Gå til innhold

Metall som kan legges rundt planker


Simbyxor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

7 minutter siden, Simbyxor skrev:

Og skrus fast... hva skal jeg se etter? Rustfritt. Som kan dekke endene på planker.

Hvilken dimensjon er det på plankene, og hvor skal de brukes/monteres? Det er lettere å tenke hva det du trenger heter, om du forteller mer.

Anonymkode: e4145...351

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken dimensjon er det på plankene, og hvor skal de brukes/monteres? Det er lettere å tenke hva det du trenger heter, om du forteller mer.

Anonymkode: e4145...351

De skal egentlig ikke "brukes", men glem det - kom på at det er en dum idé. Pga frost/vann som fryser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Simbyxor skrev:

De skal egentlig ikke "brukes", men glem det - kom på at det er en dum idé. Pga frost/vann som fryser.

Ok. nå ble jeg nysgjerrig. Fortell om du vil. Kanskje lure ideer dukker opp :jepp:

Anonymkode: e4145...351

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok. nå ble jeg nysgjerrig. Fortell om du vil. Kanskje lure ideer dukker opp :jepp:

Anonymkode: e4145...351

Hehe. Det skal brukes for å forhindre at husdyr tygger istykker plankene, men dersom jeg bruker metall kan de sette fast tungen på det, og dersom jeg bruker plast vil de svelge plasten. Så kommer ikke på noe annet enn å bruke planker, som ikke er impregnerte, og bytte dem ut etter hvert som de er ødelagte av tygging og gnaging...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Simbyxor skrev:

Hehe. Det skal brukes for å forhindre at husdyr tygger istykker plankene, men dersom jeg bruker metall kan de sette fast tungen på det, og dersom jeg bruker plast vil de svelge plasten. Så kommer ikke på noe annet enn å bruke planker, som ikke er impregnerte, og bytte dem ut etter hvert som de er ødelagte av tygging og gnaging...

Takk for svar :blomst: Er dette som er laget av planker, en trapp, et gjerde eller en blomsterkasse el.l.? Kan du beskytte treverket ved å sette fast hønsenetting/ annen netting av metall over treverket?

Anonymkode: e4145...351

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for svar :blomst: Er dette som er laget av planker, en trapp, et gjerde eller en blomsterkasse el.l.? Kan du beskytte treverket ved å sette fast hønsenetting/ annen netting av metall over treverket?

Anonymkode: e4145...351

Nei, det er en forhøyning. Jeg kan gjøre det, men jeg vet ikke om hønsenetting også gjør at tungen kan settes fast? Det aner jeg ikke. Ble litt skremt mot alt av metall egentlig. Kanskje det er noe jeg kan spørre om her inne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Simbyxor skrev:

Nei, det er en forhøyning. Jeg kan gjøre det, men jeg vet ikke om hønsenetting også gjør at tungen kan settes fast? Det aner jeg ikke. Ble litt skremt mot alt av metall egentlig. Kanskje det er noe jeg kan spørre om her inne ;)

Jeg forstår din bekymring angående om tungen kan settes fast. Jeg vet ikke hvordan det er med hønsenetting. Kanskje flere kan gi gode svar på underforum kjæledyr? Er det store eller små dyr det er snakk om? Jeg håper at det dukker opp en god løsning.

Anonymkode: e4145...351

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår din bekymring angående om tungen kan settes fast. Jeg vet ikke hvordan det er med hønsenetting. Kanskje flere kan gi gode svar på underforum kjæledyr? Er det store eller små dyr det er snakk om? Jeg håper at det dukker opp en god løsning.

Anonymkode: e4145...351

Sånn passe, egentlig ganske små... Ja, får håpe det :) Ellers blir det bare planker, da. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å dekke den forhøyningen med et stivt og tykt baderomsgulvbelegg? Dyrene vil vel ikke prøve å tygge gjennom det?

Anonymkode: e4145...351

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller å lage forhøyningen med betong el.l.  i steden for planker?

Anonymkode: e4145...351

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller mure forhøyning med betong + steiner, eller av murstein og det som må til?

Anonymkode: e4145...351

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det mulig å dekke den forhøyningen med et stivt og tykt baderomsgulvbelegg? Dyrene vil vel ikke prøve å tygge gjennom det?

Anonymkode: e4145...351

Kanskje. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller å lage forhøyningen med betong el.l.  i steden for planker?

Anonymkode: e4145...351

Ja, det går an, men tror det er ekstremt mye jobb egentlig. Eller, kanskje ikke? Aldri laget noe i betong før ;)

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Eller mure forhøyning med betong + steiner, eller av murstein og det som må til?

Anonymkode: e4145...351

Hvis jeg greier å gjøre det relativt tynt. kanskje sånn 4 cm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Simbyxor skrev:

Kanskje. 

Ja, det går an, men tror det er ekstremt mye jobb egentlig. Eller, kanskje ikke? Aldri laget noe i betong før ;)

Hvis jeg greier å gjøre det relativt tynt. kanskje sånn 4 cm. 

 Kanskje et steinhuggerfirma har rimelige rester i stein i den dimensjonen som du trenger, eller kan skjære det til for en rimelig penge?

Anonymkode: e4145...351

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kanskje et firma som lager benkeplater i stein eller gravsteiner o.l. i stein, kan ha noe eller lage noe i den dimensjonen?

Anonymkode: e4145...351

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Belegningsstein kanskje?

På side 5 her https://www.docdroid.net/iItq2LK/hovedkatalog-2017-low.pdf#page=5

Finner du Herregård gråmix 5 cm belegningsstein (den i str 20 X 13,5 X 5 cm tykk).

 

Anonymkode: e4145...351

Ja, absolutt en mulighet! :)

Endret av Simbyxor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Simbyxor skrev:

Ja, absolutt en mulighet! :)

Tusen takk :blomst:

På side 10 i samme link khar de også steinheller som er 4 cm tykke.

Har du en bygg-forretning i nærheten, kan det hende at de har rester av noe slikt som de selger ut svært rimelig.

Lykke til :hjerte:

Anonymkode: e4145...351

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommunen eller de som driver med steinlegging kan også ha rester eller avkapp av belegningsstein, steinheller, kantsteiner o.l. som kanskje bare skal kastes, og som du kan få for en rimelig penge eller gratis?

Anonymkode: e4145...351

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...