Gå til innhold

Sende SMS eller Mail som ikke kan spores

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å sende en mail eller sms som ikke kan spores tilbake til meg. (Ikke noe skummelt, skal varsle om noe jeg ikke ønsker å bli dratt inn i)

Er dette mulig, og om så hvordan?

Anonymkode: bef42...24d

Skrevet

Ja. Finner du en server som kjører SLMail 1.2.1 eller eldre så sjekker den ikke at du er den host du oppgir at du er.

Anonyme SMSer finnes det diverse tjenester for på nett. 

Anonymkode: f1566...653

• Liker 2
Skrevet

Dra på biblioteket eller en et annet sted hvor du ikke bruker pc eller internett som er på deg, og hvor du ikke må registrere deg for å få tilgang til pc'en. Lag en ny mailadresse hvor du ikke fyller inn noen personlige opplysninger. Send mailen.

Anonymkode: df721...76a

• Liker 2
Skrevet

Noen spesiell grunn til at du må sende varselet elektronisk? Jeg synes det høres som et godt, gammeldags brev er enklere om du ikke vil at varselet skal kunne spores tilbake til deg. 

Anonymkode: 52445...d9b

Skrevet

Tenker at elektronisk er lettest.

Må man ikke alltid registrere seg før man får låne PC på bibiliotek? Andre steder man kan låne?

Skrevet

En annen ting. Kan hvermannsen men litt IT kunnskap spore om jeg sender fra en skjult e-post om jeg sender fra min jobb PC/nett? Eller er det bare politiet som kan dette?

Skrevet

Er du den samme personen som lurte på om man kunne tipse politiet anonymt?
Om det er politiet du skal sende mail til fra biblioteket vil det iverksetter etterforskning på tipseren i form av gjennomgang av overvåkningskameraer osv.
Om det er noen andre du skal tipse om en sak du ikke vil bli dratt inn i anbefaler jeg deg å svelge din kamel og tipse med ansikt, for om det er f eks om utroskap, så vil ikke tipset (som hos politiet) bli tatt seriøst om du tipser anonymt og de ikke får mulighet til å stille deg noen spørsmål som bekrefter at det du sier er sant . (Med mindre du faktisk legger ved bilder av den utro personen / drapsofferet da)

Anonymkode: ad31e...83c

Skrevet

Det her hørtes suspekt ut.

Alle klarer å spore en Mail med litt kunnskap om it, er innholdet av slik karakter at politiet kan ende opp med å spore den for å finne deg?

Anonymkode: 96148...070

Skrevet

Det finnes noen engangs epost tjenester. 

Mailinaitor er et eksempel. 

Du lager bare en adresse og sender. Du kan ta i mot også. 

Ingen pålogging eller noe. 

Skrevet

Tviler sterkt på at politiet vil bli dratt inn. Er en drittsekk jeg har lyst skal få en smekk. Skal tipse mannen til elskerinnen hans. De er kamerater. Og jeg i samme vennegjeng. 

Skrevet

Og det er ikke hans første elskerinne til en bekjent. Lei av at han lyver og lurer alle rundt seg.

Skrevet
På 2.9.2017 den 18.22, AnonymBruker skrev:

Tviler sterkt på at politiet vil bli dratt inn. Er en drittsekk jeg har lyst skal få en smekk. Skal tipse mannen til elskerinnen hans. De er kamerater. Og jeg i samme vennegjeng. 

Har du bevis da? Hadde noen skrevet en anonym Mail til meg om at "dama di ligger med *****" Ville jeg ikke trodd den med mindre deg var bilde bevis. Kanskje blitt litt mistenksom, men hadde ikke gått utifra att det som stod der var sant

Anonymkode: 2e806...1c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...