Gå til innhold

Menskopp til tenåring?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Datteren min på 15 har lest om menskopper på nettet, og har lyst til å prøve det, ettersom at hun har ganske kraftige blødninger. Men jeg har ikke lyst til å bruke 300kr hvis det ikke kommer til å funke... Tror dere en 15-åring er klar for en menskopp? Er hun stor nok der nede osv? Hun fikk mensen da hun vaf 13, begynte med tamponger da hun var 14. Hun er jomfru.

Anonymkode: 0ad06...15c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig kan hun bruke menskopp.

En bedre løsning ville vært p-piller, reduserer blødninger og hun kan også hoppe over mensen hvis hun ønsker det.

Du får søke om ekstra sosialstøtte slik at du får råd til denne menskoppen.

Anonymkode: 288f4...18a

• Liker 2
Skrevet

Eh, det er 300 kroner? Mot alle de tusen hun vil spare i bind, når hun blør såpass, som du sikkert må betale uansett. Jo tidligere hun begynner og blir kjent med sin egen kropp, dess bedre er det. 

Anonymkode: d10a1...4b8

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig kan hun bruke menskopp.

En bedre løsning ville vært p-piller, reduserer blødninger og hun kan også hoppe over mensen hvis hun ønsker det.

Du får søke om ekstra sosialstøtte slik at du får råd til denne menskoppen.

Anonymkode: 288f4...18a

Hun har ikke så kraftige blødninger at det er NØDVENDIG med p-piller... vi har dessuten mye historie med blodpropp i familien.

Ingen grunn til å svare spydig. Jeg spør fordi jeg har prøvd menskopp selv, og jeg som er en 40 år gammel kvinne hadde problemer med å få den inn og ut.

• Liker 1
Skrevet

Har nok skjedd en utvikling på 30 år siden du prøvde din

Anonymkode: 4a1fa...949

Skrevet

Det er ingen som kan garantere om koppen passer til henne, men her er en som er billigere iallefall. Jeg har den selv og er fornøyd med den: http://www.fleurcup.com/en

Anonymkode: 83128...dd4

Skrevet

Synes dere skal gi det et forsøk :) Det er mye sunnere for underlivet enn tamponger. Og de aller, aller fleste sliter med å sette den inn og ta den ut i begynnelse. Det er bare å øve så får de fleste det til :)  Og ellers så er det tross alt kun 300kr. Det burde gå om det potensielt gjør det lettere for datteren din.

Anonymkode: 67705...a54

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun har ikke så kraftige blødninger at det er NØDVENDIG med p-piller... vi har dessuten mye historie med blodpropp i familien.

Ingen grunn til å svare spydig. Jeg spør fordi jeg har prøvd menskopp selv, og jeg som er en 40 år gammel kvinne hadde problemer med å få den inn og ut.

Unger har da alltid vært mer kompetente enn oss gamle kjerringer på å finne ut av nye duppedingser. 

Anonymkode: d10a1...4b8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...