Gå til innhold

Vodka for tannlegeskrekk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg startet en tråd er for en stund siden der jeg spurte om det var innafor å ta èn drink rett før man skal til tannlegen. Grunnen til at jeg spurte er at jeg ikke kan ta angstdempende fordi jeg må kjøre hjem senere samme dagen, og det kan man ikke med angstdempende. Derimot går det bra med èn alkoholenhet da den går ut av kroppen på 1-2 timer. Jeg ble selvsagt lynsjet og jeg husker ikke om tråden ble stengt også.

Iallefall; idag har jeg vært til tannlegen og jeg spurte henne om det var greit at jeg tok en drink før neste gang jeg skal, og hun sa JA! Det var absolutt ingen problem for henne så lenge jeg ikke satte meg i bilen rett etterpå. Assistenten hennes spøkte til og med med at de kunne ha et barskap på tannlegekontoret :) 

Så til dere kg-politiet, tannleger er kulere enn dere :tongue:

Anonymkode: f9df9...117

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge ikke tannlegen tar en whiskey sammen med deg før du skal bore så...

Anonymkode: f9c7d...8a1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har du tenkt å gjøre det neste gang? Du kan jo ikke ta drinken hjemme når du må vente et par timer før du kjører. Da er den beroligende effekten ute av kroppen. Har du tenkt å kjøre først og drikke etterat du er kommet frem og så vente en stund hos tannlegen til du er blitt passe sløvet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutes ago, AnonymBruker said:

Så lenge ikke tannlegen tar en whiskey sammen med deg før du skal bore så...

Anonymkode: f9c7d...8a1

Nei det får hun ikke, hehe. Men hun innrømte at hun pleide å drikke et glass vin før hun skal fly så hun skjønte tankegangen. TS

Anonymkode: f9df9...117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutes ago, Arabella said:

Hvordan har du tenkt å gjøre det neste gang? Du kan jo ikke ta drinken hjemme når du må vente et par timer før du kjører. Da er den beroligende effekten ute av kroppen. Har du tenkt å kjøre først og drikke etterat du er kommet frem og så vente en stund hos tannlegen til du er blitt passe sløvet?

Tar selvsagt drinken etter jeg har satt fra meg bilen. Må jo også vente på at bedøvelsen skal virke, så alkoholen virker vel på den tiden. Så handler jeg, går tur med hunden og spiser litt så det går et stykke tid før jeg kjører hjem. TS

Anonymkode: f9df9...117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei det får hun ikke, hehe. Men hun innrømte at hun pleide å drikke et glass vin før hun skal fly så hun skjønte tankegangen. TS

Anonymkode: f9df9...117

Men hun er ikke piloten... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uakseptabel oppførsel fra tannlegens side. En oppfordrer ikke folk til å drikke før de skal til helseundersøkelse. Hvorfor MÅ du absolutt kjøre før og etter tannlegetimen? Du kan ta buss eller drosje.

Det er bedre for deg at du ikke doper deg ned før en tannlegetime. Tenk heller på at du skal være der f eks en halvtime og i den lille halvtimen tåler du å ha det litt ukomfortabelt. Du lever et langt liv og en halvtime/time er bare en liten del av ditt lange liv

Anonymkode: 4404d...267

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir ikke akkurat drita av en shot. Forstår at tannlegen foretrekker at hun faktisk møter og de sjekker tannhelsen, enn at hun forsvinner fra tannleger de neste 10 årene og tennene hennes råtner. Om de skal gjøre noe farlig, så har tannlegen sannsynligvis et hode på toppen av kroppen der hun kan vurdere situasjonen og om hun burde kalle inn TS edru til borring en annen gang for eks

Anonymkode: 886e9...9c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Man blir ikke akkurat drita av en shot. Forstår at tannlegen foretrekker at hun faktisk møter og de sjekker tannhelsen, enn at hun forsvinner fra tannleger de neste 10 årene og tennene hennes råtner. Om de skal gjøre noe farlig, så har tannlegen sannsynligvis et hode på toppen av kroppen der hun kan vurdere situasjonen og om hun burde kalle inn TS edru til borring en annen gang for eks

Anonymkode: 886e9...9c6

Man er så og si edru etter èn alkoholenhet, bare litt mindre nervøs. Det påvirker ikke bedøvelsen heller sier hun. TS

Anonymkode: f9df9...117

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tannlege selv og skjønner godt om pasienter tar seg et glass vin før de kommer, hvis det gjør at de klarer å komme. Dette er jo ikke ofte. Særlig hos en redd pasient som av grunner ikke kan bruke angstdempende. Mange gjør jo det før de skal fly eller andre ubehagelige ting. Men ikke kom beruset! Og kjør kollektivt. 

Anonymkode: 806b5...154

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JesusElskerAlle
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt uakseptabel oppførsel fra tannlegens side. En oppfordrer ikke folk til å drikke før de skal til helseundersøkelse. Hvorfor MÅ du absolutt kjøre før og etter tannlegetimen? Du kan ta buss eller drosje.

Det er bedre for deg at du ikke doper deg ned før en tannlegetime. Tenk heller på at du skal være der f eks en halvtime og i den lille halvtimen tåler du å ha det litt ukomfortabelt. Du lever et langt liv og en halvtime/time er bare en liten del av ditt lange liv

Anonymkode: 4404d...267

Det handler ikke om å ha det litt ukomfortabelt, men om at TS beskriver at hun har angst. Det er en vesentlig forskjell på de to tingene. Hun trenger forståelse for at hun føler det hun føler og hjelp til å takle det på en måte som ikke inneholder alkohol. 

Til TS, mulig at du kan få beroligende som f.eks. Valium? Håper det går greit med deg. Jeg vet at det er vanskelig å utfordre angster, men jeg har tro på at du kan komme deg gjennom det om du møter på en forståelig tannlege 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, JesusElskerAlle skrev:

Det handler ikke om å ha det litt ukomfortabelt, men om at TS beskriver at hun har angst. Det er en vesentlig forskjell på de to tingene. Hun trenger forståelse for at hun føler det hun føler og hjelp til å takle det på en måte som ikke inneholder alkohol. 

Til TS, mulig at du kan få beroligende som f.eks. Valium? Håper det går greit med deg. Jeg vet at det er vanskelig å utfordre angster, men jeg har tro på at du kan komme deg gjennom det om du møter på en forståelig tannlege 

TS skriver i første innlegg at hun ikke kan bruke slike medikamenter fordi hun skal kjøre bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Arabella skrev:

TS skriver i første innlegg at hun ikke kan bruke slike medikamenter fordi hun skal kjøre bil.

Det kan hun. Hun kan reise kollektivt. Det er ikke så vanskelig

Anonymkode: 4404d...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JesusElskerAlle
18 minutter siden, Arabella skrev:

TS skriver i første innlegg at hun ikke kan bruke slike medikamenter fordi hun skal kjøre bil.

Ja, jeg glemte det. Men hvis TS kan få noen til å kjøre hadde det kanskje vært bedre. Hvis hun har ei venninne eller et familiemedlem som vet om angsten og forstår så kunne det vært ei løsning at denne personen ble med. Jeg tror mye løser seg ved å planlegge ting på forhånd, avtale og legge til rette på en måte som gjør at personen klarer å gjennomføre det den er redd for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du fått det fra at du ikke kan hive innpå en liten valium før du skal til tannlegen, ts? 

Anonymkode: 29e48...d0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min erfaring er at leger er svært restriktive med å forskrive diazepam. Det er ikke bare å hive innpå.

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, JesusElskerAlle skrev:

Ja, jeg glemte det. Men hvis TS kan få noen til å kjøre hadde det kanskje vært bedre. Hvis hun har ei venninne eller et familiemedlem som vet om angsten og forstår så kunne det vært ei løsning at denne personen ble med. Jeg tror mye løser seg ved å planlegge ting på forhånd, avtale og legge til rette på en måte som gjør at personen klarer å gjennomføre det den er redd for. 

Det er mulig jeg tar feil, men jeg mener å huske fra den forrige tråden at TS skrev at det ikke gikk busser så ofte der hun bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt til en tannlege som ikke gir deg behov for å må drikke først? Om du har tenkt å drikke anbefaler jeg en taxi om du ikke kan få noen til å kjøre deg.

 

Anonymkode: 5a24c...1de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JesusElskerAlle
Akkurat nå, Arabella skrev:

Det er mulig jeg tar feil, men jeg mener å huske fra den forrige tråden at TS skrev at det ikke gikk busser så ofte der hun bor.

Jeg skrev ikke at hun skulle ta buss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...