Gå til innhold

et spørsmål om vekttap

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

burde man ikke gå ned i vekt hvis man trener og spiser det samme som før. jeg er jo i bevegelse da, så da forbrenner jeg jo mer enn FLR jeg trente.

Diskuterer dette med en venninne av meg og hun mener at man må spise mindre OG trene for å gå ned i vekt.

Mens jeg mener at det er greit å spise det samme men å heller bare trene... :-?

Noen som VET? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Problemet er gjerne at fysisk aktivitet øker appetitten, så det er lett å spise mer enn før. For å bli kvitt en kilo fett, må du forbrenne 7000 kalorier, det er ganske mange...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Problemet er gjerne at fysisk aktivitet øker appetitten, så det er lett å spise mer enn før. For å bli kvitt en kilo fett, må du forbrenne 7000 kalorier, det er ganske mange...

Ja okey. For jeg har nemlig det problemet skjønner du.

Trener 4-5 ganger i uken. Men spiser det samme.

Mener da jeg burde ha gått ned i vekt. Mens min venninne mener at det ikke vil skje siden jeg ikke spiser mindre.

MEN det kan godt hende jeg spiser mer også.

Hun påstår nemlig det (vi er samboere), og at jeg ikke merker det selv, hehe :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja okey. For jeg har nemlig det problemet skjønner du.

Trener 4-5 ganger i uken. Men spiser det samme.

Mener da jeg burde ha gått ned i vekt. Mens min venninne mener at det ikke vil skje siden jeg ikke spiser mindre.

MEN det kan godt hende jeg spiser mer også.

Hun påstår nemlig det (vi er samboere), og at jeg ikke merker det selv, hehe :sjarmor:

Du vil ikke merke så mye på vekten heller hvis du f.eks trener med vekter. Muskler veier mer enn fett, og har du muskler så forbrenner du emer. Ergo du kan spise mer (riktig) mat. Ikke bruk vekta, men bruk målebånd! Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...