Gå til innhold

Hva betyr det?


Praxis

Anbefalte innlegg

Jeg er litt usikker på hvor jeg skal legge dette innlegget, siden jeg ikke vet hva det går under.

Men her er historien før spørsmålet. Jeg jobber som helsefagarbeider og jobber på et sykehjem. Ved to forskjellige annledninger med to forskjellige mannlige brukere, (disse to har ingen kjennskap til hverandre) har jeg hatt fine samtaler med dem. Når jeg skulle gå fra dem for å fortsette med annet arbeid, forteller de meg at jeg er en velskapt og god/fin jente. Med disse setningene virker det som det er naturlig å gi en form for fysisk kontakt, et stryk på armen e.l. Spørsmålet mitt er hva ordet "velskapt" betyr? Er det seksuelt eller skal jeg ta det som et kompliment? Jeg vet ikke hvordan jeg skal reagere når de sier dette ordet som om det er det mest naturlige i verden og jeg ikke forstår betydningen. Jeg har prøvd å finne det ut, men jeg finner bare ordet i forhold til et velskapt barn, at barnet ikke har noen fysiske feil e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Betyr at de er kåte på deg. Ikke flørt med brukere og ikke ha fysisk kontakt med dem.

Anonymkode: e3b2e...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi det var jo et drastisk tilltak. Nei jeg har ikke tenkt til å ha sex med dem, men mange pasienter og brukere har ingen pårørende og trenger kanskje en klem eller lignende. Det er jo bare å forestille seg selv i deres situasjon. Jeg spurte om betydningen av ordet, ikke hvordan jeg skal gjøre jobben min:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir brukt på min dialekt om å ha fin kropp/fin figur/eventuelt uspesifisert ytre sjarm og skjønnhet, særlig av den eldre generasjonen. Bestemoren min pleide å bruke det, og kanskje bare om jenter/damer, men det siste er jeg ikke helt sikker på. Jeg har aldri hørt det brukt om indre kvaliteter. 

Anonymkode: 13513...81d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NotNaomi