Gå til innhold

Erfaringer med å bli kvitt magefett?

Anbefalte innlegg

Gjest Katrine-Therese
Skrevet

Ønsker å høre erfaringer om hvordan andre har klart å miste litt av magefettet. Fortrinnsvis kvinner :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må innta mindre kalorier enn du forbrenner. 7000 kalorier er 1kg fett. Du må finne ut hva du skal ligge på daglig for siden å legge deg under dette. Last ned Lifesum appen. 

Å "punktslanke" bort magefettet går ikke. Det hjelper heller ikke å ta tusen "situps" om dagen dersom fettprosenten din er for høy. Du vil ikke se eneste magemuskel før underhudsfettet er borte. Det gledelig er at magen ofte er det stedet hvor slankingen først blir synlig. 

• Liker 6
Gjest Katrine-Therese
Skrevet

Jaja, jeg kan absolutt en del teori. Derfor jeg skrev "erfaringer", da jeg er interessert i å høre hvordan andre har klart det :)

Skrevet
13 hours ago, Perle said:

. Det gledelig er at magen ofte er det stedet hvor slankingen først blir synlig. 

Hadde det bare vært så vel, her er det magefettet som er mest gjenstridig og siste til å vise endringer på.

Anonymkode: b299a...45b

• Liker 1
Skrevet

Sunn mat, jogging, rockering og en mageøvelse har gjort min midje og mage mer definert.

Jeg jogger 3 ganger i uken ca 30-40 min hver gang. Avslutter med 4-5 min med rockering og å stå på alle fire mens jeg drar magen innover og holder.

Jeg har kuttet ut brus, men har ellers ikke gjort noen endringer ned kostholdet. Spiser mye fisk og vegetar.

Jeg bruker FITbit for å se at jeg går over 10000 skritt og at jeg er i aktivitet i minst 30 min hver dag.

Anonymkode: 9f757...c95

Skrevet

Min erfaring er at trening kan bare gjøre så mye. Dersom jeg er over en viss vekt (for meg er det ca 58 kg) så vil jeg alltid ha litt "magefett". Men er jeg under dette så vil magen være flat, og når jeg trener styrke så vil magen bli mer definert. Jeg gjør sånne øvelser og det har virkelig gjort magen definert: 

Anonymkode: 52ae4...215

• Liker 1
Skrevet

Blæsj, man er fin som man er 

Anonymkode: 28070...6d0

• Liker 1
Skrevet

Kvinner bør ha mer underhudfett enn menn; det er sunt for oss. For helse må du fokusere på å minske fettet rundt organene; det fettet er usunt for begge kjønn, uansett mengde. Aerob eller kardiotrening er bra for dette. Det er mange som har sixpack (lite underhudsfett) men har ølmage (masse fett rundt organene), og det er ikke bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...