Gå til innhold

Invitert til fest - gikk skrubbsulte hjem!

Gjest Citronella

Anbefalte innlegg

Wow, EN tallerken grønnsakssuppe og en ispinne. Jeg hadde tatt med meg gryta som jeg gav i gave hjem igjen. Jeg må selv spise sånn 5 skåler med suppe for å bli mett, og jeg er ikke akkurat verdens største person heller. 

Anonymkode: e7916...0e6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Ardwinna skrev:

Jeg er enig i at dette var skrale greier men jeg reagerer på at flere ser ut til å mene at gjestene kan forvente å få både dessert og kaker etter maten. Er dette tilfelle? I såfall har kanskje jeg også stilt meg selv i et dårlig lys etter min forrige fest, da jeg bestilte inn tapas og hadde brus til alle (alkohol måtte medtages), og serverte kaker og kaffe senere på kvelden. Burde det ha vært dessert også? :klo:
Jeg hadde forøvrig ikke ønskeliste, selv om flere gjester ba om det.

Jeg vil anta du hadde planlagt så mye tapas at folk ble mette sånn at det ikke var noe behov for dessert umiddelbart sånn at kaker og kaffe var mer enn bra nok litt senere? :) I såfall har du nok ikke satt deg selv i noe dårlig lys. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vil anta du hadde planlagt så mye tapas at folk ble mette sånn at det ikke var noe behov for dessert umiddelbart sånn at kaker og kaffe var mer enn bra nok litt senere? :) I såfall har du nok ikke satt deg selv i noe dårlig lys. 

Ja de ble stappmette, jeg hadde vel heller feilberegnet andre veien :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Det besvarer jo ikke spørsmålet. Hvorfor skulle kjønn og alder gjøre suppemiddag til ikke å bli suppemiddag?

Jo det besvarer da spørsmålet da det ikke vil være en fullverdig middag for en voksen mann. Kanskje en unge på tre år hadde blitt mett av det men ikke en voksen

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Jo det besvarer da spørsmålet da det ikke vil være en fullverdig middag for en voksen mann. Kanskje en unge på tre år hadde blitt mett av det men ikke en voksen

Nei, det gjør ikke det. Hva gjør at suppemiddag ikke er middag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Nei, det gjør ikke det. Hva gjør at suppemiddag ikke er middag?

Det er som regel brød til suppe eller så pleier suppe som regel være forrett da det er flytende og ikke solid mat som sitter i lenge. Er jo sånn mat man kan være mett av i en time og så blir man sulten igjen

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Det kan jeg helt sikkert.

Så kom med en link da? 

Kjenner jeg blir nysgjerrig på hvilke fine restauranter som serverer suppe uten tilbehør som hovedrett. 

Anonymkode: 395ae...7f9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere blir invitert en gang til til disse, ts, ta med matpakke, og gi kun en bitte liten billig gave. F.eks en liten grønnsakskniv fra Ikea/ Nille el.l.

Anonymkode: 3f8f4...103

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i mange 40-50- og 60 årslag, og har hatt flere bursdagsfester selv. I alle selskapene har det vært rikelig med mat og drikke, kaffe og kaker og festpyntet bord. Så i min omgangskrets ser det ut til at dette er helt vanlig. For meg er det en selvfølge å sørge godt for mine gjester når jeg inviterer til fest. De skal ha god mat og bli mette, det skal være godt drikke (med og uten alkohol), god kake til kaffen og jeg legger en del arbeid i å dekke bordet. Gjestene skal føle seg velkomne og bursdagsgaver er mindre viktig.

Det selskapet du refererer til @Citronella høres smålig ut.

Endret av Havbris
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Maleficenta skrev:

Det er som regel brød til suppe eller så pleier suppe som regel være forrett da det er flytende og ikke solid mat som sitter i lenge. Er jo sånn mat man kan være mett av i en time og så blir man sulten igjen

Nok en gang svarer du ikke på spørsmålet. Hvorfor er ikke suppe middag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, The Kitten skrev:

Sa bursdagsbarnet noe om det i ettertid? 

Nei, men kona gjorde. Jeg forklarte at jeg ble steinhungrig senere på kvelden og at hvis jeg ikke hadde bestilt mat så hadde jeg nok fått trøbbel pga blodsukkeret og kunne regne med å bli spysjuk en halvannen dag i etterkant siden alkohol var med i bildet. Ei venninne skjøt inn i samtalen at mange av de andre gjestene hadde sett lengselsfullt etter pizzaene våre og at Sodd nok egnet best som mat i barnedåp og ikke i rølpebursdag. 

43 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Skulle kjønn og alder endret på hva som er middag? Hvorfor skulle det i såfall gjort det?

Ikke noe svar på mitt spørsmål det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På grunn av det jeg sa. At man ikke blir tilstrelkelig mett av det for at det er nok til å være en fullverdig middag

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

Ikke meg du spør, men om suppe skal være middag, må det være kjøtt, fisk eller fugl eller noe proteinrike grønnsaker i den slik at det blir et fullverdig måltid, og brød ved siden av, og mulighet for å forsyne seg flere ganger til man blir METT.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke meg du spør, men om suppe skal være middag, må det være kjøtt, fisk eller fugl eller noe proteinrike grønnsaker i den slik at det blir et fullverdig måltid, og brød ved siden av, og mulighet for å forsyne seg flere ganger til man blir METT.

Så hvis man spiser en liten seibiff med potet, og man ikke blir mett av det er det ikke middag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis man spiser en liten seibiff med potet, og man ikke blir mett av det er det ikke middag?

Det er middag om du har mulighet til å forsyne deg av mer om du vil

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Maleficenta skrev:

På grunn av det jeg sa. At man ikke blir tilstrelkelig mett av det for at det er nok til å være en fullverdig middag

Om man blir mett av maten eller ikke er ikke det som definerer om det er middag eller ikke. Prøv igjen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Det er middag om du har mulighet til å forsyne deg av mer om du vil

Nei, det definerer heller ikke middag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det definerer heller ikke middag.

Fortell meg hva du definerer som middag da

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

Nei, det vil jeg betegne som en forrett. En middag skal være nok til å bli mett av. Det finnes utregninger for hvor mange gram kjøtt/fisk/ fugl det bør være pr person. Er det ikke 250-300 gram kjøtt det beregnes pr person? En liten bit seibiff er under 100 gram

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...