AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #1 Skrevet 2. september 2017 Hva er egentlig ufordelene kvinner har? Jeg greier ikke å se noen. De mest kjente er at de blir slått og utsatt for voldtekt, men statistikk viser at menn har større sannsynlighet for å bli slått av partner, å bli utsatt for kriminelle handlinger og mord. Kvinner blir hevdet å bli betalt mindre for samme arbeid, men det er heller ikke sant i følgem undersøkelser. De blir betalt det samme, det er bare at de velger annerledes arbeid. På samme tid har kvinner hundrevis av fordeler. Det er mye lettere for dem å få en partner. Lettere å få barn. Lettere å ha sex. De lever lenger. De blir beskyttet. De får fordeler fra staten. Statens tjenester er mer tilrettelagt for dem, særlig skolesektoren. Staten gir dem mer overføringer. De er friskere. Det er mer akseptert at kvinenr har psykiske lidelser. Listen bare går videre. Er det egentlig en ufordel kvinner har? Anonymkode: 6bb5a...2bb 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #2 Skrevet 2. september 2017 De har for eksempel den ufordelen at menn lager hat-tråder om dem på forum uten at de har gjort noe annet enn å være kvinner. Anonymkode: 18328...b3f 13
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #3 Skrevet 2. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De har for eksempel den ufordelen at menn lager hat-tråder om dem på forum uten at de har gjort noe annet enn å være kvinner. Anonymkode: 18328...b3f Dette er ikke hattråder. Anonymkode: 6bb5a...2bb 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #4 Skrevet 2. september 2017 Kvinner er mer utsatt for seksuell trakassering. De blir oftere sett på som mindre kunnskapsrike på sine interesseområder enn menn med samme interesse. Det er vanskeligere for kvinner å kombinere barn og karriere, fordi de er den som må gå gravid med barnet og ta mer fødselspermisjon. Anonymkode: b2902...158 10
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #5 Skrevet 2. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kvinner er mer utsatt for seksuell trakassering. De blir oftere sett på som mindre kunnskapsrike på sine interesseområder enn menn med samme interesse. Det er vanskeligere for kvinner å kombinere barn og karriere, fordi de er den som må gå gravid med barnet og ta mer fødselspermisjon. Anonymkode: b2902...158 Kan ikke si jeg har sett noe til noen av de to første. Tvert i mot, hvis noen tafser på ei ukjent dame får han juling så det synger etter. Hvis noen rakker ned på ei dame blir han fort først irettesatt og så (metaforisk) kastrert. Kvinner, derimot, tafser på menn og rakker ned på menn, uten at det får noen konsekvenser. Når det gjelder sistnevnte, huff da, kvinner sitter hjemme fra jobb og koser seg i over et år, mens vi menn må jobbe og slite hardt fordi de ikke gidder. Nei, det er ikke en ulempe for dere. Anonymkode: 52779...c97
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #6 Skrevet 2. september 2017 Just now, AnonymBruker said: Kan ikke si jeg har sett noe til noen av de to første. Tvert i mot, hvis noen tafser på ei ukjent dame får han juling så det synger etter. Hvis noen rakker ned på ei dame blir han fort først irettesatt og så (metaforisk) kastrert. Kvinner, derimot, tafser på menn og rakker ned på menn, uten at det får noen konsekvenser. Når det gjelder sistnevnte, huff da, kvinner sitter hjemme fra jobb og koser seg i over et år, mens vi menn må jobbe og slite hardt fordi de ikke gidder. Nei, det er ikke en ulempe for dere. Anonymkode: 52779...c97 Spar meg. Ingen som stepper inn for meg, når utenlandske menn stønner og sier ekle ting til meg på gata, som er ganske ofte. Angående andre punkt; Kun 17 prosent vil ansette kvinner som kommer tilbake fra foreldrepermisjon. De nedslående tallene skriver seg fra en undersøkelse gjort av den uavhengige organisasjonen MarketingUK, for det internasjonale firmaet Regus. Anonymkode: 4ec75...e5b 4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #7 Skrevet 2. september 2017 232 nordiske bedrifter deltok i undersøkelsen, som omfattet 10.000 bedrifter i 78 land. (Kilde:Aftenposten) (Dette kom ikke med) Anonymkode: 4ec75...e5b 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #8 Skrevet 2. september 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan ikke si jeg har sett noe til noen av de to første. Tvert i mot, hvis noen tafser på ei ukjent dame får han juling så det synger etter. Hvis noen rakker ned på ei dame blir han fort først irettesatt og så (metaforisk) kastrert. Kvinner, derimot, tafser på menn og rakker ned på menn, uten at det får noen konsekvenser. Når det gjelder sistnevnte, huff da, kvinner sitter hjemme fra jobb og koser seg i over et år, mens vi menn må jobbe og slite hardt fordi de ikke gidder. Nei, det er ikke en ulempe for dere. Anonymkode: 52779...c97 Hvis du uansett har tenkt å benekte alt som blir sagt, hvorfor startet du denne tråden da? Du lurer jo egentlig ikke, du vil bare ha bekreftet ditt eget syn. Kan du ikke bare gå inn på rommet ditt og rope inn i en båndopptaker, i stedet for å plage andre? Anonymkode: 3b660...77b 7
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #9 Skrevet 2. september 2017 Tror du menn får slike spørsmål på intervju, TS? De vanligste henvendelsene Likestillings- og diskrimineringsombudet får angående graviditet og småbarn, gjelder gravide som ikke blir ansatt på grunn av svangerskapet, kvinner som blir spurt i jobbintervju om de planlegger å bli gravide, vanskeligheter med å ta ut foreldrepermisjonen som man ønsker, og at permisjonen bremser karriere og lønnsutvikling. Anonymkode: 4ec75...e5b 9
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #10 Skrevet 2. september 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror du menn får slike spørsmål på intervju, TS? De vanligste henvendelsene Likestillings- og diskrimineringsombudet får angående graviditet og småbarn, gjelder gravide som ikke blir ansatt på grunn av svangerskapet, kvinner som blir spurt i jobbintervju om de planlegger å bli gravide, vanskeligheter med å ta ut foreldrepermisjonen som man ønsker, og at permisjonen bremser karriere og lønnsutvikling. Anonymkode: 4ec75...e5b Jeg tror ikke menn bruker unge som unnskyldning for å skulke fra jobben, nei. Anonymkode: 52779...c97
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #11 Skrevet 2. september 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du uansett har tenkt å benekte alt som blir sagt, hvorfor startet du denne tråden da? Du lurer jo egentlig ikke, du vil bare ha bekreftet ditt eget syn. Kan du ikke bare gå inn på rommet ditt og rope inn i en båndopptaker, i stedet for å plage andre? Anonymkode: 3b660...77b Jeg opprettet ikke denne tråden. Men jeg er kritisk til påstanden at kvinner skulle ha noen som helst ulemper eller vanskeligheter i dagens samfunn. Feminismen er gått for langt. Anonymkode: 52779...c97
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #12 Skrevet 2. september 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg opprettet ikke denne tråden. Men jeg er kritisk til påstanden at kvinner skulle ha noen som helst ulemper eller vanskeligheter i dagens samfunn. Feminismen er gått for langt. Anonymkode: 52779...c97 Beklager. Går litt i ball med alle MRAene som henger på kvinneforum nå om dagen. Anonymkode: 3b660...77b
Arabella Skrevet 2. september 2017 #13 Skrevet 2. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva er egentlig ufordelene kvinner har? Jeg greier ikke å se noen. De mest kjente er at de blir slått og utsatt for voldtekt, men statistikk viser at menn har større sannsynlighet for å bli slått av partner, å bli utsatt for kriminelle handlinger og mord. Kvinner blir hevdet å bli betalt mindre for samme arbeid, men det er heller ikke sant i følgem undersøkelser. De blir betalt det samme, det er bare at de velger annerledes arbeid. På samme tid har kvinner hundrevis av fordeler. Det er mye lettere for dem å få en partner. Hva bygger du det på? Lettere å få barn. Det sier seg selv. Menn kan ikke bli gravide. Lettere å ha sex. Det stiller jeg meg sterkt tvilende til. De lever lenger. I gjennomsnitt, ja. De blir beskyttet. Av hvem? På hvilke måter? De får fordeler fra staten. ??? Statens tjenester er mer tilrettelagt for dem, særlig skolesektoren. Eksempler? Staten gir dem mer overføringer. Hva slags overføringer? De er friskere. Statistikk? Det er mer akseptert at kvinenr har psykiske lidelser. Hvilket belegg har du for dette? Listen bare går videre. Er det egentlig en ufordel kvinner har? Anonymkode: 6bb5a...2bb 6
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #14 Skrevet 2. september 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke menn bruker unge som unnskyldning for å skulke fra jobben, nei. Anonymkode: 52779...c97 Visste ikke at permisjon for amming/stell av spedbarn er skulking av jobb. Men joda, de gjør visst det all den tid de,fleste fedre tar to uker perm rett etter fødsel, og pappaperm. Anonymkode: 3c9be...ba9 6
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #15 Skrevet 2. september 2017 Det burde ikke være en ulempe å være verken kvinne eller mann. Utenom det har vært av kjønnene sine utfordringer og å løse dem betyr ikke at det motsatte kjønnet blir forulempet. Hva er vitsen med denne stadige man mot kvinne, kvinne mot mann greia. Alle burde få det bedre, der det trengs. Anonymkode: 20926...6ec
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #16 Skrevet 2. september 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Beklager. Går litt i ball med alle MRAene som henger på kvinneforum nå om dagen. Anonymkode: 3b660...77b Hvorfor tror du MRAene henger på kvinneforum? Fordi alle har en emosjonell preferanse for kvinner, og dermed er det lettere å akseptere meninger som kvinner har. Bare se på hvem som har de kontroversielle meningene i Norge. Listhaug, Siv Jensen osv. Det er i stor grad kvinner. Det er fordi de ikke blir like straffet for å ha ulike meninger. Se bare på hva som skjer med Donald Trump. Om det hadde vært Danielle Trump, hadde ikke personen blitt like mye angrepet. Anonymkode: 6bb5a...2bb 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #17 Skrevet 2. september 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det burde ikke være en ulempe å være verken kvinne eller mann. Utenom det har vært av kjønnene sine utfordringer og å løse dem betyr ikke at det motsatte kjønnet blir forulempet. Hva er vitsen med denne stadige man mot kvinne, kvinne mot mann greia. Alle burde få det bedre, der det trengs. Anonymkode: 20926...6ec Amen! Det handler om at alle skal ha mest mulig like rettigheter, ikke å grafse til seg mest mulig fordeler på bekostning av andre. Problemet er at en del mennesker fra de gruppene som tradisjonelt har vært mest priviligerte i samfunnet, ikke skjønner helt at når det da deles ut fordeler til noen mindre priviligerte grupper, så er det for å forsøke å rette opp i de urettferdige fordelene de selv har hatt. De opplever at sine egne fordeler nærmest er en slags gudegitte rettigheter, og når det da gjøres noen tiltak for å få mer likhet så blir det i deres hode til "alle angriper den hvite mann og stjeler rettighetene hans" Anonymkode: 3b660...77b 5
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #18 Skrevet 2. september 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor tror du MRAene henger på kvinneforum? Fordi alle har en emosjonell preferanse for kvinner, og dermed er det lettere å akseptere meninger som kvinner har. Bare se på hvem som har de kontroversielle meningene i Norge. Listhaug, Siv Jensen osv. Det er i stor grad kvinner. Det er fordi de ikke blir like straffet for å ha ulike meninger. Se bare på hva som skjer med Donald Trump. Om det hadde vært Danielle Trump, hadde ikke personen blitt like mye angrepet. Anonymkode: 6bb5a...2bb Hæ? Anonymkode: 3b660...77b 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #19 Skrevet 2. september 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Amen! Det handler om at alle skal ha mest mulig like rettigheter, ikke å grafse til seg mest mulig fordeler på bekostning av andre. Problemet er at en del mennesker fra de gruppene som tradisjonelt har vært mest priviligerte i samfunnet, ikke skjønner helt at når det da deles ut fordeler til noen mindre priviligerte grupper, så er det for å forsøke å rette opp i de urettferdige fordelene de selv har hatt. De opplever at sine egne fordeler nærmest er en slags gudegitte rettigheter, og når det da gjøres noen tiltak for å få mer likhet så blir det i deres hode til "alle angriper den hvite mann og stjeler rettighetene hans" Anonymkode: 3b660...77b Husk at i Norge har det historisk sett nesten utelukkende vært nordmenn. Utlendingene som kommer hit har ikke gjort seg berettiget av noen form på ulike fordeler. Når det gjelder kvinner ser jeg ingen grunn til at de skal ha så mange ekstranettet at samfunnet går totalt i ubalanse. Det meste av det du skriver vitner om hat og uærlighet. Som bare vil skade samfunnet. Anonymkode: 6bb5a...2bb
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #20 Skrevet 2. september 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Amen! Det handler om at alle skal ha mest mulig like rettigheter, ikke å grafse til seg mest mulig fordeler på bekostning av andre. Problemet er at en del mennesker fra de gruppene som tradisjonelt har vært mest priviligerte i samfunnet, ikke skjønner helt at når det da deles ut fordeler til noen mindre priviligerte grupper, så er det for å forsøke å rette opp i de urettferdige fordelene de selv har hatt. De opplever at sine egne fordeler nærmest er en slags gudegitte rettigheter, og når det da gjøres noen tiltak for å få mer likhet så blir det i deres hode til "alle angriper den hvite mann og stjeler rettighetene hans" Anonymkode: 3b660...77b Jeg vil legge til en ting til. Ingen norske menn i dag har opplevd noen fordeler ovenfor afrikanere, muslimer mm. Eller kvinner. Så når de progressive sier slikt vitner det bare om hvor onde de virkelig er. Anonymkode: 6bb5a...2bb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå