Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av nutella
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har Æ i navnet mitt.  Gjør alltid det samme som du gjorde,  altså skriver ae. Det er det man skal gjøre. Har aldri fått problemer med det, og jeg har reist mye med forskjellige utenlandske flyselskaper. 

Skrevet

Jeg har Ø i navnet mitt. Skriver Ø hos norske flyselskaper, men på boarding-kortet står det OE allikevel. Hos utenlandske flyselskaper skriver jeg OE. Nederst på passet, på den maskinlesbare linjen står det også OE, så ingen problemer. Regner med det står AE nederst på din venninnes pass.

Anonymkode: 7a156...875

Skrevet
19 minutter siden, nutella skrev:

Hei! Jeg bestilte en flybillett i går fra KLM, skulle bestille for meg og 3 venninner. Den ene venninnen har Æ i navnet sitt, og da skrev jeg AE på hennes navn istedet siden jeg tenkte man skulle gjøre det når man skulle bestille til/fra utlandet. Men nå sier hun at jeg må be om navneendring pga det ikke vil stå det samme som i passet, og hun vil få problemer. Prøvd å kontakte KLM, men får ikke svar. Tenkte jeg skulle høre her i mens. Dere som har  ÆØÅ i navnet, hva pleier dere å gjøre når dere bestiller flybillett? 

Du har da gjort en feil og du er den som i tilfellet må betale/ta ansvar for feilen du har gjort. 

Hadde du giddetmå lese informawjonen, så hadde du sett at alle navn skal skrives slik du skriver navnet i Passet, og så endrer om nødvendig systemet bokstavene til AE/OE/AA. 

Å bruke et minutt eller to ekstra og få med seg nødvendig info når det er snakk om penger på nett, er aldri bortkastet tid. 

Anonymkode: 87a55...d5d

Skrevet

Men hvis systemet uansett endrer det til AE, så er det vel ikke noe problem? Jeg har ø i mitt navn, skriver bare oe og ingen har sagt noe på det, flydd både norwegian, wizzair, sas, tui osv til utlandet mange ganger.

Anonymkode: b1e1b...f4b

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har da gjort en feil og du er den som i tilfellet må betale/ta ansvar for feilen du har gjort. 

Hadde du giddetmå lese informawjonen, så hadde du sett at alle navn skal skrives slik du skriver navnet i Passet, og så endrer om nødvendig systemet bokstavene til AE/OE/AA. 

Å bruke et minutt eller to ekstra og få med seg nødvendig info når det er snakk om penger på nett, er aldri bortkastet tid. 

Hadde da aldri krevet at venninnen min skulle betale for det.. Dessuten ser jeg på KLM sine nettsider at navneendring er gratis. Jeg lurer bare på om det er nødvendig å sende mail om navneendring :)

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fælt å belærnde overfra og bed holdning dette her var da? Håper ikke du jobber i kundeservice, gud forby om en gjør en feil.... :roll:

Anonymkode: b1e1b...f4b

• Liker 3
Skrevet
9 hours ago, nutella said:

Hadde da aldri krevet at venninnen min skulle betale for det.. Dessuten ser jeg på KLM sine nettsider at navneendring er gratis. Jeg lurer bare på om det er nødvendig å sende mail om navneendring :)

Hvis du lurer er det bare å sende en melding til de på Facebook https://www.facebook.com/klmnorway/  De pleier å svare ganske raskt.

Skrevet

Jeg jobber på innsjekk for KLM. Dette er null problem!! 

Anonymkode: 4045a...fd7

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...