Gå til innhold

Stefar kalte datteren min ludder

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, NotNaomi skrev:

Herregud. Slapp av litt da!! Det var stygt av stefaren å komme med et slikt utsagn,men du og noen her bør roe dere ned. Det er ikke som jeg tenkte,så det er i deres hoder sånne tanker eksisterer. Noe å tenke på?

Han overreagerte. Som en pappa også kunne gjort. Ikke bra. Ikke i det hele tatt. Men dere legger jammen mange av deres egne skitne fantasier i dette. Blir helt matt.

Han bør ta en samtale med datteren  og be om unnskyldning. Det er det beste her. Og det mest riktige. 

Han sa at hun så ut som et ludder, - altså at med sminken var det forkledning. Det er jo bare å bemerke det enhver foreldre bør bemerke etter min mening.

Nå har ikke jeg forakt mot luddere, så jeg deler ikke sinnet og hatet deres mot luddere. Men jeg kan forstå at dere hater så mye i og med at dere hater luddere.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest morhjertegod
Skrevet

Til ts: Tenker du gjorde rett i å sifra, at du ikke aksepterer dette, så lenge dette ble feil for deg. Men om han da respekterer dette, du har fått sakt fra, det skjer ikke igjen, så er jo saken løst. 

Skrevet
14 minutter siden, Aule skrev:

Min mening er at stefaren er mer fornuftig enn mange andre i tråden. Han forsøkte å gi henne et råd om hva som er passende. 12 år gamle jenter er ikke barn lenger, og burde ikke behandles som barn. De får tåle sannheter. Og fedre/stefedre flest vil bare beskytte de mot potensielle farlige situasjoner/overgrep - derfor må noen skjære gjennom og si det som det er istedenfor all denne dullingen.

Dog må det sies - det hadde hjulpet veldig med et bilde her siden samtlige av oss bare synser om situasjonen... 

Nei, han ga ikke noen råd, han kalte henne for en hore. Han er et elendig forbilde for sin stedatter og burde rett og slett gå i seg selv. Dette handler ikke om dulling, men om å oppdra barn på en oppbyggelig og sunn måte. Barn lærer av de voksne rundt seg, og det hun lærte av denne situasjonen var at det er greit å kalle noen for et ludder når de gjør noe du ikke liker. Det er ingenting som tilsier at det å kalle barn stygge ting, gjør dem til bedre mennesker. VI har så mange gode måter å veilede våre barn på, trakassering er ikke en av dem. Jeg kan heller ikke se hva som er "sannhet" med sminke på barn = ludder. Betyr det at alle voksne som bruker sminke, ser ut som ludder?

Og forresten, 12 år gamle jenter er fortsatt barn, og bør behandles som barn, etter det modenhetsnivået de er på. Og uansett sier man vel ikke til noen at de ser ut som ludder, verken voksne eller barn. Jeg vet naturligvis ikke hvordan dette er i dine kretser. 

• Liker 8
Skrevet

Hva hadde du sagt hvis det var faren hennes? Truet med å hive ham ut? 

Anonymkode: 4ea35...0fa

Skrevet

Så klart overreagerte du ikke. Men hvorfor skal hun ikke få bruke sminke når hun er 12 år?

Anonymkode: 766d0...791

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, waco skrev:

Neinei, - hvis jeg kommer hjem til deg og det er skikkelig rotete, og jeg sier til deg, - her ser det ut som et bombet horehus, så betyr det ikke at du er ei hore for det.

Forresten så sminker man seg for å ligne noen, ikke fordi man er det man sminker seg som. Selv om du sminker deg slik at du ser ut som et ludder, så behøver du ikke å være et ludder for det. Kanskje du bare har lyst på blikk?

Du hadde aldri kommet på besøk til meg. Og hadde du sagt det, så hadde jeg kastet deg ut.

At barn som sminker seg sammen med venninner gjør det fordi de "ønsker blikk" er en forvrengning av motivet til barnet som er helt absurd, og som er en "unnskyldning" som overgripere bruker flittig.

Det er de voksnes ansvar å lære seg at det ikke er derfor barn hermer etter voksne. Det er ikke barnets ansvar å si fra at det ikke er derfor de gjør det.

Barn vet ikke en gang at det kan tolkes slik. Barn vet stort sett ikke hvilke signaler klær og sminke sender ut mellom voksne.

Dette handler KUN om de voksnes mer eller mindre fraværende evne til å være voksne, og de med fraværende evne sin tendens til å skylde på barnet.

De siste kommentarene her i tråden viser klart og tydelig at det sitter voksne personer rundt forbi, som tror at en 12 år gammel jentes lek med venninnen handler om å friste menn. Det tyder på et fravær av forståelse av barns utvikling. Det tyder på mangel på, eller fortrenging av, empati med andre mennesker.

Å si at datteren på 12 ikke lenger er et barn, og be om å få se på bilde, er i mine øyne en fallitterklæring hva angår medlemskap i et voksent og ansvarlig samfunn. Det er rødhette-versjonen av å unngå overgrep og skadelige situasjoner; Vi bare tar bort det ulovlige ved situasjonen og plutselig er det ikke lengre galt, det er bare fint og flott! 

Anonymkode: c4b6b...1fd

• Liker 6
Gjest NotNaomi
Skrevet
10 minutter siden, waco skrev:

Han sa at hun så ut som et ludder, - altså at med sminken var det forkledning. Det er jo bare å bemerke det enhver foreldre bør bemerke etter min mening.

Nå har ikke jeg forakt mot luddere, så jeg deler ikke sinnet og hatet deres mot luddere. Men jeg kan forstå at dere hater så mye i og med at dere hater luddere.

Har jeg gitt uttrykk for hat? Syns ludder er et stygt ord,og ikke noe en kaller en jentunge. Det var kun det. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Barn vet ikke en gang at det kan tolkes slik. Barn vet stort sett ikke hvilke signaler klær og sminke sender ut mellom voksne.

Det er vel det man skal lære dem da?

Jeg hadde flyttet dersom en ste-datter av meg hadde fått lov av moren sin til å sminke seg som et ludder. Ikke i mitt hjem hadde jeg sagt.

Enkelt å greit. Jeg forebygger overgrep skjønner du. Greit at datteren får se seg ut som ludder der hun går rundt og leker med 14-16 åringer gutter, men ikke min ste-datter.

Skrevet
Akkurat nå, NotNaomi skrev:

Har jeg gitt uttrykk for hat? Syns ludder er et stygt ord,og ikke noe en kaller en jentunge. Det var kun det. 

Nei hun lignet på et ludder! Det er som å si at nå ser du ut som et troll. Du er ikke et troll. Men du ligner.

Om jeg ser ut som en homo en dag, - så vil jeg gjerne at folk påpeker det slik at jeg kan endre atferd. Fordi jeg ønsker ikke å bli oppfattet som en homo.

Om datteren din sminker seg så hun ligner et ludder - javel, -det gjør vel ingenting det da? Jeg skjønner ikke problemet. Hvis guttungen din på 10 år vil kle seg ut som en viking, - er da feil å si at nå ser du ut som en viking.

Å være ludder er bare en rolle. - Ingenting å ta på vei for. Ja jeg vet dere synes det er det styggeste ordet dere kan komme på, - men hvorfor det egentlig? Er dere sårbare er det derfor? Er det det at dere misliker luddere så fælt, - er det derfor?

Jeg forstår ikke jeg.

Skrevet
3 minutes ago, NotNaomi said:

Hun ble ikke kalt et ludder. Det er dere som kaller henne det og henger ut stefaren for det. Han sa hun så ut som et. Stor forskjell

Skrevet
2 minutter siden, waco skrev:

Jeg hadde flyttet dersom en ste-datter av meg hadde fått lov av moren sin til å sminke seg som et ludder. Ikke i mitt hjem hadde jeg sagt.

FLOTT! 👏🏻👏🏻👏🏻

Endelig et innlegg som poengterer hva en ansvarlig mann ville ha gjort i en slik situasjon!

Skrevet
2 minutter siden, waco skrev:

Det er vel det man skal lære dem da?

Enkelt å greit. Jeg forebygger overgrep skjønner du. Greit at datteren får se seg ut som ludder der hun går rundt og leker med 14-16 åringer gutter, men ikke min ste-datter.

Hun har ikke sminket seg som et ludder. Iflg ts var sminken s beskjeden at det knapt var synlig.

Og, en stedatter er ikke stefars eiendom.

• Liker 10
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

FLOTT! 👏🏻👏🏻👏🏻

Endelig et innlegg som poengterer hva en ansvarlig mann ville ha gjort i en slik situasjon!

Jeg ville flyttet om jeg hadde bodd med en mann med holdninger og kommunikasjonsevner som får han til å spy ut dritt om andre mennesker.

Anonymkode: 44684...5ba

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror det er på tide av vi lærer døtrene våre at det ikke er greit å være horer.

Anonymkode: d3223...dd1

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville flyttet om jeg hadde bodd med en mann med holdninger og kommunikasjonsevner som får han til å spy ut dritt om andre mennesker.

Jeg også!

Men det er da like bra om han ville ha flyttet for å unngå å gjøre det? 

Å flytte fra en mor og hennes datter fordi man et uenig i oppdragelsen som barnet får, fordi man mener at det utsetter henne for potensiell fare, og man ikke vil være med på det, er den beste løsningen jeg har sett her i dag! 

Det står det virkelig respekt av!

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke du som voksen mann med et forskrudd syn på sminkeeksperimentering som om det omhandler barnets egen seksualitet som besitter fasiten på hva seksualundervisning bør inkludere for barn som enda ikke er kommet i tenårene. Unge jenter trenger ikke pådyttes voksne menns seksualiserende holdninger og meninger om kvinner.

Anonymkode: d87ac...6f1

• Liker 9
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også!

Men det er da like bra om han ville ha flyttet for å unngå å gjøre det? 

Å flytte fra en mor og hennes datter fordi man et uenig i oppdragelsen som barnet får, fordi man mener at det utsetter henne for potensiell fare, og man ikke vil være med på det, er den beste løsningen jeg har sett her i dag! 

Det står det virkelig respekt av!

Hvem er som utgjør farne her? I min verden er en mann som kaller sin stedatter for et ludder en langt større fare for hennes mentale helse og velferd enn noe annet.

• Liker 5
Skrevet

Skulle ønske moren min hadde sagt noe sånt. :) 
(har en sånn far som kaller deg hore uansett hva du bruker) ._.

• Liker 1
Skrevet

Det er som om en voksen stemor skulle sagt til stesønnen på 12 år som går med skjorta åpen og "blotter" brystkassen: du ser ut som en horekunde. Hadde tatt seg ut.

Anonymkode: d87ac...6f1

• Liker 5
Skrevet

Hvis en 12 år gammel jente med sminke er et ludder, er en 27 år gammel kvinne med sminke også et ludder. Eller en 47 år gammel kvinne for den saks skyld. 

Det som er kjernen her er for jævlige kvinnesynet blant noen menn. 

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...