Gå til innhold

Det beste/verste du har opplevd i utdrikningslag :)

kvinne1992

Anbefalte innlegg

Skal ha utdrikningslag for en venninne og trenger tips til hva jeg bør gjøre og hva jeg ikke bør gjøre. 

Har ikke vært i noen før selv, så har lite peiling :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det verste var å samle inn pålegg fra naboer som vi skulle spise til frokost etterpå. Forloveren hadde ikke med noe annet pålegg, så det vi fikk måtte også spises. Ikke den beste starten på dagen og veldig lite gjennomtenkt med tanke på at det blir en skikkelig lang dag. Ikke gjør det samme! 🙈

Anonymkode: 7ed69...7d7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er at det viste seg at restauranten vi skulle spise middag på var en dyr restaurant med set-meny og vinpakke.  Vi hadde fått beskjed om at vi måtte dekke middag selv, men hadde ikke akkurat beregnet så mye penger til mat. Kunne fått beskjed om høy prisklasse på forhånd...

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For stramt program er fy fy. Det blir alltid en eller annen forsinkelse, og det å bli pisket rundt av en stresset forlover for å rekke det ene og det andre er ikke gøy...

For lite program  eller kanskje bedre sagt for lange pauser mellom aktiviteter uten noe innhold er minst like ille :P var i et utdrikningslag en gang hvor det egentlig var for mange aktiviteter og opplegg, med unntak av et aktivitetsopphold på 2 timer hvor vi labbet etter forlover i regn og sluddvær. Hun mente det var hyggelig å gå til neste aktivitet siden vi hadde tid. Alle kom frem våte, kalde og slitne. Ikke populært :P tror de fleste setter pris på noen få aktiviteter, men at det er tilstrekkelig med tid til å prate og bare kose seg mellom slagene :)

Anonymkode: 2a52f...7c7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utdrikningslag for en nabo. En stille beskjeden evig-singel bonde som hadde vært i thailand og fått seg dame. Nabokonene fikset stripper til han, stripperen hadde reist fra Oslo med tog og buss for å komme seg til denne bygda og hun skulle overnatte på et gjesteværelse hos den kommende brudgom, dette visste han selvsagt ingenting om. Strippeseansen var særdeles pinlig, brudgommen rød som en tomat og tydelig brydd med denne vulgære stripperen på fanget sitt, eneste som syntes det var morsomt var nabokjerringene som hadde arrangert det hele. De stod der å gapskrattet mens de filmet og tok bilder. Sørgelige saker. 

Anonymkode: 77ffc...ce8

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes hele den standard "utdrikningslag"-pakken er det verste. Hehe. Bruden i fjollete klær, dritings på billig cava, som tvinges til å på en eller annen måte plage tilfeldig forbipasserende med et eller annet med en hale av fnisete venninner bak seg.  

Noe annet som ikke fungerer så bra er når forlover(ne) legger opp til eviglange aktiviteter med kun henne/dem og bruden. Jeg var i et utdrikningslag hvor vi fulgte forlovere og brud til spa, og så ventet i to timer på at de skulle bli ferdig, for så å følge dem til et fotostudio, for så å vente i to timer til. Vi måtte selvfølgelig også betale blodpris, samt ha med mat til koldtbord på kvelden. 

Hvis jeg får et utdrikningslag noen gang ønsker jeg meg hyttetur med en gjeng venninner, uten drikkepress og med masse tid til å prate og slappe av. Men det finnes mange kule ting man kan gjøre hvis man tenker litt utenfor boksen! Paintball, rebusløp, picnic/grilling, matlagingskurs, karaoke, eller bare spise en god middag sammen (på en ikke svindyr restaurant). 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bør sjekke hva bruden liker å drikk hvis du ikke vet det helt sikkert:-)

Var på ett utdrikningslag der bruden skulle gjøre diverse aktiviteter mens hun fikk noe godt å drikke. Forloveren hadde fikset en drink som bruden absolutt ikke likte, og hadde ikke noe alternativ. Bruden drakk for å være høflig men det var tydelig at hun ikke likte drinken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 18 var jeg i utdrikningslaget til ei som skulle gifte seg med broren til kjæresten min. De fleste var omtrent ti år eldre enn meg, det tok helt av og både bruden og forloveren endte seint på natta opp på hotellrommet til to kompiser nordfra som vi traff tidligere på kvelden. Joda.

Anonymkode: 48ad8...735

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet hva hun liker å drikker :) Hun vil også at vi alle skal gjøre noe sammen og hun vil ikke på byen på kvelden. Noen som har hatt aktmodell? Er det bra eller er det bare kleint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, kvinne1992 skrev:

Ja jeg vet hva hun liker å drikker :) Hun vil også at vi alle skal gjøre noe sammen og hun vil ikke på byen på kvelden. Noen som har hatt aktmodell? Er det bra eller er det bare kleint?

Småkleint helt i starten men dritgøy etterpå.

Anonymkode: a94e1...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hyggeligste utdrikningslaget jeg har vært i tror jeg var til ei på jobben. Kjente kun henne og ikke venninnene hennes fra før. Dro vekk for helgen på en "familiehytte", alle aktiviteter var "egenkomponerte" rundt hytta. Kjørte felles mat og drikke. Det var veldig, veldig hyggelig og et av de billigere utdrikningslagene. Dessuten ble alle godt kjent før bryllupet så da vi møttes igjen i bryllupet kjente mange flere hverandre, det bidro til enda bedre stemning/fest i bryllupet på kvelden :)

Anonymkode: 21a98...329

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste utdrikkningslaget jeg har vært i var for en god venninne,moren hadde ordnet nydelig mat,lånte hennes hus og venninnegjengen satt ute i sola å koste oss hele dagen.kostet ingenting,alle tok med sin egen drikke.Kun kos og ingen utdritning av bruden.

Anonymkode: c998e...58e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.9.2017 den 16.46, AnonymBruker skrev:

Det verste var å samle inn pålegg fra naboer som vi skulle spise til frokost etterpå. Forloveren hadde ikke med noe annet pålegg, så det vi fikk måtte også spises. Ikke den beste starten på dagen og veldig lite gjennomtenkt med tanke på at det blir en skikkelig lang dag. Ikke gjør det samme! 🙈

Anonymkode: 7ed69...7d7

Hææææ???? :daane::daane::daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.9.2017 den 17.43, Pikeliten skrev:

Det verste er at det viste seg at restauranten vi skulle spise middag på var en dyr restaurant med set-meny og vinpakke.  Vi hadde fått beskjed om at vi måtte dekke middag selv, men hadde ikke akkurat beregnet så mye penger til mat. Kunne fått beskjed om høy prisklasse på forhånd...

Enig. Ikke alle har råd til å spise på en fyr restaurant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.9.2017 den 23.43, AnonymBruker skrev:

Det beste utdrikkningslaget jeg har vært i var for en god venninne,moren hadde ordnet nydelig mat,lånte hennes hus og venninnegjengen satt ute i sola å koste oss hele dagen.kostet ingenting,alle tok med sin egen drikke.Kun kos og ingen utdritning av bruden.

Anonymkode: c998e...58e

Hørtes hyggelig ut :) Ofte ender man på byen og det blir rølpefylla. Ikke særlig hyggelig. Kunne hatt et slik utdrikningslag selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun vært i to utdrikningsslag, og det var veldig, veldig stor forskjell på dem. Det beste var når min søster skulle gifte seg.. forloveren hadde planlagt alt kjempegodt, og det startet med at vi overrasket bruden med tidenes frokost hjemme hos henne. Etterpå dro vi inn til byen, hvor vi deltok på noe karaoke greier og deretter kurs i å lage konfekt i en sjokoladebutikk. Så reiste vi til hytta til ei i gjengen, hvor vi snakket, drakk vin, hadde leker og spilte musikk til langt på natt :-) 

Det verste jeg har vært i, er hvor bruden var sur og vanskelig hele dagen.. forloveren hadde gjort en kjempejobb, men bruden hadde tydeligvis bestemt seg for å ikke like det forloveren hadde satt opp den dagen. Maten var ikke god nok, drinkene var ikke søte nok, hun ene ble for full, vi andre var ikke fulle nok. Aktivitetene syntes hun var for kjedelige (når ble bartenderkurs og escaperoom kjedelig?) og noe nektet bruden å bli med på. Så hele greia ble bare en lang, laber dag. 

Anonymkode: f68c2...ff8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det beste; alle kvinnelige gjestene var invitert slik at de som ikke kjente andre en bruden fikk mulighet til å danne relasjoner, utdrikningslaget var planlagt ut fra brudens interesser å vi var en stor gjeng som hadde det festlig fra tidlig morgen fram til det lokale vannhullet stengte :)

Værste; alle måtte ut med 1500kr hver, noe som forsåvidt for meg var greit da hun var en nær venninne.. men flere reagerte på prisen. I tillegg var flere på gjestelisten ikke invitert i bryllupet noe som ga noen kleine episoder gjennom hele dagen. Det var blant annet vinsmaking men bruden drikker ikke/liker ikke vin, noe som er allment kjent i jentegjengen, så ja... litt merkelig utdrikningslag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde at forloveren ble skikkelig snurt/sur på noen av oss som ikke følte oss helt komfortable med å bli med på et kurs som bestod av sexydansing. Som skulle filmes. Vi ga beskjed i god tid før utdrikningslaget, men forloveren nektet å skjønne at dette var utenfor komfortsonen til flere. Inkludert bruden virket det egentlig som :P bortsett fra små stikk resten av dagen fra forlover som var skuffet, var det en utrolig hyggelig dag! Et par av kameratene i vennegjengen vår kom også til oss utover kvelden så det ble en superhyggelig vennehjemmefest og ikke kun oss jentene :)

Anonymkode: 2a52f...7c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...