan skrev: Fantastisk! Jeg hadde helt glemt denne. Hvem kan lage noe tilsvarende i dag? Hadde vært litt kult om de gjenforente og lagde en remake :D Anonymkode: 34afc...793
ops2 Skrevet 5. september 2017 #8 Skrevet 5. september 2017 Jeg tviler på at noe land vil stille seg på Nord-Koreas side. Og etter Tsjernobyl-ulykken ble det sluppet ut 400 ganger mer radioaktivitet enn ved bombingen av Hiroshima og Nagasaki. Norge var det landet som fikk nest mest radioaktivt nedfall, på grunn av vindforholdene. Jeg synes ikke vi ble hardt rammet. Jeg var selvsagt svært ung, men likevel. Ingen falt om i gatene, liksom. Man kunne ikke spise sau og rein fra noen fjellområder i Sør-Norge. Avstanden til Nord-Korea er meget stor sammenlignet med Tsjernobyl. Det føles betryggende i disse dager.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #9 Skrevet 5. september 2017 Noen burde ihvertfall satt barnesikring, foreldrekontroll og diverse andre filtre på Trumf sin adgang til internett. Det er alle hans ugjennomtenkte tvitringer som skaper størst bekymring hos meg. F eks nå med Nord-Korea sin siste prøvesprengning : ok, ille nyhet. Men - det jeg var mest spent og nervøs for, var Trumf sin reaksjon. Og den var, dessverre som vanlig, ikke med på å skape ro. Anonymkode: 4e041...143 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #10 Skrevet 5. september 2017 Leste i Dagbladet at Norge er forpliktet til USA/ NATO, og om Kina involverer seg vil Russland støtte Kina og da er skrekkscenarioet igang. Vi er da et mål for Russiske kjernefysiske våpen. Hvorfor er det så lite i media om dette her i Norge? Ingen økt beredskap blant folk? Ingen info om hva hvis? Anonymkode: ae3e6...3e1
ops2 Skrevet 6. september 2017 #11 Skrevet 6. september 2017 (endret) Hvorfor i himmelens navn skulle Kina støtte Nord-Korea? Gi meg en grunn? Joda, de handler med Nord-Korea, og er forpliktet til å si ting som det. Men de vil ha bort Kim, de også. Og Putin bruke atombomber? Og har du en link til den artikkelen? Endret 6. september 2017 av ops2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #12 Skrevet 6. september 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Leste i Dagbladet at Norge er forpliktet til USA/ NATO, og om Kina involverer seg vil Russland støtte Kina og da er skrekkscenarioet igang. Vi er da et mål for Russiske kjernefysiske våpen. Hvorfor er det så lite i media om dette her i Norge? Ingen økt beredskap blant folk? Ingen info om hva hvis? Anonymkode: ae3e6...3e1 Fordi det ikke er en trussel. Vi kommer ikke til være et mål for Russland. Det du driver med er krisemaksimering, og kommer ikke til å skje. Anonymkode: 77309...91a
ops2 Skrevet 6. september 2017 #13 Skrevet 6. september 2017 Ingen grunn til hysteri før befolkningen i Seoul begynner å flytte ut eller hamstre mat.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #14 Skrevet 6. september 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen burde ihvertfall satt barnesikring, foreldrekontroll og diverse andre filtre på Trumf sin adgang til internett. Det er alle hans ugjennomtenkte tvitringer som skaper størst bekymring hos meg. F eks nå med Nord-Korea sin siste prøvesprengning : ok, ille nyhet. Men - det jeg var mest spent og nervøs for, var Trumf sin reaksjon. Og den var, dessverre som vanlig, ikke med på å skape ro. Anonymkode: 4e041...143 USAs aggressive militærøvelser ved Nord-Koreas grenser provoserer nok mye mer enn noen twittermeldinger fra Trump. Jeg tror den beste løsningen på denne konflikten er at USA reduserer sine militære aktiviteter i området og heller satser på diplomati. Hvis Nord-Korea skal bombes må USA gå inn med bakkestyrker. Bombing fra luften kunne ført til store ødeleggelser i området med store tap av menneskeliv, også i Sør-Korea og Kina. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/nord-korea/professor-om-mulig-amerikansk-angrep-paa-nord-korea-massivt-og-overraskende/a/24133155/ Anonymkode: b0810...29a 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #15 Skrevet 6. september 2017 6 timer siden, ops2 skrev: Hvorfor i himmelens navn skulle Kina støtte Nord-Korea? Gi meg en grunn? Joda, de handler med Nord-Korea, og er forpliktet til å si ting som det. Men de vil ha bort Kim, de også. Og Putin bruke atombomber? Og har du en link til den artikkelen? https://www.dagbladet.no/kultur/na-er-faren-for-bruk-av-kjernefysiske-vapen-reell/68660694 Anonymkode: ae3e6...3e1
WubWub Skrevet 6. september 2017 #16 Skrevet 6. september 2017 6 timer siden, ops2 skrev: Hvorfor i himmelens navn skulle Kina støtte Nord-Korea? Gi meg en grunn? Joda, de handler med Nord-Korea, og er forpliktet til å si ting som det. Men de vil ha bort Kim, de også. Og Putin bruke atombomber? Og har du en link til den artikkelen? Kina ønsker ikke et USA vennlig land på grensen sin. Det er den primære årsaken til at Kina har holdt liv i Nord-Koreas terrorregime i så mange år. Hadde Kina ønsket Kim bort ville Kim forsvunnet. Kina er interessert i status quo.
MajorasMaske Skrevet 6. september 2017 #17 Skrevet 6. september 2017 Korea har raketter som kan levere de nyeste hydrogenbombene deres omtrent overalt i verden. Det kommer med andre ord ikke til å skje en noe for ingen tørr å utføre militære operasjoner mot dem.
Tanuki Skrevet 6. september 2017 #18 Skrevet 6. september 2017 Om Nord-Korea skyter først står dem alene, i det minste offisielt. Kina vil i det lengste gjøre alt dem kan for å beholde status quo. Jeg tviler på at det vil gå så langt uansett, for Nord-Korea er atomvåpen først og fremst et pressmiddel og livsforsikring, starter dem krig betyr det slutten for dem selv. .....er mer redd for hva Trump kan finne på for å eskalere konflikten. 1
stan Skrevet 6. september 2017 #19 Skrevet 6. september 2017 6 timer siden, MajorasMaske skrev: Korea har raketter som kan levere de nyeste hydrogenbombene deres omtrent overalt i verden. Det kommer med andre ord ikke til å skje en noe for ingen tørr å utføre militære operasjoner mot dem. Det er ihvertfall det Nord-Korea vil vi skal tenke. De har utført fem eller seks prøvesprengninger. Den siste en H-bombe. Og de har nå utført en vellykket rakett test som kunne ha nådd Guam. Hvor mange fungerende våpen de har er det jo ingen som vet. Kanonene de har i fjellene nord for Seul er og har vært god nok grunn til at USA ikke tør angripe.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #20 Skrevet 6. september 2017 Folk i Sør-Korea demonstrerer mot USAs militære provokasjoner mot Nord-Korea. http://www.tv2.no/v/1228231/ Anonymkode: b0810...29a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå