Gå til innhold

Er blonde damer mer attraktive?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mange synes det faktisk. Jeg er vel en idiot som farget håret mitt brunt. Rart at enkelte bare bryr seg om utseende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Generelt synes jg brunetter er vakrest, men dette kommer an på hva man kler. Mange blonde jenter har ikke så markerte bryn og vipper, så det blir fort litt "snaut". Men finnes vakre blonde og selvfølgelig :) selv er jeg glad for at jeg er brunette, kunne gjerne vært enda mørkere :) 

Anonymkode: f7a63...8b1

• Liker 1
Skrevet

Tja. Fordi de fleste får mørkere hår jo eldre de blir er blondt hår et tegn på ungdommelighet, som universelt er noe attraktivt. Det er også en uvanlig hårfarge å ha naturlig, så man blir jo eksotisk og spesiell i et internasjonalt perspektiv. Så ja, sånn generelt kan man vel si at blondt hår er mest attraktivt. 

Samtidig er det lenge siden blondt hår var noe bare naturlig blonde hadde. Og det skal godt gjøres for en som naturlig er veldig mørk å se bedre ut som blondine enn brunette.

Anonymkode: 7a657...cc8

• Liker 1
Skrevet

Ja på en general basis er blondiner penere - men så er de fleste i norge blonde (mørkeblonde) - Spør du en utlending fra f.eks spania om hvilke hårfarge en lys blond brunette har - så svarer de blond. Og Norske damer/europeeise er kåret til de vakreste - så ja, blondiner er generelt penere. 

Man vet jo at hårfarge ikke har noe med hvordan ansiktet/attraktiviteten ser ut, men det kan gjøre en forksjell i og med at de passer til hudtonen og fremhever øyne osv. Ikke så pent med veldig mørk hud og lyst hår. Syntes det peneste er naturlig lys/blek hud uten tanning/solarium/oversoling = kreft, og med lyst hår/lysebrunt

Anonymkode: 4db80...497

• Liker 1
Gjest Axl Rose
Skrevet

Hårfarge har ingenting å si. De er ikke mer attraktive enn andre damer. Jeg har falt for både blondiner, brunetter, rødhårede og svarthårede damer jeg.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hårfarge har i realiteten lite å si. I USA har de lenge likt best blondiner, men er det vel stort sett akkurat det samme hvilken årfarge damer har. Det er andre ting som bestemmer at damer er pene eller ikke. 

Anonymkode: b4821...6e9

Men nå ser amerikanske blondiner mye vakrere ut enn oss nordiske blondiner da 

Anonymkode: b83b2...4a1

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror de fleste liker brunetter best. Jeg er selv blondine, mange synes jeg er pen for det, MEN jeg vet de liker best brunetter. Det kommer jo også helt ann på, er det ei kjempe pen blondine så er det greit, er det ei blek dame med blå øyner så ser de best ut blonde, ser litt rart ut om de har brunt hår kanskje.. idk?

Anonymkode: b83b2...4a1

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

For noe møkk.

Hårfarge er helt tilfeldig og har ikke sammenheng med å være attraktiv.

Hvor dum blir man?

Anonymkode: 7115b...d5b

3 timer siden, canacas skrev:

Wow. Det var trivelig sagt. Not. 

Muligens jeg tolker Stan feil, men jeg tolket hvert fall det han skrev som at blonde kvinner oftere ser pene ut langt unna enn det brunetter gjør. Men når han ser blondina nærme er det ikke alltid hun var så pen likevel. Når han ser pene brunetter på avstand så er disse også pene når han komemr nærme. Altså at blondiner generelt ser pene ut på avstand uavhengig av om han synes de ser pene ut på ekte eller ikke, mens brunetter bare ser pene ut på avstand når de faktisk er pene på ekte også.

Om man tolker det slik er det hvert fall ingen ting å ta på vei over, han sier ikke at det er noe galt med blondiner eller at de ikke kan være pene. :)  

Anonymkode: 8ead7...6a4

• Liker 2
Skrevet

Personlig syns jeg blondt hår er absolutt finest.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

For noe møkk.

Hårfarge er helt tilfeldig og har ikke sammenheng med å være attraktiv.

Hvor dum blir man?

Anonymkode: 7115b...d5b

Stemmer ikke helt. Når man er ung er håret ofte lyst og blir mørkere senere i livet.

Langt inne i neandertalerhjernen blir derfor lyst hår forbundet med ungdom=fruktbar=attraktiv. 

Så statistisk sett vil blonde være (bitte) litt mer attraktive. Men vil tro at den lille forskjellen har lite å si i praksis. Har alltid vært mest svak for brunetter selv forøvrig, men diskriminerer ikke:P

Skrevet

Kunne ikke brydd meg mindre om hårfargen. Har vært med alle hårfarger, til og med grønt. Who cares.

Og det at blondiner falmer på nært hold, har jeg ikke opplevd, nei. :overrasket:

Skrevet

For en overfladisk tråd...

Anonymkode: c646b...def

• Liker 2
Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Hårfarge er ikke så viktig for meg med mindre hun har farget håret lilla eller blått. Det er jeg ikke så begeistret for.

Endret av Minesveiper
Skrevet

Jeg var i et arrangement i sommer der de fleste jentene var blonde. Var redd for å hilse på de samme jentene to ganger når jeg ikke kunne skille dem fra hverandre. Måtte studere ansiktene deres på nær avstand for å kunne huske dem. Det var også et par brunettejenter som skilte seg ut fra resten, som jeg la ekstra merke til. 

Anonymkode: b219c...e7b

• Liker 1
Skrevet

Har aldri fått så mye oppmerksomhet som etter at jeg farget håret i en kobber-farge. Var blond før det.

Anonymkode: 1d9aa...573

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, stan skrev:

Men det er jo slik jeg opplever det. Vakrere på avstand enn når jeg kommer nærmere. 

Tipper at du selv ser best ut på en avstand tilsvarende 37192631924 lysår :fnise:

Anonymkode: dcae1...eed

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tipper at du selv ser best ut på en avstand tilsvarende 37192631924 lysår :fnise:

Anonymkode: dcae1...eed

Morsomt, du er nok god på astronomi. 

Det er jo relativt kjent at mange damer ser bedre ut bakfra. Japansk har et ord for fenomenet, baksnakking. 

Det jeg nevnte er tilsvarende. På avstand fyller hjernen,  eller fantasien om du vil,  inn detaljene. Så kanskje fantasien min gjør blonde vakrere og så blir jeg skuffet når jeg kommer nærmere. 

Eller kanskje det er bare at jeg liker hud med litt teint. 

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Muligens jeg tolker Stan feil, men jeg tolket hvert fall det han skrev som at blonde kvinner oftere ser pene ut langt unna enn det brunetter gjør. Men når han ser blondina nærme er det ikke alltid hun var så pen likevel. Når han ser pene brunetter på avstand så er disse også pene når han komemr nærme. Altså at blondiner generelt ser pene ut på avstand uavhengig av om han synes de ser pene ut på ekte eller ikke, mens brunetter bare ser pene ut på avstand når de faktisk er pene på ekte også.

Om man tolker det slik er det hvert fall ingen ting å ta på vei over, han sier ikke at det er noe galt med blondiner eller at de ikke kan være pene. :)  

Anonymkode: 8ead7...6a4

Mange rare tanker :) Akkurat som vi tror vi er litt dype i dette landet når vi snakker om hårfarge.  Har sett mange brunetter som ser pene ut på avstand, men som ikke er så pene nærmere og jeg altså. Samme uansett hårfarge så kan man oppleve man sånt, eller omvendt. 

Skrevet

Haha, nei! Blondiner er fine på sin egen måte, men de aller vakreste damene i verden er alle brunetter. Tenk Adriana Lima, Taylor Hill, Angelina, Portman, Cobie, etc. Den eneste blonde jeg kan komme på som er i den ligaen er Abbey Lee. 

Anonymkode: 37924...453

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, nei! Blondiner er fine på sin egen måte, men de aller vakreste damene i verden er alle brunetter. Tenk Adriana Lima, Taylor Hill, Angelina, Portman, Cobie, etc. Den eneste blonde jeg kan komme på som er i den ligaen er Abbey Lee. 

Anonymkode: 37924...453

Taylor Hill♥♥♥ se på det her da

Bilderesultat for taylor hill

Anonymkode: f727a...67f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...