AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #21 Skrevet 2. september 2017 Ufordeler? Er det et ord? Anonymkode: 5e3a1...60e
Arabella Skrevet 2. september 2017 #22 Skrevet 2. september 2017 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ufordeler? Er det et ord? Anonymkode: 5e3a1...60e Jammen er det. Det trodde jeg ikke. Jeg måtte se etter, det står i Tanums store rettskrivningsordbok. Endret 2. september 2017 av Arabella
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #23 Skrevet 2. september 2017 * kvinner må sminke seg hver dag (for å i det hele tatt se normal ut) (dette er ikke min mening) * dagens samfunn aksepterer ikke at kvinner har hår på kroppen, så de må bruke lang tid på barbering hver dag * kvinner må pynte seg opp med vonde jeans og høyhæla sko, mens menn bare kan dalle rundt i jggebukse * vi er så svake at vi må ha hjelp til å bære tunge ting * vi har mensen 1/4 av livet fra 12 - 50 årsalder Anonymkode: 2aaf4...9ba 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #24 Skrevet 2. september 2017 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil legge til en ting til. Ingen norske menn i dag har opplevd noen fordeler ovenfor afrikanere, muslimer mm. Eller kvinner. Så når de progressive sier slikt vitner det bare om hvor onde de virkelig er. Anonymkode: 6bb5a...2bb Hehe. Som sagt, noen opplever det at andre menneskers rettigheter ivaretas, og at de selv ikke får alle fordelene, som et slags angrep Anonymkode: 3b660...77b
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #25 Skrevet 2. september 2017 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hehe. Som sagt, noen opplever det at andre menneskers rettigheter ivaretas, og at de selv ikke får alle fordelene, som et slags angrep Anonymkode: 3b660...77b Å få fordeler er ikke det samme som at noens retter blir ivaretatt. Og det er ondskapen i de såkalte progressive miljø. Anonymkode: 6bb5a...2bb
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #26 Skrevet 2. september 2017 1 time siden, Arabella skrev: Jammen er det. Det trodde jeg ikke. Jeg måtte se etter, det står i Tanums store rettskrivningsordbok. Takk! 😊 Da har jeg lært noe nytt i dag og 😊 Anonymkode: 5e3a1...60e
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #27 Skrevet 2. september 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Å få fordeler er ikke det samme som at noens retter blir ivaretatt. Og det er ondskapen i de såkalte progressive miljø. Anonymkode: 6bb5a...2bb Når noen allerede har store urettferdige fordeler på et område, så gjør man litt tiltak som gir fordeler til noen andre - for at det skal jevne seg ut og ende med likest mulig muligheter for alle. Sånne ting regulerer seg ikke bare selv over natten, så det må til at det gjøres noen tiltak selv om det kan oppleves urettferdig for de som startet på toppen. Slapp av du det er ikke en haug med onde folk som er ute etter å ta deg på noen måte. Anonymkode: 3b660...77b 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #28 Skrevet 2. september 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er mye lettere for dem å få en partner: NEI Lettere å få barn: NEI Lettere å ha sex: NEI De lever lenger: 3,6 år! De blir beskyttet NEI De får fordeler fra staten. NEI Statens tjenester er mer tilrettelagt for dem, særlig skolesektoren. NEI Staten gir dem mer overføringer. NEI. De er friskere. NEI Det er mer akseptert at kvinenr har psykiske lidelser. N E I!!!! Anonymkode: 6bb5a...2bb BARE NEI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Anonymkode: 3e4d3...988 5
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #29 Skrevet 2. september 2017 Om kvinner har ufordeler? Det ER en ufordel bare det å VÆRE kvinne. Kvinner blir seksuelt trakassert, mange daglig. Kvinner blir kalt kjønnsnedsettende ting som horer, ludder osv uavhengig om de har gjort noe riktig eller galt. Eksempel: Menn plystrer på en kvinne (seksuell trakassering), kvinnen snur seg ikke, så de roper hore etter henne. Eksempel 2: Menn plystrer på en kvinne (seksuell trakassering, kvinnen snur seg, så kaller de hun også hore. Eksempel 3: En mann eller kvinne er uenig med kvinnen, og kaller henne hore. Kvinner blir forhåndsdømt ut i fra klær. Eksempel: Er det varmt og hun går i singlet og tilfeldigvis har store pupper, så blir hun sett på som billig og showoff og får beskjed om å kle seg anderledes. Eksempel: Liker hun å gå i store, behagelige klær får hun beskjed om å kle seg anderledes fordi hun er ut som en gutt, eller ikke ser feminin nok ut. Kvinner er ikke tillatt å slappe av i ansiktsmusklene uten at fremmede skal blande seg. Eksempel: Begrepet resting bitch (enda et nedsettende ord) face blir en kvinne som ikke konstant smiler kalt Eksempel 2: En kvinne slapper av i ansiktsmusklaturen på gata eller bussen og en fremmed mann (mann fordi de mener at kvinner skal være et objekt for dem) sier "Smil litt a!" Kvinner blir befølt av fremmede, mange daglig Kvinner får ikke "ta plass" i kroppslige oppgaver. Er det for eksempel noe som skal skrus eller males, og kvinnen tar initativ til å veilede så får hun kjeft av menn fordi kvinner liksom ikke kan dette, selvom hun har bedre kompetanse på området enn de. Kvinner får ikke samme lønnsnivå som menn i samme stilling Kvinner blir ikke tatt seriøst i møter hvor man legger frem forslag, få lytter eller anerkjenner gode ideer kun fordi de kommer fra en kvinne. Jeg kunne fortsatt i EVIGHETER men kjenner jeg blir provosert allerede nå så lar det være. Anonymkode: 9f9a9...2d4 7
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #30 Skrevet 2. september 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når noen allerede har store urettferdige fordeler på et område, så gjør man litt tiltak som gir fordeler til noen andre - for at det skal jevne seg ut og ende med likest mulig muligheter for alle. Sånne ting regulerer seg ikke bare selv over natten, så det må til at det gjøres noen tiltak selv om det kan oppleves urettferdig for de som startet på toppen. Slapp av du det er ikke en haug med onde folk som er ute etter å ta deg på noen måte. Anonymkode: 3b660...77b Når utlendingene kommer hit, de får og får av oss. Hvorfor skal de egentlig få fordeler ovenfor oss. Hva er egentlig rettferdig med det? Jeg forstår heller ikke hvordan kvinner har så store utfordringer. I tiden som har gått har kvinner greid seg godt, faktisk bedre enn den gjennomsnittlige mann. Jeg ser også store problemer i tankegangen din. En gruppe har ikke like individer. I hver gruppe er det personer som har dårlige liv og noen som har gode. Du har priviligerte og folk som har problemer. I gruppen norske menn, er det mange forskjellige individer. Jeg kan være enig i at menn som levde på 1800-tallet hadde fordeler, men ingen norsk mann i dag har hatt noen fordeler. Å diskriminere dem er en stor umoral. Du forstår ikke selv hvor umoralsk du er, men du vil nok aldri forstå det. Fordi din tankegang handler om å dominere andre. Å fjerne den opprinnelige befolkningen fra toppen av samfunnet. Jeg forstår ikke hvorfor det er så ille at den norske befolkningen styrer sitt eget land, men så har jeg ikke din hjerne. Så det blir vanskelig. Anonymkode: 6bb5a...2bb
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #31 Skrevet 2. september 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når noen allerede har store urettferdige fordeler på et område, så gjør man litt tiltak som gir fordeler til noen andre - for at det skal jevne seg ut og ende med likest mulig muligheter for alle. Sånne ting regulerer seg ikke bare selv over natten, så det må til at det gjøres noen tiltak selv om det kan oppleves urettferdig for de som startet på toppen. Slapp av du det er ikke en haug med onde folk som er ute etter å ta deg på noen måte. Anonymkode: 3b660...77b Du er ond. Jeg glemte å legge vekt på det. Fordi du viser at du totalt mangler moral eller forståelse av hvordan samfunnet vårt er. Du er en barbarer. Anonymkode: 6bb5a...2bb
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #32 Skrevet 2. september 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kvinner får ikke samme lønnsnivå som menn i samme stilling Anonymkode: 9f9a9...2d4 Åh? Har vi en kvinne- og en mannelønnsordning i dette landet altså? Har du noen beviser for det eller er du bare full av hysterisk vrøvl? Anonymkode: 52779...c97
pantertante Skrevet 2. september 2017 #33 Skrevet 2. september 2017 (endret) 11 hours ago, AnonymBruker said: Hva er egentlig ufordelene kvinner har? Jeg greier ikke å se noen. De mest kjente er at de blir slått og utsatt for voldtekt, men statistikk viser at menn har større sannsynlighet for å bli slått av partner, å bli utsatt for kriminelle handlinger og mord. Kvinner blir hevdet å bli betalt mindre for samme arbeid, men det er heller ikke sant i følgem undersøkelser. De blir betalt det samme, det er bare at de velger annerledes arbeid. På samme tid har kvinner hundrevis av fordeler. Det er mye lettere for dem å få en partner. Lettere å få barn. Lettere å ha sex. De lever lenger. De blir beskyttet. De får fordeler fra staten. Statens tjenester er mer tilrettelagt for dem, særlig skolesektoren. Staten gir dem mer overføringer. De er friskere. Det er mer akseptert at kvinenr har psykiske lidelser. Listen bare går videre. Er det egentlig en ufordel kvinner har? Anonymkode: 6bb5a...2bb Svaret mitt kom ikke med av av en eller annen grunn. Hvordan kan det jeg har uthevet lastes kvinner? Når det gjelder psykiske og/eller somatiske lidelser så er enhver ansvarlig for å komme seg til lege/psykolog når noe er galt. På egen hånd eller når noen i omgivelsene (familie/ektefelle) slår alarm.' Skal kvinnetr ha dårlig samvittighet for at de, i gjennomsnitt, lever lenger enn menn? Kanskje det er litt fordi de er flinkere til å oppsøke lege om noe føles galt? Lettere å få barn selvfølgelig, siden menn ikke kan bli gravide. Lettere for å få barn? Selvfølgelig, siden vi som tilfeldigvis er født som kvinner og er de som kan bli gravide og dermed kan føde barn, Om det er lettere for kvinner å få sex/,få en mann, er vel også i stor grad opp til menn så der får vel menn svare på hva som må til. Endret 3. september 2017 av pantertante 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #34 Skrevet 3. september 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Du er ond. Jeg glemte å legge vekt på det. Fordi du viser at du totalt mangler moral eller forståelse av hvordan samfunnet vårt er. Du er en barbarer. Anonymkode: 6bb5a...2bb Anonymkode: 3b660...77b
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #35 Skrevet 3. september 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Åh? Har vi en kvinne- og en mannelønnsordning i dette landet altså? Har du noen beviser for det eller er du bare full av hysterisk vrøvl? Anonymkode: 52779...c97 Huffda, du bør kanskje begynne å lese litt aviser og få litt innsikt! – Studier vi har utført, viser tilfeller av at det er forskjell i timelønn mellom kvinner og menn som har samme utdanning, jobber i samme sektor, næring og samme detaljerte yrke. Kvinners prosentvise del av menns inntekt, sortert etter næring: - Olje-, gass og bergverksdrift: 92,2% av lønnen menn får - Industri: 91,2% av lønnen menn får - Varehandel: 85,3% av lønnen menn får - Samferdsel: 91,5% av lønnen menn får - Hotell- og restaurant: 93,6% av lønnen menn får - Informasjon og kommunikasjon: 85,7% av lønnen menn får - Finanstjenester: 70,8% av lønnen menn får - Private helse- og sosialtjenester 86,8% av lønnen menn får - Personlige tjenester 76,3% av lønnen menn får - Ansatte i staten: 91,4% av lønnen menn får - Helseforetak: 82,3% av lønnen menn fårhttp://e24.no/jobb/likestilling/likeloennsdebatten-loennsforskjellene-er-stoerst-i-finansbransjen/23491863 Fler : Så lite likestilte er norske kvinner i arbeidsmarkedet http://www.vg.no/nyheter/innenriks/likestilling/saa-lite-likestilte-er-norske-kvinner/a/23407352/ Menn sitter igjen med nesten 3 millioner mer enn kvinner i løpet av yrkeskarrieren https://www.dagbladet.no/tema/sjekk-den-lonnsforskjellen-mellom-menn-og-kvinner/63193896 Kvinner tjener 88 kroner for hver 100 lapp menn i samme stilling tjener https://www.aftenposten.no/viten/i/pRaoR/Kvinner-tjener-88-kroner-for-hver-100-lapp-menn-tjener På den første grafen her ser du stor overkant av menn (grå linje og dott) med høyere lønnsnivå enn kvinner i samme stilling. På grafen under ser du at kvinners lønn ligger på mellom 75 og 80% av det menn i samme stilling gjør. Kanskje sette deg litt inn i samfunnsforskjellene før uttaler deg om dem? Du er vel blandt de som tror at feminisme handler om å tråkke på menn også du da, eller? Sier ganske mye om deg og ditt menneskesyn når du føler deg tråkka på av at kvinner ønsker likeverd mellom mennesker uavhengig av kjønn. Anonymkode: 9f9a9...2d4 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå