Gå til innhold

SPINNING

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke innlogget Rita

Hei alle.

Jeg jobber noen timer i uken som spinn-instruktør. Programmet bygger jeg opp selv og foretar eget musikkvalg som skal passe inn i programmet.

Er blitt ekstremt fokusert på musikk, rytmer, takt, overgangen i musikken, osv.

Nå holder jeg på å utarbeide et nytt program og leter etter optimal musikk. Kanskje kan dere gi meg noen ideer. Om dere var kunder, hvilke låter ville dere trene best etter?

Musikken har nemlig veldig mye å si for at kundene skal yte maks under treningsøkten. Musikk som gir litt kick, gir ofte en god treningsfølelse.

Gleder meg til å høre hva dere liker!

Rita :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fint at du tenker på musikken :) Det verste som finnes er litt rolige sanger uten noen spesiell rytme.

Kan virkelig anbefale Darude - Sandstorm, Rammstein - du hast. Noen gamle rocke-klassikere fungerer merkelig godt også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Darude, Sandstorm som avslutnings/finale låt er KNALL!!!

Ellers er musikk med MYE rytme/trommer bra! Safri Duo, played alive blir aldri jeg lei å trene etter heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg synes det er gøy med sånne gamle, kjente sanger innimellom. Sånne som alle kjenner, f.eks "Raining Men" og "I'll survive" etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Pump it up" (husker ikke med hvem, eller om det heter noen annet) synes jeg er veldig motiverende ved trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Final countdown er perfekt som "siste-bakke-før-timen-er-over-så-gi-alt-du-kan-sang"!!

:tommelsmil:

Og Gwen Stefani med What you waiting for? er kjekk, for den har så tydelig takt på en måte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

hmmpf. Jeg pleier å se på nyheter eller sport på TV-en

jeg når jeg tar meg en tur på sykkelen hjemme :tunge1:

Ja, ja. Jeg er vel blitt for gammel, men jeg ikke noe

problem med å sykle både lenge og fort med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

Men det er forskjell på å sitte hjemme i sin egen stue og se på hva du vil og pusle i vei på sykkelen, og å betale for å gå på et treningssenter der det er noen som er ansatt utelukkende for å motivere deg til å yte mer enn du gjerne har på lager når man skal brenne vekk fettet. Synes det er viktig med musikk, jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musikken er utrooolig viktig. Velger ut timer og instruktører utelukkende på musikk faktisk!!!! MÅÅ være motiveende og kul, rytmisk dunk dunk musikk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

for guds skyld dropp rock eller metall.

NOE rock går, men ramstein og sånne ting får meg til å få lyst til å gå av sykkeln og henge meg.

En annen spinningsintruktør jeg trente med hadde rolig salsa musikk på en kanskje så hard og rask spinning.time.

Det var helt komisk :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du ber om tips. Selv holder jeg meg gjerne unna gruppetrening pga. tidligere erfaringer med musikkvalget til trenerene - det gikk ofte i dance o. l. på de stedene jeg var, og det syntes jeg var lite motiverende, siden jeg ikke fordrar sånn musikk...

Rock høres bra ut!

Har du prøvd arabisk pop? Kanskje det kunne være noe? Mye kult å hente der også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita (ikke innlogget)

Hei igjen.

Kjempebra! Tusen takk. Har skrevet ned alle tips og skal forsøke å laste ned låtene. Darude, Sandstorm, Rammstein, Safrid Duo osv. Veldig glad for at dere tok dere litt tid!!

Helt klart, musikken betyr utrolig mye for gruppetrening. Jeg har forsøkt å variere musikken fordi publikum varierer i forhold til alder. Det trenger nødvendigvis ikke ha så mye å si, dog tror de forskjellige aldersgrupper har sine preferanser.

Sniglå: Jeg har brukt The Final Countdown. Funker veldig bra. Sterk låt.

Gjest: Rock og metall kan faktisk funke bra, dog i spesielle partier. Tunge seige tråkk i motbakke. Er imidlertid forsiktig med for mye av den type musikk. Salsa, enig, det funker ikke. Fint å danse etter, men den takten er ikke egnet til spinn. Høres kanskje rart ut, men takten blir for ustrukturert.

Champagne: Har også hatt Pump It Up på et av programmene. Også en veldig god treningslåt.

Lunancia: Arabisk POP--hmmm.....den låten som spilles på programmet Migrapolis er veldig bra. Funker godt som spinning musikk.

Atter en gang, takk folkens!

Klem Rita :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er selv spinning-instruktør, og for meg er en skikkelig heftig Michael Jackson-mix det farligste jeg kan spille -klarer rett og slett ikke stoppe å tråkke på! Ellers har jeg laget en liten liste med noen favoritter:

Ultra Naté - Free

Snap - Rythm is a dancer

Basement Jaxx - Red Alert

Ricky Martin - Uno dos tres maria

Fiesta - Sun Club

Safri Duo - Samb Adagio

Det som er viktig er at sangen har en fengende rytme og takt, hvis ikke blir det så kjedelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rio----

MJ-billy jean ;) Jeg foretrekker club musikk.

har gått på spinning ganske mye nå, og mange instruktører har samme musikken hver uke, ufattelig irriterende og kjedelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste spinninginstuktøren jeg har hatt avsluttet timen med Dovregubbens Hall (jepp, Grieg ja) ... prøv å begynne litt tungt og holde takten (den går dnemlig fortere og fortere)..

Genial musikk for spinning!

Jeg har aldri prøvd, men tror Depeche Mode har mye fin spinningmusikk - tydelig rytme liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest jente19aar_
Den beste spinninginstuktøren jeg har hatt avsluttet timen med Dovregubbens Hall (jepp, Grieg ja) ... prøv å begynne litt tungt og holde takten (den går dnemlig fortere og fortere)..

Genial musikk for spinning!  

Jeg har aldri prøvd, men tror Depeche Mode har mye fin spinningmusikk - tydelig rytme liksom.

:hoho:

dovregubben.tro meg jeg hadde freaka ut i lættis ;):ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt og holdent tilhenger av trance når jeg spinner...

Selv om jeg absolutt haaater trance i alle andre sammenhenger, er det den aller beste musikken på spinning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker spinning, men musikken er veldig viktig. Uten musikk ville det vært gørrkjedelig. Techno og Trance gjør fryktelig vondt før ørene mine, men gamle slagere (feks. Kiss) slår alltid bra an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

dovregubben.tro meg jeg hadde freaka ut i lættis ;):ler:

Du vet hvilken det er?

Bare bruk fantasien litt så skjønner du at den passer bra...

*mumler* Unger asså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...