Gjest Rødstrømpe Skrevet 3. september 2017 #21 Skrevet 3. september 2017 Det er ingenting som er vanskelig med denne saken mtp alvorlig reaksjon og fjerning av fars mulighet for samvær alene. Jeg tenker at dette selvsagt er overgrep. Men, det er heller ikke nødvendig å gjøre dette med traumatisk for barnet enn skaden som allerede har skjedd- så du bør trå varsomt frem til du har fått veiledning av profesjonelle, og hun bør få snakke med noen som har kompetanse på overgrep mot barn.
Jobbermedbarn Skrevet 3. september 2017 #22 Skrevet 3. september 2017 Som andre sier, dette er alvorlig, og kjempeflott at du tar ansvar! Hun må virkelig ha følt tillit til deg siden hun sendte deg denne mailen! Fortsett å vær en voksenperson barna føler at de kan prate med og ta det videre der det trengs, det er såååå viktig! ❤️ 3
Jerry Lee Skrevet 3. september 2017 #23 Skrevet 3. september 2017 Jeg vil også berømme TS for det hun har gjort i denne saken, og ikke minst for hva hun har gjort før for å oppnå denne jentas uinnskrenkede tillit. 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #24 Skrevet 3. september 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker du om en jente i 10-11 års alder forteller at hennes pappa ofte har tatt på seg selv når hun har ligget i sengen ved siden av, nokså høylytt til tider... Ved en hendelse skal han ha befølt brystene hennes. Ikke noe mer. Foreldrene er skilt og hun har ligget i dobbeltseng m faren siden hun var liten, når hun bor der. Hun har nå bedt om eget rom og har det. Han kommer aldri inn dit, forteller hun. Hun er veldig glad i pappaen sin og han stiller mye opp for henne på fritiden sin. Hun sier hun syntes dette var ekkelt. Hva tenker du? (Jeg vet hva jeg tenker og det skal følges opp, vil bare ha andres syn på det. Foreløpig vet ikke hennes mor noe om det) Det er ikke mange jeg kan diskutere dette med, noen har antydet de syntes dette ikke er alvorlig.. så må høre med flere der ute... Anonymkode: 2d1dd...150 Dette er en type sak man ringer barnehuset om og får dem til å sette i gang prosessene de har ritiner på i slike saker. Å utlevere den slags på et nettforum vitner om dårlig dømmekraft. Her er barn som skal beskyttes. Anonymkode: 41cd3...2db
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #25 Skrevet 3. september 2017 36 minutter siden, Jerry Lee skrev: Jeg vil også berømme TS for det hun har gjort i denne saken, og ikke minst for hva hun har gjort før for å oppnå denne jentas uinnskrenkede tillit. Dersom politiet er varslet, og de har latt være å fengsle barnefaren samme dag, har politiet forsømt seg grovt. Livslang forvaring er eneste rimelige reaksjon mot en som har oppført seg slik. Det vil ellers alltid være risiko for nye overgrep. Anonymkode: 14dd6...fda
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #26 Skrevet 3. september 2017 15 hours ago, AnonymBruker said: TS her. Tuller ikke, selvfølgelig. Det er varslet!! Jeg vet dette er alvorlig, derfor jeg ligger oppe om nettene, tenker og ikke får sove. Ville bare høre at andre syntes det er like alvorlig som jeg syntes, da jeg følte en annen person ikke tok det like alvorlig som jeg gjør, følte jeg ble sett på som hysterisk, noe jeg vet jeg ikke er, iallefall ikke i denne sammenheng. Alt rundt dette er tatt opp og varslet "etter boka@ Anonymkode: 2d1dd...150 Ikke for å kritisere valget ditt, men når jenta tydeligvis ikke er redd for å fortelle om det og det nå ser ut som det er slutt på det, hadde jeg holdt kontakten med henne og ventet med bv. Bv kan gjøre mye mere skade enn faren allerede har gjort, og om hun får høre fra noen voksne at dette er feil, og hun faktisk klarer å sette grenser uten problemer, tenker jeg at den situasjonen hun er i kanskje ikke er fullt så skadelig som det potensielt kan være å involvere bv. Personlig hadde jeg sett det an. Jeg er kvinne forresten, 47 år og tolererer ikke noen form for overgrep. Ikke misforstå meg, jeg syns ikke at dette er ok heller. Anonymkode: 7e337...224
Jerry Lee Skrevet 3. september 2017 #27 Skrevet 3. september 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom politiet er varslet, og de har latt være å fengsle barnefaren samme dag, har politiet forsømt seg grovt. Livslang forvaring er eneste rimelige reaksjon mot en som har oppført seg slik. Det vil ellers alltid være risiko for nye overgrep. Anonymkode: 14dd6...fda Ja. Men nå var det TS jeg pratet til, da.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #28 Skrevet 3. september 2017 15 hours ago, AnonymBruker said: Jeg var læreren hennes en stund da hun var mindre (og ikke på skolen jeg jobber nå) Første kontakt var en Mail fra henne, jeg var den hun tenkte hun kunne få råd fra. Anonymkode: 2d1dd...150 Vet hun at du har varslet bv? Hva ønsket hun selv at skulle bli gjort? Anonymkode: 7e337...224
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #29 Skrevet 3. september 2017 20 minutter siden, Jerry Lee skrev: Ja. Men nå var det TS jeg pratet til, da. Beklager, koplet innlegget til feil sitat. Anonymkode: 14dd6...fda
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #30 Skrevet 3. september 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke for å kritisere valget ditt, men når jenta tydeligvis ikke er redd for å fortelle om det og det nå ser ut som det er slutt på det, hadde jeg holdt kontakten med henne og ventet med bv. Bv kan gjøre mye mere skade enn faren allerede har gjort, og om hun får høre fra noen voksne at dette er feil, og hun faktisk klarer å sette grenser uten problemer, tenker jeg at den situasjonen hun er i kanskje ikke er fullt så skadelig som det potensielt kan være å involvere bv. Personlig hadde jeg sett det an. Jeg er kvinne forresten, 47 år og tolererer ikke noen form for overgrep. Ikke misforstå meg, jeg syns ikke at dette er ok heller. Anonymkode: 7e337...224 NEI. Til absolutt alt du skriver! Anonymkode: 1776a...ffd 10
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #31 Skrevet 3. september 2017 16 timer siden, Surreal skrev: Tuller du? Dette MÅ varsles om. Ingen normale foreldre beføler barna sine litt innimellom! Kanskje kan det være mye verre enn hun forteller, barn plukker fort opp om voksne tåler å høre om vonde og vansklige ting. Kanskje gjør han ikke mer mot henne, men forgriper seg på andre. Det har man ingen garanti for! Pedofile forgriper seg på unger, vi andre holder sexlivet vårt langt unna barn! Ja, her må Barnevernet inn og også politi. Dette er seriøst grovt ulovlig! Dette er ikke normalt, stakkars jente! 😧😢 Anonymkode: 77c0b...8ec 1
SiMa Skrevet 3. september 2017 #32 Skrevet 3. september 2017 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke for å kritisere valget ditt, men når jenta tydeligvis ikke er redd for å fortelle om det og det nå ser ut som det er slutt på det, hadde jeg holdt kontakten med henne og ventet med bv. Bv kan gjøre mye mere skade enn faren allerede har gjort, og om hun får høre fra noen voksne at dette er feil, og hun faktisk klarer å sette grenser uten problemer, tenker jeg at den situasjonen hun er i kanskje ikke er fullt så skadelig som det potensielt kan være å involvere bv. Personlig hadde jeg sett det an. Jeg er kvinne forresten, 47 år og tolererer ikke noen form for overgrep. Ikke misforstå meg, jeg syns ikke at dette er ok heller. Anonymkode: 7e337...224 På hvilken måte "tolerer du ikke overgrep"? Ville du sagt til jenta at hun ikke skal la faren gjøre sånne ting igjen, og latt det bli med det? I så fall tviler jeg på om jenta hadde hatt nok tillit til deg til å fortelle om overgrepene fortsatte. Jenta har opplevd dette som så ubehagelig og vanskelig at hun har bedt om hjelp. Å si at det faren gjorde er feil, og i praksis la det være hennes ansvar at det ikke skjer igjen, vil ikke hjelpe jenta. Punkt 1, det er ikke hennes ansvar. Det erefarens og alle andre voksne som får vite om det som har ansvar for å hindre at det skjer igjen. Punkt 2, selv om det aldri skulle skje igjen, tror du jenta vil føle seg trygg sammen med faren? Hvilken skade tror du barnevernet kan gjøre i denne situasjonen? Ingenting tilsier at jenta ikke kan bli boende hos moren, men faren vil bli nektet samvær/besøke moren. 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #33 Skrevet 3. september 2017 1 minute ago, SiMa said: På hvilken måte "tolerer du ikke overgrep"? Ville du sagt til jenta at hun ikke skal la faren gjøre sånne ting igjen, og latt det bli med det? I så fall tviler jeg på om jenta hadde hatt nok tillit til deg til å fortelle om overgrepene fortsatte. Jenta har opplevd dette som så ubehagelig og vanskelig at hun har bedt om hjelp. Å si at det faren gjorde er feil, og i praksis la det være hennes ansvar at det ikke skjer igjen, vil ikke hjelpe jenta. Punkt 1, det er ikke hennes ansvar. Det erefarens og alle andre voksne som får vite om det som har ansvar for å hindre at det skjer igjen. Punkt 2, selv om det aldri skulle skje igjen, tror du jenta vil føle seg trygg sammen med faren? Hvilken skade tror du barnevernet kan gjøre i denne situasjonen? Ingenting tilsier at jenta ikke kan bli boende hos moren, men faren vil bli nektet samvær/besøke moren. Jeg er egentlig enig med deg, jeg vet ikke helt hva jeg tenkte kunne skje. Har dårlige erfaringer med bv, det er kanskje det. Anonymkode: 7e337...224 1
penny_ Skrevet 3. september 2017 #34 Skrevet 3. september 2017 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke for å kritisere valget ditt, men når jenta tydeligvis ikke er redd for å fortelle om det og det nå ser ut som det er slutt på det, hadde jeg holdt kontakten med henne og ventet med bv. Bv kan gjøre mye mere skade enn faren allerede har gjort, og om hun får høre fra noen voksne at dette er feil, og hun faktisk klarer å sette grenser uten problemer, tenker jeg at den situasjonen hun er i kanskje ikke er fullt så skadelig som det potensielt kan være å involvere bv. Personlig hadde jeg sett det an. Jeg er kvinne forresten, 47 år og tolererer ikke noen form for overgrep. Ikke misforstå meg, jeg syns ikke at dette er ok heller. Anonymkode: 7e337...224 Avvente hva da? På at det skal skje igjen? Du vet aldri om det har tatt slutt. Barnevernet er til for å hjelpe barn. Pedofile (som gjør noe med legningen sin) skader barn. Endret 3. september 2017 av penny_ 1
sofie777 Skrevet 3. september 2017 #35 Skrevet 3. september 2017 Tråden er ryddet for hatefullt innlegg sofie777, mod
tirben Skrevet 4. september 2017 #36 Skrevet 4. september 2017 (endret) På 3.9.2017 den 16.35, AnonymBruker skrev: Ikke for å kritisere valget ditt, men når jenta tydeligvis ikke er redd for å fortelle om det og det nå ser ut som det er slutt på det, hadde jeg holdt kontakten med henne og ventet med bv. Bv kan gjøre mye mere skade enn faren allerede har gjort, og om hun får høre fra noen voksne at dette er feil, og hun faktisk klarer å sette grenser uten problemer, tenker jeg at den situasjonen hun er i kanskje ikke er fullt så skadelig som det potensielt kan være å involvere bv. Personlig hadde jeg sett det an. Jeg er kvinne forresten, 47 år og tolererer ikke noen form for overgrep. Ikke misforstå meg, jeg syns ikke at dette er ok heller. Anonymkode: 7e337...224 Denne jenta skrev en mail til en tidligere lærer!! Hun går nok ikke rundt og snakker om det! Jenta vil ha hjelp. Barn lærer på skolen at de skal si fra til noen hvis noen gjør noe med kroppen deres. Nå har hun sagt fra, og da er det klart at den hun viser tillit, må handle! Det er unormalt at en far ligger og runker høylytt i senga med sin mindreårige datter og beføler henne mens han tror hun sover. Alarm!!! Endret 5. september 2017 av tirben 4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #37 Skrevet 4. september 2017 Et overgrep er et overgrep! Jeg skulle ønske jeg hadde en lærer som deg ts da jeg var ung!!! Stå på og støtt jenta! Du er god! Anonymkode: c83a8...7d8 1
Gjest Mass Skrevet 4. september 2017 #38 Skrevet 4. september 2017 På 3.9.2017 den 1.34, AnonymBruker skrev: Jeg var læreren hennes en stund da hun var mindre (og ikke på skolen jeg jobber nå) Første kontakt var en Mail fra henne, jeg var den hun tenkte hun kunne få råd fra. Anonymkode: 2d1dd...150 Bare dette her, at hun tok kontakt med en tidligere lærer som jobber et annet sted, sier mye om hvor sterkt opplevelsen gikk inn på henne. Så flott at vi har lærere som deg som gjør barn så trygge at de føler at de kan ta opp slike tøffe ting. Da gjør du en god jobb. Jeg fikk kvalmebyger av første innlegg. Hvor mange slike menn finnes det egentlig? Er de alle pedofile eller så desperate og sexfokuserte at de sprenger alle grenser for sin egen del?
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #39 Skrevet 4. september 2017 Så flott at hun hadde tillit til deg og at du tok henne alvorlig. At en far utsetter sin lille datter for seksuelle handlinger er ingen bagatell man kan vente og se om gjentar seg før det tas affære. Det er bra hun ikke tar på seg ansvaret for å beskytte ham og holder det hemmelig, men skjønner at det er viktig å beskytte seg selv. Indirekte beskytter hun også faren fra å gjøre noe enda verre ved å sette en stopper for det nå. Anonymkode: af294...dfd 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #40 Skrevet 4. september 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Så flott at hun hadde tillit til deg og at du tok henne alvorlig. At en far utsetter sin lille datter for seksuelle handlinger er ingen bagatell man kan vente og se om gjentar seg før det tas affære. Det er bra hun ikke tar på seg ansvaret for å beskytte ham og holder det hemmelig, men skjønner at det er viktig å beskytte seg selv. Indirekte beskytter hun også faren fra å gjøre noe enda verre ved å sette en stopper for det nå. Anonymkode: af294...dfd Nei, det er nettopp hva man ikke gjør: man skal aldri "vente og se". Man må reagere straks med en gang! Anonymkode: 77c0b...8ec 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå