Gå til innhold

Microblading - splittet fra Sofie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har vurdert å få utført microblading på brynene mine, men ble litt forvirret etter det siste innlegget til SE om hennes brynsminkerutine. Det er da ikke veldig lenge siden hun delte bilder av nettopp en slik behandling, men ut i fra de nyeste bildene er det ikke noe microblading å spore. Vet noen om det bare er dårlig reklame for salongen hun brukte, eller forsvinner det virkelig så fort?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Anna Nas
Skrevet
11 timer siden, Dynetrekk skrev:

Jeg har vurdert å få utført microblading på brynene mine, men ble litt forvirret etter det siste innlegget til SE om hennes brynsminkerutine. Det er da ikke veldig lenge siden hun delte bilder av nettopp en slik behandling, men ut i fra de nyeste bildene er det ikke noe microblading å spore. Vet noen om det bare er dårlig reklame for salongen hun brukte, eller forsvinner det virkelig så fort?

Fargen i microblading ligger høyere opp i overhhuden (epidermis) enn PMU, og svekkes som regel mye raskere. Forventet varighet er ca et år, da pigmen­tene etter hvert naturlig kommer opp til over­flaten og forsvinner med døde hudceller. PMU kan sitte i årevis. 

Skrevet
50 minutter siden, Anna Nas skrev:

Fargen i microblading ligger høyere opp i overhhuden (epidermis) enn PMU, og svekkes som regel mye raskere. Forventet varighet er ca et år, da pigmen­tene etter hvert naturlig kommer opp til over­flaten og forsvinner med døde hudceller. PMU kan sitte i årevis. 

Jeg har PMU og må fylle på en gang i året siden fargen forsvinner fort på meg. Dette gjelder nok ikke alle, men varigheten kan være i minst 3 år. Fargen sitter lengre på eldre mennesker. 

Skrevet

Digresjon men; jeg benytter meg av microblading for å fylle ut mine egne bryn. Mine var ihjelnappede og har nå en fin fasong.

Hvis man ikke har bryn overhodet bør man gå for PMU.

Gjest justcurious
Skrevet

PMU varte bare et par mnd på meg. Snakk om å sløse bort masse penger. Så ut som en dragqueen første uka 😂 

Hva er microblanding for noe? Gidder ikke Google :P 

Gjest Anna Nas
Skrevet (endret)
3 timer siden, justcurious skrev:

PMU varte bare et par mnd på meg. Snakk om å sløse bort masse penger. Så ut som en dragqueen første uka 😂 

Hva er microblanding for noe? Gidder ikke Google :P 

Microblading skiller seg fra PMU ved at det tegnes på hårstrå, og fargen ligger høyere opp i overhuden. Varigheten er 6-12 måneder, står det i denne artikkelen. Du må gå tilbake og klage på din PMU. Der har det skjedd en feil såfremt du ikke har fått utført en kraftig peeling eller noe. Nok avsporing fra meg. Hvis SE har hatt reklame for bryn er innleggene muligens hårfint innafor. :-)

Endret av Anna Nas
Skrevet

Har litt lyst til å prøve det men tenker med gru på alle de alt for markerte PMU brynene jeg har sett :laugh:

Er microblanding mer naturlig? Og hvordan blir det hvis man ellers pleier å farge brynene? For det er vel noe jeg bør fortsette med? Og om ikke så vil det ikke se rart ut med lyse hår på toppen? 

Ser på priser her i byen og det koster 4800kr, det er rimelig dyrt om det kun skal vare et år...

Har ellers PMU på hele leppa, det har jeg gjort i USA. Har også smoky eyeliner som også er gjort i USA. Har ikke sett noen som gjør det i Norge. 

Anonymkode: 2a3db...713

Skrevet

Har også fått utført Microblading, er superfornøyd! Ser naturliglig og pent ut. Deilig å våkne opp med pene bryn hver morgen.

er enig med en som skrev over her at man ser ut som en dragqueen uken etter behandling. 

Spørsmål: dere som har tatt microblading, så dere like ille ut første uken etter touch-up timen?

Anonymkode: c802d...b1b

Skrevet

det kan hende hun ikke var så nøye med etterbehandlingen? da jeg tok microblading var det nesten borte etter 6 uker fordi jeg ikke var nøye nok. man skal f.eks. ikke få vann på de den første uka. jeg var i syden, bada, sola meg og svetta :fnise: ikke det lureste. så noe av fargen flasset av før det hadde grodd hos meg. etter touch up var jeg veldig nøye med etterbehandlingen - unngikk vann på bryna så godt jeg kunne og resultatet ble veldig bra. jeg har hatt microblading i ca 3 mnd nå og er veldig fornøyd! det pleier å vare ca 1 år sa hun jeg var hos.

Anonymkode: 94bce...083

Skrevet
On 9/4/2017 at 0:06 PM, Snuppah00 said:

Jeg har PMU og må fylle på en gang i året siden fargen forsvinner fort på meg. Dette gjelder nok ikke alle, men varigheten kan være i minst 3 år. Fargen sitter lengre på eldre mennesker. 

Veldig individuelt dette, ja. Min PMU som var ganske stygt utført satt i 6 år, før jeg måtte gå over med dyre laserbehandlinger for å bli kvitt det. Enda ser jeg tavoverigene i sterk belysning :redd: 

Anonymkode: 63e63...cbf

• 3 måneder senere...
Skrevet

Jeg så ikke ille ut verken første gang eller touch up med microblading. Jeg anbefaler www.adene.no hun har farger som ser helt naturlig ut. Hun holder til på Maura 10 min fra Gardermoen. Med PMU så jeg ut som en dragquuen første ukene, men dette ga seg. Nå benytter jeg meg bare av microblading, etter å ha prøvd begge deler. Superfornøyd med jobben som er gjort på meg, det ser helt naturlig ut.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Norwegianchick said:

Jeg så ikke ille ut verken første gang eller touch up med microblading. Jeg anbefaler www.adene.no hun har farger som ser helt naturlig ut. Hun holder til på Maura 10 min fra Gardermoen. Med PMU så jeg ut som en dragquuen første ukene, men dette ga seg. Nå benytter jeg meg bare av microblading, etter å ha prøvd begge deler. Superfornøyd med jobben som er gjort på meg, det ser helt naturlig ut.

Hvis du skal reklamere, så ikke gjør det i 3 tråder på en gang, blir gjennomskuelig :P 

Anonymkode: 63e63...cbf

• Liker 4
Skrevet

Jeg tok PMU hos Sol PMU for noen år siden. Det ble fantastisk pent og naturlig. Satt i underkant av tre år. De er flinke men elendige på kundebehandlig ellers. De svarer ikke engang på mailer om timebestilling. Jeg ga til slutt opp, så når jeg ville ta på nytt gikk jeg til Face&Brows og er superfornøyd! Det var microblading. Det satt bedre enn PMU på meg, så jeg trengte ikke etterfylle engang, og  siden de hadde tilbud (ganske ny upcoming salong) så ble det jo latterlig mye billigere enn hos Sol. Og jeg fikk time noen dager senere, Sol har mange måneders ventetid hele tiden, nesten opp til ett år! Så markedet er overklart for flere flinke! Styr unna alle som ikke kan vise til mange fine resultater!

De som bare ser stygge bryn er fordi dere ikke ser de som har fine, fordi det ser naturlig ut.

:)

Skrevet

Jeg tok microblading i påsken i fjor, altså i april. Er kjempefint enda. Ikke mistet noe farge.  Er veldig fornøyd og kommer til å ta påfyll når det blir nødvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...