Gå til innhold

Opplevelser langs Bergensbanen - tips?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg og noen venner skal ta en tur med Bergensbanen fra Oslo, vi tenker å dra en fredag-søndag tur. Til å være fra Norge har vi sett altfor lite av den vakre naturen, og jeg lurer derfor på om noen har tips til hva vi bør få med oss langs togturen? Hvor bør vi går av, attraksjoner, opplevelser, overnatting osv.

Takker for alle tips! Har sjekket en del på nett selv men blir helt matt av hvor mye det er. 

Anonymkode: 785b2...a89

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sørg iallefall å få med Flåmsbana. Ellers kan du like godt bli hjemme.

Anonymkode: 65663...93f

• Liker 1
Skrevet

Finse og Voss i tillegg til Flåmsbanen. 

Anonymkode: f29a2...03c

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg og noen venner skal ta en tur med Bergensbanen fra Oslo, vi tenker å dra en fredag-søndag tur. Til å være fra Norge har vi sett altfor lite av den vakre naturen, og jeg lurer derfor på om noen har tips til hva vi bør få med oss langs togturen? Hvor bør vi går av, attraksjoner, opplevelser, overnatting osv.

Takker for alle tips! Har sjekket en del på nett selv men blir helt matt av hvor mye det er. 

Som andre nevner Flåmsbana fra Myrdal til Flåm. Og så båt enten til Gudvangen og buss til Voss (hvis dette fortsatt går så sent i sesongen) ellers ta hurtigbåt til Bergen.

Skrevet

Ok tusen takk for tips!

Skrevet

Kan også anbefale å gå av på Voss og så ta turen innom Hardanger, f.eks. Ulvik, Eidfjord, Kinsarvik, Lofthus osv. Det er ca 30 minutters kjøring med bil fra Voss til Eidfjord, 45 minutter fra Voss til Lofthus. Enkelt å komme seg rundt med bil, f.eks leiebil. Det er også bussruter. Kan anbefale overnatting på Lofthus, Hotel Ullensvang, eller på hotellet i Eidfjord. En sparsertur over Hardangerbrua kan anbefales. Luftig og fantastisk utsikt. 

Anonymkode: f29a2...03c

Skrevet

Flå. Der har du overnatting, bjørneparken, kjøpesenter i samme bygget som hotellet, og utrolig fin natur. Alle liker flå:) 

Anonymkode: 57155...9f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...