Atea Skrevet 4. september 2017 #1 Del Skrevet 4. september 2017 Skal få ny benkeplate. Er usikker på om jeg skal velge tre eller laminat. Er et lite kjøkken så platene må kunne deles i mindre, men det kan vel en snekker gjøre? Finnes det treplater som er ferdigbehandlet på Ikea? Hvilken er best? Vil ha en som er mest mulig vedlikeholdsfri, og da er kanskje laminat best? Valg av benkeplate har vel ikke stort å si når jeg en dag skal selge? Er det lang leveringstid på vanlige plater? Ble mange spørsmål. Misliker å gå på Ikea, så vil helst vite det meste på forhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #2 Del Skrevet 4. september 2017 Jeg ville helt klart valgt laminat. Det er mindre vedlikehold, og holder seg lenger pent. Anonymkode: 10039...59d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atea Skrevet 4. september 2017 Forfatter #3 Del Skrevet 4. september 2017 1 minute ago, AnonymBruker said: Jeg ville helt klart valgt laminat. Det er mindre vedlikehold, og holder seg lenger pent. Anonymkode: 10039...59d Tenker det samme, men tenker også at når jeg pusser opp for en gangs skyld burde det egentlig være mer ekslusivt... typisk dum tanke. Ganske snobbete en også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #4 Del Skrevet 4. september 2017 28 minutter siden, Atea skrev: Tenker det samme, men tenker også at når jeg pusser opp for en gangs skyld burde det egentlig være mer ekslusivt... typisk dum tanke. Ganske snobbete en også. Eksklusivitet taper så det synger mot praktisk og pent. Gang på gang. Om jeg skulle kjøpe bolig, ville jeg sett negativt på om det var "eksklusiviteten" som vant over det praktiske. Anonymkode: 10039...59d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atea Skrevet 4. september 2017 Forfatter #5 Del Skrevet 4. september 2017 Just now, AnonymBruker said: Eksklusivitet taper så det synger mot praktisk og pent. Gang på gang. Om jeg skulle kjøpe bolig, ville jeg sett negativt på om det var "eksklusiviteten" som vant over det praktiske. Anonymkode: 10039...59d Er jo enig. Men synes tre er mest sjarmerende. Det vil si, helt til det kreves vedlikehold. Snakket med par venner om dette også, den ene mente at jeg måtte gå for tre (han er av den gamle skolen), mens venninnen min mente at laminat er mer praktisk og like pent. Hun har eid en leilighet der de satte inn trebenker på kjøkkenet. Det krevde sitt, så hun vet egentlig hva hun prater om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #6 Del Skrevet 4. september 2017 Mine foreldre hadde heltre også, og de valgte laminat da de pusset opp, for da var de drittlei trebenken. Anonymkode: 10039...59d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #7 Del Skrevet 4. september 2017 Jeg har trebenk på en del av kjøkkenet, og kan knapt vente med å få byttet den ut med laminat når jeg skal pusse opp. Treverket får alle slags skader og suger til seg fukt og væske fra ting som settes på benken. Må hele tiden passe på. Idiot som valgte den trebenken på kjøkkenet i sin tid. (sikkert satt inn 20 år før jeg kjøpte leiligheten) Blir også merker i den f.eks. når jeg bruker pizzahjul og skjærer opp stekt pizza. Anonymkode: 19654...10d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #8 Del Skrevet 4. september 2017 Granitt, langt penere og mer praktisk enn både tre og laminat. Og mer eksklusivt, om det er er kriterium. Anonymkode: 7d652...1be 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #9 Del Skrevet 4. september 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Granitt, langt penere og mer praktisk enn både tre og laminat. Og mer eksklusivt, om det er er kriterium. Anonymkode: 7d652...1be Granitt er veldig langt ifra å være mer praktisk enn laminat. I det man setter noe -litt- hardt fra seg, knuser det. Kaldt er det også. Anonymkode: 10039...59d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #10 Del Skrevet 4. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Granitt er veldig langt ifra å være mer praktisk enn laminat. I det man setter noe -litt- hardt fra seg, knuser det. Kaldt er det også. Anonymkode: 10039...59d Da må du jaggu sette fra deg tunge ting! Granittbenken vår er 10 år, og har ikke en ripe, og det er ikke for at vi er særlig forsiktige, altså. Og at det er kaldt er jo bare en fordel? Fantastisk å bake på, særlig deiger med mye smør o.l. Anonymkode: 7d652...1be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #11 Del Skrevet 4. september 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da må du jaggu sette fra deg tunge ting! Granittbenken vår er 10 år, og har ikke en ripe, og det er ikke for at vi er særlig forsiktige, altså. Og at det er kaldt er jo bare en fordel? Fantastisk å bake på, særlig deiger med mye smør o.l. Anonymkode: 7d652...1be Jeg skrev ikke at benkeplaten knuste, jeg skrev at det man setter fra seg knuser... Jeg har knust både plastbegre og boller på granittbenken til min bestemor, for ikke å snakke om glass og kopper. At det er kaldt er ikke en fordel om man liker å lene seg mot benken for eksempel. Anonymkode: 10039...59d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #12 Del Skrevet 4. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg skrev ikke at benkeplaten knuste, jeg skrev at det man setter fra seg knuser... Jeg har knust både plastbegre og boller på granittbenken til min bestemor, for ikke å snakke om glass og kopper. At det er kaldt er ikke en fordel om man liker å lene seg mot benken for eksempel. Anonymkode: 10039...59d Da mistenker jeg at det er du som er slumsete. Igjen, vi har hatt benken i 10 år, og jeg tror det har gått med 2-3 glass, alle fordi vi har vært uforsiktige og truffet kanten ved innsetting i oppvaskmaskin. Glass eller plastbegre (!) knuser ikke om man setter dem fra seg på normalt vis, altså. Og jeg vet ikke med deg, men jeg har kjøkkenbenk for å lage mat på (og det gjør jeg fortrinnsvis med klær på), ikke for å lene meg mot. Anonymkode: 7d652...1be 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #13 Del Skrevet 4. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da mistenker jeg at det er du som er slumsete. Igjen, vi har hatt benken i 10 år, og jeg tror det har gått med 2-3 glass, alle fordi vi har vært uforsiktige og truffet kanten ved innsetting i oppvaskmaskin. Glass eller plastbegre (!) knuser ikke om man setter dem fra seg på normalt vis, altså. Og jeg vet ikke med deg, men jeg har kjøkkenbenk for å lage mat på (og det gjør jeg fortrinnsvis med klær på), ikke for å lene meg mot. Anonymkode: 7d652...1be Det kan godt hende jeg er, men hva så? Om man har det selv, blir man kanskje vant til det, og vant til å være veldig forsikrig. Men om man har barn, er det ikke praktisk med noe som ungene ikke kan glippe noe på. Ei heller om man har besøk av folk som ikke er vant til å måtte være veldig forsiktige. Da høres det ut som om det er litt trist på kjøkkenet ditt. Hos meg er det ikke unormalt at ungene henger på kjøkkenbenken og skal fortelle om dagen sin mens vi lager mat. Det hender til og med at de setter seg på den (gisp). Jeg liker også å kunne lene meg mot benken når jeg står og følger med at maten ikke koker over, i stedet for å måtte stå pent og pyntelig rett opp og ned uten å være borti noe. Anonymkode: 10039...59d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #14 Del Skrevet 4. september 2017 1 time siden, Atea skrev: Skal få ny benkeplate. Er usikker på om jeg skal velge tre eller laminat. Er et lite kjøkken så platene må kunne deles i mindre, men det kan vel en snekker gjøre? Finnes det treplater som er ferdigbehandlet på Ikea? Hvilken er best? Vil ha en som er mest mulig vedlikeholdsfri, og da er kanskje laminat best? Valg av benkeplate har vel ikke stort å si når jeg en dag skal selge? Er det lang leveringstid på vanlige plater? Ble mange spørsmål. Misliker å gå på Ikea, så vil helst vite det meste på forhånd. Hvis du kjøper laminatplate, og deler den opp etterpå, vil det jo mangle laminat på endene. Anonymkode: a2b9e...49a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #15 Del Skrevet 4. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har trebenk på en del av kjøkkenet, og kan knapt vente med å få byttet den ut med laminat når jeg skal pusse opp. Treverket får alle slags skader og suger til seg fukt og væske fra ting som settes på benken. Må hele tiden passe på. Idiot som valgte den trebenken på kjøkkenet i sin tid. (sikkert satt inn 20 år før jeg kjøpte leiligheten) Blir også merker i den f.eks. når jeg bruker pizzahjul og skjærer opp stekt pizza. Anonymkode: 19654...10d Men skjærer du rett på benken? Jeg bruker alltid en fjøl i mellom benk og det som skal skjæres opp, uansett hvilken type benk det er. Anonymkode: a2b9e...49a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atea Skrevet 4. september 2017 Forfatter #16 Del Skrevet 4. september 2017 37 minutes ago, AnonymBruker said: Hvis du kjøper laminatplate, og deler den opp etterpå, vil det jo mangle laminat på endene. Anonymkode: a2b9e...49a Det var det jeg lurte på. Er helt grønn når det gjelder sånne ting. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 4. september 2017 #17 Del Skrevet 4. september 2017 Laminat, helt klart. Mamma og pappa har tre på sin og selv med grundig vedlikehold har den sprukket opp. Den ser ikke ille ut, men du ser at det er tre og tydelige slitasjemerker etter bare noen få år. Vi går for laminat nå, enkelt og greit. Om du må kutte opp laminaten må du passe på at ved hver kant som er synlig, vil få en endekant. Dette er noe en snekker kan fikse mest sannsynligvis. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #18 Del Skrevet 4. september 2017 Laminat ser billig ut. Blir merker etter hvert også, Tre er ekslusivt og fint og hever verdien på boligen. Anonymkode: f88d4...379 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #19 Del Skrevet 4. september 2017 Vi har laminat og er veldig fornøyd. Har hatt kjøkkenet i 10 år nå, ingen stygge merker eller riper. Ang kanter, så får man med tynne laminat "skiver" som man limer på kantene. Ser fint ut. Anonymkode: 6dfb7...b1a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #20 Del Skrevet 4. september 2017 Vi har benkeplate i tre fra IKEA. Den har vi oljet et par ganger og hatt i ca 10 år. Holder seg veldig bra. Hadde ikke villet ha laminat. Anonymkode: 770c0...66a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå