AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #1 Skrevet 4. september 2017 Måtte sy for en stund siden. Og etter det jeg fikk jeg store blåsveis rundt. Nå 9 dager etterpå gjør det veldig vondt litt nedforbi såret. Er en blåveis der. Vondt når jeg strekke armene og er borti. Såret ser helt fint ut, ikke noe verk/puss i det. Er det normalt at en blåveis gjør veldig vondt ? Noen som vet hvorfor jeg får blåveis nedforbi såret etter å sydd? Anonymkode: b8c3a...b55
Blod Skrevet 4. september 2017 #2 Skrevet 4. september 2017 Det er normalt med noe smerter. Anbefaler deg uansett å spørre legen din om dette, da hen har kompetanse til å gi deg ordentlig svar på det du lurer på. 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #3 Skrevet 4. september 2017 1 minutt siden, Blod skrev: Det er normalt med noe smerter. Anbefaler deg uansett å spørre legen din om dette, da hen har kompetanse til å gi deg ordentlig svar på det du lurer på. Jeg vet men skal det ikke vær puss eller noe i såret om det er infeksjon? Orker ikke gå til lege med det når såret ser fint ut.. skjønner ikke hvorfor jeg har fått de blåmerkene fra såret Anonymkode: b8c3a...b55
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #4 Skrevet 4. september 2017 Blør det under huden enten på grunn av skaden eller når legen setter bedøvelse og eller syr, så får du en "blåvei". Kroppen trenger tid til å bryte ned blødningen og det røde fargestoffet i blodet. Derfor endrer og blåveiser seg i farge etterhvert som blødningen brytes ned av kroppen. Har du infeksjon så er tegn på dette at du har vondt hele tiden, med en dunkende smerte, det er rødt, varmt og hovet i eller rundt såret/stingene og det kan komme ut puss/væske. Er du i tvil, kontakt lege og ikke kg. Området må i tilfelle inspiseres visuelt. Anonymkode: 2be43...12c 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #5 Skrevet 4. september 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blør det under huden enten på grunn av skaden eller når legen setter bedøvelse og eller syr, så får du en "blåvei". Kroppen trenger tid til å bryte ned blødningen og det røde fargestoffet i blodet. Derfor endrer og blåveiser seg i farge etterhvert som blødningen brytes ned av kroppen. Har du infeksjon så er tegn på dette at du har vondt hele tiden, med en dunkende smerte, det er rødt, varmt og hovet i eller rundt såret/stingene og det kan komme ut puss/væske. Er du i tvil, kontakt lege og ikke kg. Området må i tilfelle inspiseres visuelt. Anonymkode: 2be43...12c Da er det sikkert bare blåveis men merkelig at det gjort vondt så lenge etterpå. Er ikke rød, hoven eller varm. Får vente til imorgen og se. Anonymkode: b8c3a...b55
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #6 Skrevet 4. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da er det sikkert bare blåveis men merkelig at det gjort vondt så lenge etterpå. Er ikke rød, hoven eller varm. Får vente til imorgen og se. Anonymkode: b8c3a...b55 Det er normalt at det gjør vondt, og det er ikke lenge etterpå medisinsk sett selv om du tror det. Såret har da ikke grodd engang etter 9 dager, ha litt tålmodighet. Tegn på infeksjon er rødme, varme, hevelse, smerte og puss. Anonymkode: 6513d...584 1
TinaChristina Skrevet 4. september 2017 #7 Skrevet 4. september 2017 Hvis det er betent, vil det være hovent, rødt og varmt. Gjerne med puss/væske.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #8 Skrevet 4. september 2017 2 minutter siden, CaramelDevil skrev: Hvis det er betent, vil det være hovent, rødt og varmt. Gjerne med puss/væske. Dette er ikke riktig. Det kan være infisert selv om overnevnte symptomer ikke er fremtredne. TS bør oppsøke lege, all den tid man ikke vet hva slags kompetanse som ligger bak svarene som dukker opp her. Anonymkode: 3bcc2...57c
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #9 Skrevet 4. september 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er normalt at det gjør vondt, og det er ikke lenge etterpå medisinsk sett selv om du tror det. Såret har da ikke grodd engang etter 9 dager, ha litt tålmodighet. Tegn på infeksjon er rødme, varme, hevelse, smerte og puss. Anonymkode: 6513d...584 Okei. Har kun smerte. Og det er med blåveisen. Ikke såret. Men får se litt hvordan det går så får jeg ringe legen om det blir verre. Kan jeg ringe legevakt for det om det blir verre ikveld ? Anonymkode: b8c3a...b55
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #10 Skrevet 4. september 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Okei. Har kun smerte. Og det er med blåveisen. Ikke såret. Men får se litt hvordan det går så får jeg ringe legen om det blir verre. Kan jeg ringe legevakt for det om det blir verre ikveld ? Anonymkode: b8c3a...b55 Å ha smerte i et sår er helt normalt. Det er ingen vits i å ringe legen bare for at du har litt vondt når du ikke har tegn til infeksjon. Anonymkode: 6513d...584 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå