Gå til innhold

Urinen lukter syk, andre?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg må bare spørre. Så lenge jeg kan huske så har jeg lagt merke til dette. 
Når jeg er syk, influensa eller forkjølelse, så får urinen en rar lukt. Ikke "vond" lukt, men... unormal lukt. Det lukter syk. Slår aldri feil. 
Noen ganger så kan jeg brygge på noe, også går det over. Altså snufsete og rar i 1 dag, neste dag er det helt borte. Hvis jeg kjenner lukten av urinen på dag 1 eller 2, før jeg har blitt skikkelig syk.. da vet jeg med 100% sikkerhet at jeg er syk og det vil bli verre. Noe som stemmer 10 av 10 ganger. 

Ved en forkjølelse så blir man ofte litt rar og merker at man brygger på noe. Dag 2 så er det det samme, men litt sterke. Det er da urinen skifter lukt som oftest. Dag 3 så er jeg syk-syk. Da har det slått inn for fult. Enten iløpet av dag 2 eller så våkner jeg opp syk på dag 3. 
Lukten forsvinner ikke før jeg blir frisk. 

Jeg kan kjenne om noen andre er syk. Ved å kjenne lukten på offentlige toaletter. Eller hos familie hvis jeg kommer inn rett etter dem. 
Noen andre som har lagt merke til det? Kan ikke forklare lukten.. det lukter det samme hver gang, gjort det i hele mitt liv. Det lukter.. syk :P 

Anonymkode: 35b14...0be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikker du nok vann?

Anonymkode: 3c8c6...8e1

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Drikker du nok vann?

Anonymkode: 3c8c6...8e1

Like mye som til vanlig. Kanskje litt mere på grunn av sår hals. 

ts

Anonymkode: 35b14...0be

Skrevet

Helt normalt, Ts.

Lukt og farge på urin, avføring og svette er noe absolutt alle burde holde øye med, omtrent som en bør sjekke brystene regelmessig. Kroppslukten din og hva du skiller ut forteller ekstremt mye om hvordan du har det, og som du har merket kan du, om du følger med over tid, med rimelig sikkerhet diagnostisere sykdom på et tidlig nok stadie til å få has på den før det blir alvor. 

Desverre sier leger lite om dette i vesten, og folk flest synes visst det er ekkelt å lukte på seg selv og sine avfallsprodukter. :vetikke: 

Anonymkode: 6080e...9e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...