Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
10 minutes ago, AnonymBruker said:

Men dere som er trygdet og koser dere?? Hvorfor er dere trygdet? Jeg er det selv, har store smerter, kommer meg nesten ikke ut av huset og går på sterke medisiner. Er mye på sykehus. Derfor er jeg trygdet, mot min vilje. Vil bare ut i jobb, men det går ikke.

Anonymkode: 38089...187

Det er vel ingen som er trygdet som koser seg? Jeg har også store smerter, går på sterke medisiner, og er ute av huset kun et par ganger i mnd, max 1 gang i uka. Men det hender at den ene gangen i uka så går jeg en stille tur i parken og setter meg på benken å tar en is, for det er eneste dagen jeg er i grei nok form til å greie å sitte på en benk og se dagslys (med filterbriller fra hjelpemiddelsentralen vel å merke) , og ikke må ligge på min trykkavlastende madrass i mørket. At noen ser meg sitte ti minutter på en benk med noe mildere smerter å spise en is betyr ikke at jeg koser meg. Og heller ikke den ene gangen i året jeg kanskje greier å være på konsert eller lignende sosial aktivitet andre jevnaldrene i tyveårene er, for det er en høy pris jeg må betale for det, mange uker eller måneder med enda dårligere form enn hva jeg pleier å ha etterpå og fullstendig husbundet. Bytter gjerne liv om noen er misunnelig på meg som ligger hjemme låst til sengen med pcen i fanget og filterbriller , aldri kan høre musikk , må ha hjelp til å dusje osv fordi de misunner meg de kanskje til sammen 20 timene i året hvor jeg greier å gjøre noe hyggelig. Jeg er også trygdet mot min vilje og de fleste er vel det? Ingen vil VELGE å ha en alvorlig kronisk sykdom vel. Jeg ville gjort hva som helst for å komme meg ut i jobb jeg også.

Hva så om jeg spiser en is på benken og du tilfeldigvis ser meg de minuttene? Du vet ingenting om jeg ligger resten av timene den dagen i senga med kraftige smerter.

Hva så om jeg poster bilde på facebook av at jeg har trent hjemme på treningsmatte med strikk og 1 kg vekter? Du vet ingenting om at det kun var i 4 minutter og at jeg måtte ligge i senga 3 dager i strekk etterpå og bli matet med sonde og ta sterke smertestillende.

Hva så om du ser meg på butikken i joggebukse og bustete hår og jeg smiler kjempestort og blir gira fordi vi gikk på skole sammen og sier at "det går bra" når du spør meg hvordan det går fordi jeg ikke vil ødelegge den hyggelige stemningen siden du faktisk er den eneste jeg har mulighet til å snakke med den uken siden jeg ligger i senga resten av uken og er overlykkelig for å se kjentfolk.

Rart at du som trygdet selv kan være så dømmende mot andre trygdede?

Anonymkode: 45a9e...934

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men dere som er trygdet og koser dere?? Hvorfor er dere trygdet? Jeg er det selv, har store smerter, kommer meg nesten ikke ut av huset og går på sterke medisiner. Er mye på sykehus. Derfor er jeg trygdet, mot min vilje. Vil bare ut i jobb, men det går ikke.

Joda, jeg koser meg som trygdet. En må kose seg, ellers blir det bare trist. En er ute av arbeidslivet og en del venner gikk med der. De andre utenom jobben har jeg beholdt. Har en omgangskrets på 20-25 stk, der 4-5 er det som kalles gode venner. Som trygdet er ikke forhold noe for meg, men FF's er meget bra. Da slipper man styret med forhold osv.

Man koser seg så godt man kan og tenker at man har det svært så bra tross alt:-)

Anonymkode: 907db...a42

Skrevet

Hadde de ordet "trygdet" tatovert i pannen? :klo: Siden du vet at de er det mener jeg...

• Liker 1
Skrevet

Jeg koser meg skikkelig akkurat nå. Sitter i pysjen under pleddet med katten, varmeflaske og gryterett mens jeg ser film og surfer kg. Kjempe stolt over at jeg klarte å komme meg på butikken i dag, over en uke siden sist, så det begynte å se litt skrapet ut. Takk gud for fine mennesker som vil bli støttekontakter, slapp å måtte ta bussen for min kunne kjøre meg :ninuskapus:

Anonymkode: d2572...1f6

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ingen som er trygdet som koser seg?e?

Anonymkode: 45a9e...934

Jeg koser meg så godt jeg kan jeg, selv om jeg ikke har noen venner og ingen omgangskrets.

Det er ikke alle trygdede som er sengeliggende heller.

Anonymkode: 7375b...0d0

• Liker 2
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er de?

Anonymkode: 7f4d2...d46

Var dette innlegget jeg tenkte på når jeg skrev "dere som er trygdet og koser dere" Står vedkommende koser seg hver dag:

Innlegg: Jeg har det svært godt som trygdet. Kan kose meg hver eneste dag og legge opp døgnet nøyaktig som det passer meg. Har faktisk ingenting jeg må, annet enn det jeg selv finner ut:-)

Like

Gjest making.a.mess
Skrevet
På 2.9.2017 den 13.31, AnonymBruker skrev:
Var en tur på Rimi i lunch-pausen i går og der var det stort sett, bortsett fra noen pensjonister, kun det jeg vil anta var trygdede i sin beste alder (under 35-40). Folk som så ut som om de nettopp hadde stått opp, med bustete hår, iført løstsittende "treningsbukser", kraftig overvektige, gjerne med tatoveringer, bærende på brus og snop på vei mot kassen.

Har jeg fordommer mot trygdede?

Jeg ville tenkt det også kan være nattarbeidere, en som er syk i dag, kanskje har en tatt en operasjon. De som jobber lørdager har ofte en annen fridag i uka og vil sløve med snop, kanskje noen ikke begynner på jobb før utpå ettermiddagen. Hva vet vel du om folks grunn til å gå i joggebukse i butikken på formiddagen? Har man mulighet så er formiddagen en fin mulighet til å handle mat uten at det er stint av folk. 

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var dette innlegget jeg tenkte på når jeg skrev "dere som er trygdet og koser dere" Står vedkommende koser seg hver dag:

Innlegg: Jeg har det svært godt som trygdet. Kan kose meg hver eneste dag og legge opp døgnet nøyaktig som det passer meg. Har faktisk ingenting jeg må, annet enn det jeg selv finner ut:-)

Like

Japp, det er meg. Har kost meg masse i dag, gått tur og handlet masse på tilbud. Nå er jeg hjemme, kaffen er klar og skal kose meg videre med Playstation. Blir noen gode timer utover. Så står jeg opp i morgen og prøver å kose meg videre. En må gjøre så godt en kan:-)

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg koser meg skikkelig akkurat nå. Sitter i pysjen under pleddet med katten, varmeflaske og gryterett mens jeg ser film og surfer kg. Kjempe stolt over at jeg klarte å komme meg på butikken i dag, over en uke siden sist, så det begynte å se litt skrapet ut. Takk gud for fine mennesker som vil bli støttekontakter, slapp å måtte ta bussen for min kunne kjøre meg :ninuskapus:

Anonymkode: d2572...1f6

Slik skal det være:-)! Man må holde elendigheten unna og kose seg når en kan:).

• Liker 1
Skrevet
På 2.9.2017 den 13.31, AnonymBruker skrev:
Var en tur på Rimi i lunch-pausen i går og der var det stort sett, bortsett fra noen pensjonister, kun det jeg vil anta var trygdede i sin beste alder (under 35-40). Folk som så ut som om de nettopp hadde stått opp, med bustete hår, iført løstsittende "treningsbukser", kraftig overvektige, gjerne med tatoveringer, bærende på brus og snop på vei mot kassen.

Har jeg fordommer mot trygdede?

Du har fordommer mot unge som handler samtidig som du har lunsjpause, hvis de

- Ser ut som de nettopp har stått opp

- Har bustete hår

- Har løstsittende "treningsbukser"

- Er kraftig overvektige

- Har tatoveringer. 

- Kjøper brus og godteri. 

Du antar automatisk at disse er trygdede.

Jeg antar da at du også har fordommer mot trygdede, men det kan du best svare på selv. 

Hvis jeg forteller deg at jeg er trygdet, hvordan tror du jeg ser ut og hva tror du jeg gjør da?

- Har jeg bustete hår?

- Har jeg løstsittende "treningsbukser"?

- Er jeg kraftig overvektig? 

- Kjøper jeg brus og godteri en tirsdag formiddag?

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er trygdet, og koser meg. Jeg er trygdet pga sykdom, sykdom som gjør at jeg ikke kan jobbe. Det er en vurdering tatt av fastlege, spesialister og nav, så jeg ser ingen grunn til å gå nærmere inn på akkurat det. 

Som sagt, jeg koser meg. Omtrent hver dag, faktisk. Hvorfor skulle jeg ikke gjøre det? Er det et krav for å få trygd at man skal lide? Jeg går på ganske mye medisiner, jeg har smerter, dette året har jeg vært omtrent like mye på sykehus som hjemme, men jeg har ingen planer om å slutte å kose meg. Det er faktisk mye sant i uttrykket "det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det". Jeg har valgt å ha et optimistisk syn på livet. I stedet for å ergre meg over alt jeg ikke får til setter jeg pris på det jeg får til. Jeg kan kose meg med en kopp te, som jeg gjør nå. Ved å sitte sammen med mannen min. Ved å se en hjernedød serie på netflix. Ved å sitte på verandaen en dag det er sol. +++++

Skrevet
23 minutter siden, SiMa skrev:

Jeg er trygdet, og koser meg. Jeg er trygdet pga sykdom, sykdom som gjør at jeg ikke kan jobbe. Det er en vurdering tatt av fastlege, spesialister og nav, så jeg ser ingen grunn til å gå nærmere inn på akkurat det. 

Som sagt, jeg koser meg. Omtrent hver dag, faktisk. Hvorfor skulle jeg ikke gjøre det? Er det et krav for å få trygd at man skal lide? Jeg går på ganske mye medisiner, jeg har smerter, dette året har jeg vært omtrent like mye på sykehus som hjemme, men jeg har ingen planer om å slutte å kose meg. Det er faktisk mye sant i uttrykket "det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det". Jeg har valgt å ha et optimistisk syn på livet. I stedet for å ergre meg over alt jeg ikke får til setter jeg pris på det jeg får til. Jeg kan kose meg med en kopp te, som jeg gjør nå. Ved å sitte sammen med mannen min. Ved å se en hjernedød serie på netflix. Ved å sitte på verandaen en dag det er sol. +++++

Det er akkurat dette det går ut på:-). Livet er slett ikke over fordi man er ufør. Det gjelder å ta de gode stundene og leve dem ut alt man kan:-)

• Liker 1
Skrevet

Deilig å slippe stå opp kl 06 hver dag. Slippe å kaste bort 3 timer på reising til og fra jobb. Deilig å slippe teite sjefer, sure kunder og kjedelige arbeidsoppgaver.

Livet er herlig dere!

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Deilig å slippe stå opp kl 06 hver dag. Slippe å kaste bort 3 timer på reising til og fra jobb. Deilig å slippe teite sjefer, sure kunder og kjedelige arbeidsoppgaver.

Livet er herlig dere!

Joda, dette er også noen av "fordelene" med å være ufør. Så har man også bakdelene...

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Joda, dette er også noen av "fordelene" med å være ufør. Så har man også bakdelene...

Og de er?

Skrevet
På 4.9.2017 den 23.13, AnonymBruker skrev:

Du går i alle fall glipp av en del trygdede. Ville aldri falt meg inn å handle på formiddagen, da er det fult av folk som handler lunsj og hylende småbarn som slår seg vrang. Altfor mye folk ute om dagen. 21.30-handling er mer min greie. Da er der nesten ingen i butikken. 

Hilsen trygdet.

Anonymkode: e8247...ae2

Enig!

Anonymkode: ec1a4...685

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og de er?

En har jo mye lavere inntekt som trygdet blant annet. Jeg er 50% ufør, og er i 50% praksis. Ser ut som om det blir fast jobb på meg, endelig har jeg funnet noe som fungerer såpass for kroppen min at jeg kan holde ut i jobb. At det er en jobb jeg stortrives med hjelper også :) Bare synd at det er en dårlig betalt jobb, så jeg vil gå ned i lønn i forhold til det jeg har i AAP... Men, følelsen av å ikke være helt ubrukelig er verdt ganske mye :) Jeg har flere diagnoser, og jeg er så "heldig" at det går på skjelettet, så alt kan ses på MR.Så jeg har nok en stor fordel framfor mange andre. Håper bare ikke kroppen streiker når kulda kommer... Men, en kan klare å "overse" mye smerte dersom man trives på jobb... 

Anonymkode: 38192...0c9

Skrevet

Jeg har mye å gjøre i løpet av dagen, så noen ganger kan jeg se litt bustete ut på håret. Farter mye fra jobb til et annet sted, er nesten aldri hjemme 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda, jeg koser meg som trygdet. En må kose seg, ellers blir det bare trist. En er ute av arbeidslivet og en del venner gikk med der. De andre utenom jobben har jeg beholdt. Har en omgangskrets på 20-25 stk, der 4-5 er det som kalles gode venner. Som trygdet er ikke forhold noe for meg, men FF's er meget bra. Da slipper man styret med forhold osv.

Man koser seg så godt man kan og tenker at man har det svært så bra tross alt:-)

Helt sant. Livet blir jo bare kjedelig om man er lei seg hele tiden, og man bør ta vare på det livet man har. Tror mange av dem som tenker slik er gjerne av dem som selv har møtt mye motgang i livet. 

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Livet er herlig dere!

Jeg står opp 06:00 på vinteren vis det er meldt snø og mange minusgrader. Trakter kaffen min og sitter ved kjøkken bordet og ser på naboene skraper is og måker snø. Kl 09:00 går jeg og legger meg :fnise:

Anonymkode: 19259...c63

• Liker 1
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Livet er herlig dere!

Jeg gikk lenge uten jobb. Vet du hva? Å ikke ha jobb unner jeg ikke noen. Dårlig sjef? Det er ikke andre folk sin feil enn sjefen selv. Det kan man klage inn til Arbeidstilsynet. Lang reisevei? I alle fall mer verdt det enn å subbe dag inn og ut uten å gjøre noe. Dessuten vet du aldri hva folk har vært igjennom som gjør at de er ufør. Noen har såpass mye angst at de knapt klarer å komme seg ut døra. Det vi kan ta for gitt kan være en kjempe- utfordring for andre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...