Gå til innhold

Noen metoder for å bli mindre psykisk ustabil?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg føler meg så merkelig. Jeg er generelt en veldig ustabil person på innsida. Har kompleks PTSD etter langvarige traumer+ en annen diagnose (ikke emosjonell ustabil)

Jeg bare skifter sånn i humøret. Altså plutselig så er jeg glad, så trist, så flau og så hulker jeg. Og så er det på med skyldfølelse... Er så slitsomt. Nå blir jeg sånn halv kvalm i tillegg. Altså jeg snakket med kjæresten om sex og jeg var ganske gira. Plutselig bare dabbet det av også ble jeg plutselig superstresset og begynte å tenke at jeg aldri kommer til å klare å gjøre det (har angst for avkledning, men ikke opplevd overgrep heldigvis). En stund før dette merket han bare at jeg dabbet av i samtalen og lurte på om jeg var sint på han. Jeg var jo ikke det, bare var så forvirret på innsida. Så trøtt også rar liksom. 

Finnes det virkelig ingen medikamenter som kan gjøre en person mer stabil? Ikke antidepressiva for jeg er ikke deprimert. Ifølge de jeg har snakket med i psykiatrien  så virker ikke medisinering som en løsning

Anonymkode: 8832b...18e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har noen foreslått meditasjon/mindfulness? 

• Liker 1
Gjest making.a.mess
Skrevet

Det finnes en medisin som heter seroquel som nok hadde vært grei å ha i bakhånd. Ikke avhengighetsdannende og grei på bivirkningsfronten. Det er et antipsykotikum, ikke en antidepressiva. 

Skrevet
2 timer siden, Mrs.Purdey skrev:

Det finnes en medisin som heter seroquel som nok hadde vært grei å ha i bakhånd. Ikke avhengighetsdannende og grei på bivirkningsfronten. Det er et antipsykotikum, ikke en antidepressiva. 

Kan man bruke den uten å være psykotisk?

Skrevet

Jeg har brukt Lamictal som stemningsstabiliserende. Har samme diagnose som deg.

Anonymkode: c0f38...764

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har brukt Lamictal som stemningsstabiliserende. Har samme diagnose som deg.

Anonymkode: c0f38...764

Hvordan fikk du den medisinen? Og hvem skrev den ut? Hvordan var prosessen? Virker som at de er utrolig skeptiske til å skrive ut medisiner til meg

Skrevet

Nyere forskning tyder på at kosthold er linket til ikke bare til fysisk men også psykisk helse. Vær klar over at mangel på mange vitaminer og mineraler har som symptom at psyken tar seg en uventet tur nedad og sjekk særlig B12 jevnlig hos fastlege. Flere melder om "friskmelding" fra det de trodde var psykiske problemer etter vitamintilskudd. Blant annet tror legestanden at den velkjente "vinterdepresjonen" befolkningen får egentlig er et vanlig symptom på d-vitaminmangel (derav den tunge markedsføringen av d-vitamin for tiden). 

Anonymkode: 4e896...740

Gjest making.a.mess
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan man bruke den uten å være psykotisk?

Ja. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...