Gå til innhold

Kan jeg dø av hva jeg spiser?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg lurte på noe med mat. Jeg er voksen men sliter med en sykdom som gjør at det er bare noen ting jeg ikke får til. Som det er vanlig å få til. Selvfølgelig utrooolig frustrerende! Liker ikke å være ærlig med legene om alt jeg ikke for til så noe sier hwg ikke hehe.(føles så ydmykende). 

Jeg tenkte på dette med maten. Jeg spiser bare sukker, chips og av og til pizza. Og plutselig klarte jeg å få i meg 4 fiske pinner i går. Det jeg lurer på er om jeg kan pluttselig dø? Kan jeg plutselig dø om jeg bare spiser dette? 

Jeg plutselig litt redd for det. Kan gå flere dager i strekk med bare sukker og kaffi. Jeg blir ikke trøtt og føler meg bra.(jeg sover noen timer hver natt).                 Legger ikke noe særlig på meg heller.            Men kan kroppen plutselig shut down og jeg dø? 

Hilsen bekymret ung kvinne. 

Anonymkode: 1bad4...446

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei du kan ikke plutselig dø. Men du vil mest sansynlig få store helseproblemer knyttet kostholdet ditt. Fedme er en av dem, og dette kan gå ut over både hjerne og andre involler. Blodårene dine vil få et lag med fett og dermed ikke klare å transportere nok oksygen, det dreper deg ikke men du vil ikke klare å gjøre noe uten å bli skikkelig andpusten. 

Men det med at du kan få hjerteproblemer må du ta alvorlig. Du kan faktisk få hjertestopp da det vil bli for stor belastning. Dette kommer ikke av maten i seg selv, men er en bivirkning knyttet til crappy kosthold. 

Det med at du ikke sover noe særlig er heller ikke bra. Det sies at hvis kroppen går for lenge uten skikkelig søvn så kan du faktisk begynne å hallusinere og du vil bli uoppmerksom. 

Anonymkode: 9359e...cc9

• Liker 1
Skrevet

Ånei nå ble jeg redd! Hva skal jeg gjøre? 

Skrevet

Du tar kontakt med lege og får henvisning til noen som kan kosthold og får hjelp. Uansett hvor "ydmykende" det er å være voksen og ikke klare å spise normalt. 

Anonymkode: 6847c...e72

Skrevet

Takk for svar. Ja jeg må få hjelp. Håper jeg ikke er ødelagt allerede! 

Skrevet

Alle kropper kan plutselig dø. Det hører med til livet

Anonymkode: c37bd...dd7

Gjest Sugemerke
Skrevet

Om du kun får i deg sukker og kaffe over tid kan du selvfølgelig dø. Det sier seg selv.

Skrevet

Hvis du har en så stor lidelse at du ikke klarer å opprettholde et ok kosthold selv, så synes det er rart at du ikke får hjelp. 

Anonymkode: 3ddf6...ba0

Skrevet

Du må snakke med legen slik at du kan få henvisning til en ernæringsfysiolog. Du trenger å få på plass bedre rutiner ang mat. Du kan rydde opp igjen skadene du har påført kroppen din, men det krever at du begynner å spise bedre mat. 

Anonymkode: 9359e...cc9

Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg må dessverre stenge tråden din med bakgrunn i at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre i en sårbar situasjon. 

Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. 

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Papirfly, mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...