Gå til innhold

Kjenne trådene til spiralen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg fikk satt inn spiral (Jaydess) for to uker siden..har ikke hatt noen problemer annet enn blødninger som startet en uke etter jeg fikk satt den inn. Noen ganger har det vært ganske mye blod i forhold til det jeg er vant med..har brukt å ha relativt lett mens, kanskje en dag der jeg blør mye og så er det stort sett greit..men nå har det vært litt opp og ned med mengde blod. Gynekologen som satt den inn sa at den satt fint på plass etter ultralyd, men at jeg hadde litt bakovervendt livmor, ikke at det var noe problem, virket det som. Jeg har ikke kjent etter spiralen siden jeg fikk satt den inn før i dag, og jeg klarer ikke å kjenne trådene..er det vanlig at man skal kjenne dem? Vet ikke om jeg får trykka fingrene dypt nok eller om det er pga at livmoren min er litt bakovervendt..ville bare sjekke at den sitter på plass, men ja..klarer altså ikke å kjenne de forbaska trådene. Jeg hadde vel merket om den hadde falt ut?

Anonymkode: 636bc...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange gynekologer klipper trådene ganske korte fordi mange menn kan noen ganger kjenne trådene når de støter inn i jenta, noe som kan være plagsomt. 

Har aldri tenkt tanken, på de 10-ish årene jeg har hatt spiral, på å prøve å kjenne etter trådene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Wenda said:

Mange gynekologer klipper trådene ganske korte fordi mange menn kan noen ganger kjenne trådene når de støter inn i jenta, noe som kan være plagsomt. 

Har aldri tenkt tanken, på de 10-ish årene jeg har hatt spiral, på å prøve å kjenne etter trådene. 

Takk for svar :) Ja, jeg har lest en del om at trådene kan kjennes under samleie, så jeg trodde dette var normalt. Har aldri hatt spiral før, derfor ble jeg litt småangsty for at den kanskje hadde falt ut siden det gikk fra brun spotting til mer heavy blødninger nå de siste dagene..men det er kanskje vanlig alt ettersom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menstruasjonen kan oppføre seg forskjellige fra person til person med spiral. Jeg fikk skikkelig kraftige menstruasjoner de første årene, så roet det seg ned og ble mer normale. Så ble det verre igjen, og nå er det sånn midt på treet :P 

Min gynekolog setter inn spiralen min og så sjekker han den 2 mnd senere at den sitter som den skal. Han sier at om den sitter som den skal da så skal det mye til at man mister den. Det kan selvfølgelig skje, men det hører til sjeldenheten

Er du usikker så ringer du gynekologen din og spør om du kan komme til en sjekk 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, Wenda said:

Menstruasjonen kan oppføre seg forskjellige fra person til person med spiral. Jeg fikk skikkelig kraftige menstruasjoner de første årene, så roet det seg ned og ble mer normale. Så ble det verre igjen, og nå er det sånn midt på treet :P 

Min gynekolog setter inn spiralen min og så sjekker han den 2 mnd senere at den sitter som den skal. Han sier at om den sitter som den skal da så skal det mye til at man mister den. Det kan selvfølgelig skje, men det hører til sjeldenheten

Er du usikker så ringer du gynekologen din og spør om du kan komme til en sjekk 👍

Ja, er visst veldig individuelt😁

Jeg fikk beskjed om at jeg ikke trengte å komme inn til sjekk da jeg spurte..alt er sikkert i orden..men jeg kan jo ringe og høre om trådene ble klippet såpass korte at jeg ikke kan kjenne de😅

Endret av Meemy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...