Gå til innhold

Har du vært utbrent eller utmattet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan preget det dagliglivet ditt, hvor lenge har du evt. Sykmeldt og hvordan ble du bra?

Anonymkode: b5538...de5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble ikke sykmeldt. Holdt ut noen år og reduserte deretter mengden jobb i noen år etter det.

Holdt ut med ufattelige mengder kaffe og stahet.

Anonymkode: cea1e...cb4

Skrevet

Ja. Jeg holdt på å sprekke bigtime på alle .......samtidig og gikk på tvang på bar og traff amfetaminhoree og drakk søppelalkofrittøl og ble så utmattet at jeg tok taxi 7 km hjem til faren min og sov 17 timer i strekk.

Skrevet
3 minutter siden, LISJ skrev:

Ja. Jeg holdt på å sprekke bigtime på alle .......samtidig og gikk på tvang på bar og traff amfetaminhoree og drakk søppelalkofrittøl og ble så utmattet at jeg tok taxi 7 km hjem til faren min og sov 17 timer i strekk.

Trist. 

Anonymkode: eb90a...842

Skrevet

Jeg ble utbrent etter å ha jobbet altfor mye over lengere periode, trente mye og hvilte ikke nok. Jeg var sykmeldt i 3 uker, men det gang igjen mye lengere.

Skrevet

Sov i 3 uker, bor alene, husker såvidt at jeg var oppe å spiste, gikk på toalettet, var sykemeldt 11 mnd, føler nå et par år etter at jeg er enda ikke helt 100%

Anonymkode: de468...295

Skrevet (endret)

Jeg ble overtrent for noe år siden. Ble sykemeldt over en lengre periode da jeg var svimmel og hadde ikke energi. Hver gang jeg reiste meg opp fra sofaen føltes det ut som om jeg skulle gå i bakken. Jeg hadde litt feber også. Det tok meg 5 år å komme på det nivået som jeg var på før idiotien tok overhånd. 

Endret av Bakepulver
  • Liker 1
Skrevet

Jeg møtte veggen for to år siden. Enda ikke tilbake. Sykmeldt et år, aap nå. Studier under aap og håper å kunne være i arbeid om tre år. Tror studiet kan gjøre ting verre, men jeg kan ikke gi det opp heller, må gjennomføre for jeg har barn å forsørge. Er alene med de så har ikke andre valg enn å bite renna sammen og sove enorme mengder og drikke kaffe resten av tiden.

Anonymkode: 431ee...0cd

Skrevet

Ja, ble det etter kyssesyken i 2008 og er det enda.

Anonymkode: fa0de...ee9

Skrevet

Tja.. jeg fikk flere livskriser på rad og rekke et år. Sjefen min dro meg inn etter et halvt års tid og sa at jeg ikke fungerte, jeg skjønte det nesten ikke selv. Ble sykemeldt og var ikke ordentlig tilbake før etter ni måneder. Det er over to år siden, og jeg har rett og slett forandret meg. Tåler stress dårlig, er blitt strengere på mange områder og mer forståelsesfull på andre.

Anonymkode: 9da56...e6f

Skrevet

Ja fullstendig utmattet eller hva folk velger å kalle det. På minussiden x1000 med energi hver eneste morgen jeg våknet. Nå er jeg nesten frisk men er livredd for tilbakefall. Blir jeg så dårlig igjen vet jeg nesten ikke om det er verdt det fordi det tok så mange år å bygge meg opp igjen. 

Anonymkode: 23bf8...8c9

Skrevet

Jeg er utbrent i tillegg til at jeg har fått diagnosen kronisk muskelsmertesyndrom. Det å føle meg psykisk og fysisk sliten er det verste. Jeg har vært sykmeldt i full tid i vel 3 måneder men jobber nå 2 dager i uken. Sliter med hukommelsen og konsentrasjonen. Og jeg har null motivasjon for jobben. Selv når jeg gjør ting jeg liker kan jeg bli veldig sliten etterpå. Da må jeg bare hvile. Er en utålmodig sjel men må bare innse at det tar tid å komme meg på beina igjen. 

Skrevet

Dere som klager over utmattelse, hvordan er kostholdet deres og spiser dere nok?

går man over lang tid med mer energi ut enn det kommer inn begynner etterhvert kroppen å spise av livsviktig fettvevet rundt indre organer og av hjernen så man blir sakte men sikkert tappet for hjerneceller. Ikke rart man sliter med konsentrasjonen og føler seg svimmel og utmattet.

en bil går ikke fremover veldig lenge uten riktig påfyll av bensin og olje....

Anonymkode: 84a33...4ba

Skrevet

Ble utmattet etter en oppvekst med grov omsorgssvikt, var redd hver dag døgnet rundt i nesten 17år og det gir konsekvenser. Er nå 31 og har enda ikke kommet meg, men har medisiner som lar meg sove og andre til å fungere på dagtid. Takler stress ekstremt dårlig, så alt går i veldig rolig tempo. Er ikke i jobb, forsøkte en stund, men besvimte på siste arbeidsplass og våknet ikke før rundt 20 timer senere. 

Anonymkode: b7715...b96

• Liker 1
Skrevet

Ble utbrent av en jobb som drev meg veldig hardt. Tre år med full sykemelding/AAP og to år til med delvis jobb + jobb via nav. Det tok meg fem år å være tilbake i en 100% stilling i en jobb i samme bransje som den jeg ble syk fra.

Det er nå snart tre år siden jeg anså meg som helt frisk, men fremdeles kan jeg bli veldig sliten av sosiale ting. Alt annet går greit, kan trene mye og gjøre mye. Men da jeg var syk var det så ille at jeg ble utslitt av å gjøre mer enn 1 ting (feks gå i butikken) og stort sett lå på sofaen hele dagen.

Anonymkode: b841e...da9

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...