Gå til innhold

Øm tann etter fylling

Fremhevede innlegg

Skrevet

Var hos tannlegen og fikset en tann for fire dager siden, et helt normalt hull og en liten fylling. Etter bedøvelsen gikk ut kjente jeg at det var ømt der som fyllningen var, og dette har fortsatt siden og nå er jeg på dag fire og kan ikke huske at jeg noen gang har opplevd dette før. Det er ikke vondt, bare en "kløe", litt som man opplever når man har et veldig lite hull. Det er også en liten mørk rand rundt der som fyllingen er, så hun har faktisk ikke borret bort alt det i hullet som var sort....

Er dette normalt eller er det noe som er feil? Råd om å spørre tannlegen trenger jeg ikke, da jeg har time om en uke og kommer til å spørre henne da.

Anonymkode: 146ce...5f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja. Det er normalt både med ising, ømhet og vondt etter fyllingen. Sannsynligheten øker med kompleksiteten. 

Men så øker den også med håndtverket. Og tannlegen skal jo lage til igjen tannen slik at tyggflaten er ca som den var. Gjøres ikke dette ordentlig vil du i verste fall få et punkt på fyllingen der tennene treffer mer enn før. Så det kan jo være problemet. 

Spørsmålet om dette egentlig er at tannlegen ikke har boret vekk alt aner jeg ikke svaret på: jeg har aldri noensinne kjent at jeg har hatt hull, så om du kan kjenne rester? :vetikke: 

Anonymkode: f65b2...acb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...