Gå til innhold

Sex utenom forhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Det fascinerer hvor ufattelig sterke meninger mange har til at single nyter sex i påvente av at mr/ms right dukker opp. Og da i all hovedsak kvinner, som i sterke ordelag påpeker hvor ekkelt det er å ha sex med en fremmed.

20% av befolkningen er til enhver tid enslig. Intimitet og nærhet er essensielt for de aller aller fleste.  Er det virkelig vanlig for den gjengse kvinne i 2017 å leve i sølibat når man ikke er i forhold? Eller går skillet mest på ONS etter å ha truffet hverandre på byen (som jeg også har et ambivalent forhold til), hvor det er langt mer akseptabelt å ordne seg en FF som man har dokumentert en viss kjemi med?

Endret av Aalo
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppkonstruert tull. Bare å knulle i vei, gift, samboer som singel:-).

Finnes ikke en grunn i verden til å la være:-)

Anonymkode: 40dbc...e2e

Skrevet

Jeg vet ikke hvor vanlig eller uvanlig noe er, men det er iallefall ikke snakk om at jeg skal leve i sølibat som singel. Jeg foretrekker å ha sex med personer jeg kjenner godt, men jeg går ikke av veien for en og annen ONS heller. :)

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Oppkonstruert tull. Bare å knulle i vei, gift, samboer som singel:-).

Finnes ikke en grunn i verden til å la være:-)

Anonymkode: 40dbc...e2e

Kunne ikke vært mer enig, men; så enkelt er det tydeligvis ikke. Kom borti denne: http://forum.kvinneguiden.no/topic/1091108-er-ons-ekkelt/, hvor konsensus så definitivt er at sex med fremmede, uten følelser, er ekkelt og fordømmingen formelig flommer over. 

Skrevet

Jeg, og de fleste veninnene mine pleier så vidt jeg vet å ha sex når vi er single - når vi føler for det vel og merke. Men noen unntak er det jo.

Tror på sett og vis det også hjelper oss fra å rushe inn i forhold, vi gjør det ihvertfall ikke bare fordi vi trenger nærhet :)

Foretrekker selv fuck friends forran ons da, men det er bare fordi jeg har bedre sex med folk jeg kjenner og liker.

Anonymkode: e924f...5d3

• Liker 2
Skrevet

Selv gikk jeg for friends with benefits da jeg var singel, jeg hadde 2 samtidig (en i Bergen og en i Stavanger), frem til jeg fant en lekepartner som var interessert i BDSM, som ville ha meg for seg selv. 

ONS er ikke for meg, men det er fordi jeg føler jeg må ha en slags relasjon til de jeg har sex med. Men folk må finne ut hvor sine egne grenser går syns jeg :)

Skrevet

Mange kvinner ar sex utenom forhold, noen har bare ff's og ikke ONS og noen har bare ONS, men noen har begge deler. Men det er nok også endel kvinner som ikke har sex utenom forhold. og som da lever i sølibat når de er single. Vet ikke hvor mange det er (vet ikke om noe statistikk på det), men har hørt om endel av dem. Tror at det er mest vanlig for kvinner å ha sex utenom forhold da. Men dette kommer nok an på både alder, personlige ønsker og livssituasjon og mye annet. Begge deler er jo helt normalt.

Anonymkode: ee770...da1

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Begge deler er jo helt normalt.

Anonymkode: ee770...da1

Man skulle så tro og den faktiske virkeligheten er nok også slik. Lot meg bare fascinere av en tråd hvor 20 kvinner svarte negativt, mange tildels sterkt fordømmende, mens 8 var positiv i varierende grad.

Tolker det vel dithen at vinklingen av en tråd i stor grad er bestemmende for de svarene man får, der mange skygger banen når det allerede er opprettet en konsensus i den ene eller andre retning (i denne tråden vil de med et negativt syn ha vanskeligere for å klemme seg inn).

Skrevet
10 minutter siden, Aalo skrev:

Man skulle så tro og den faktiske virkeligheten er nok også slik. Lot meg bare fascinere av en tråd hvor 20 kvinner svarte negativt, mange tildels sterkt fordømmende, mens 8 var positiv i varierende grad.

Tolker det vel dithen at vinklingen av en tråd i stor grad er bestemmende for de svarene man får, der mange skygger banen når det allerede er opprettet en konsensus i den ene eller andre retning (i denne tråden vil de med et negativt syn ha vanskeligere for å klemme seg inn).

problemet HER inne, er at det sitter mannfolk og dømmer de kvinner som velger å ha sex utenfor forholdet. Da er vi nemlig løse horer. Kvinner skal helst ikke ha mer en 3 sexpartnere i løpet av et liv, helst bare 1. Mens de selv kan ha så mange de vil :P 

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, kattepusen skrev:

problemet HER inne, er at det sitter mannfolk og dømmer de kvinner som velger å ha sex utenfor forholdet. Da er vi nemlig løse horer. Kvinner skal helst ikke ha mer en 3 sexpartnere i løpet av et liv, helst bare 1. Mens de selv kan ha så mange de vil :P 

Problemet er vel heller at man i et anonymisert forum lar seg affisere av hva enkelte provokatører måtte mene. Den holdningen er blant oppegående gravlagt forlengst, heldigvis.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Aalo skrev:

Problemet er vel heller at man i et anonymisert forum lar seg affisere av hva enkelte provokatører måtte mene. Den holdningen er blant oppegående gravlagt forlengst, heldigvis.

Ja heldigvis :)
Jeg stemmer ja til friheten til å velge over sitt eget liv :D 

Skrevet
6 minutter siden, Aalo skrev:

Nettopp ;)

• Liker 1
Gjest Ingenting2
Skrevet

Syns det spesielt imponerende hvor mange som mener ons og å "nyte sex" hører sammen i samme setning. Det er definitivt ingen sammenheng her. 

Skrevet

Nei det er ikke å ha sex med fremmede vi reagerte på i den andre tråden din, men at du ikke bruker kondom. DET er bare ekkelt og kvalmt!

Anonymkode: 7dadf...96e

• Liker 1
Skrevet

Trikset er å ta de som allerede et i et forhold.

Anonymkode: 15dcc...c85

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er ikke å ha sex med fremmede vi reagerte på i den andre tråden din, men at du ikke bruker kondom. DET er bare ekkelt og kvalmt!

Anonymkode: 7dadf...96e

Ermm, snakker da aldeles ikke om den andre tråden min, men tråden som jeg refererte til lengre oppe (http://forum.kvinneguiden.no/topic/1091108-er-ons-ekkelt/) som er full av kvinner som fordømmer ONS som ekkelt.  

Hva du måtte mene om at to samtykkende voksne med fri vilje velger å knulle uten kondom bryr meg midt bak.

Gjest Frøyahjerte
Skrevet

Jeg har vært i forhold hele mitt voksne liv, men tenker at det ville være naturlig for meg å ha elskere eller "Friends With benefits" om jeg var singel. 

Skrevet
7 timer siden, BiancaH96 skrev:

Jeg vet ikke hvor vanlig eller uvanlig noe er, men det er iallefall ikke snakk om at jeg skal leve i sølibat som singel. Jeg foretrekker å ha sex med personer jeg kjenner godt, men jeg går ikke av veien for en og annen ONS heller. :)

Liker deg :) treffes?

Anonymkode: 16eaa...ddf

Skrevet

Vanlig og vanlig.

Jeg lever i sølibat fordi jeg ikke ønsker sex med tilfeldige og ukjente menn. Det har ikke noe med manglende sexlyst å gjøre, men med trygghet. 

Vurderer å høre med en kompis om han er interessert i ett FF-forhold, savner sex med en mann.

Anonymkode: 414b7...a23

Skrevet (endret)
7 timer siden, canacas skrev:

Syns det spesielt imponerende hvor mange som mener ons og å "nyte sex" hører sammen i samme setning. Det er definitivt ingen sammenheng her. 

Skal du virkelig fortelle meg at det ikke er mulig å nyte første gang man har sex med en relativt sett fremmed? Det er kun innbilning da du vet bedre? Sex med følelser er uslåelig, men på ingen måte eneste inngang til intim nytelse.

Endret av Aalo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...