Gjest Anonymous Skrevet 16. januar 2005 #1 Skrevet 16. januar 2005 Satt og bladde i ei kokebok (Moderne norsk mat - Tine) i dag og fant ei oppskrift som heter Canneloni. Er det noen som har lagd det noen gang? Hvor får vi tak i pastaruller og canneloni-pasta? Bør det være pasta ved siden av, eller kan disse rullene serveres for seg selv? Skal det evt. være en saus til denne pastaen? Er det vanskelig for en nokså enkel sjel på kjøkkenet som meg å få dette til? Tenker på å servere dette i en forening...
Scheherazade Skrevet 16. januar 2005 #2 Skrevet 16. januar 2005 Du får kjøpt ferdige pastarør i en litt mer velfylt matbutikk enn Rema. Har kjøpt en gang på Ultra, men Meny, Safari og så videre har sikkert også. Og nei, det er ikke så veldig vanskelig. Du koker pastarullene littegrann på forhånd (oppskrift på pakken), fyller de med fyll, feks kjøttsaus, ricottaost, ostesaus. Deretter skal de gratineres i ovene med litt ost, ostesaus, pesto eller lignende på toppen. Står sikkert forslag til fyll og topping i den oppskriften din? Når jeg lager de slik, serverer jeg bare meg litt grønn salat og hvitløksbaguetter.
Arkana Skrevet 16. januar 2005 #3 Skrevet 16. januar 2005 Du koker pastarullene littegrann på forhånd (oppskrift på pakken), Man trenger ikke koke dem på forhånd, det har jeg aldri gjort. Det er mye lettere å fylle dem når de ikke er myke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå