caroprins Skrevet 13. oktober 2019 #21 Del Skrevet 13. oktober 2019 På 2.9.2017 den 12.17, AnonymBruker skrev: Jeg reiste med star tour tema til Kina for 2 år siden. Jeg var 31 år da, og dro alene. Havnet i en fin gruppe med ca 20 stk, to ungdommer som dro med foreldrene sine, ellers var alle eldre enn meg. Guiden vår var helt fantastisk! Hun viste oss Kina på en måte som vi aldri kunne klart selv. Ruten var så godt opparbeidet at vi fikk max ut av alle utfluktene. Alt av mat og tips var inkludert, og vi hadde vår egen buss som vi kjørte rundt i. Året var innmari godt å slippe å kaste bort tid på å finne ut hvor vi skulle/hva vi skulle spise/hva som var raskeste vei osv. Vi hang på guiden som en saueflokk, og kunne slappe av, og ta innover oss alle inntrykk. Under bussturene fikk vi mye spennende informasjon om Kina, kulturen, dynastiet o.l. Samme med severdighetene vi besøkte. Vi hadde også mye tid til å gå alene, men hadde tider vi skulle møte gruppa igjen. Hvis vi ikke ville være med en dag, var det helt ok. Denne turen varte i 14 dager og vi hadde en rundreise, fra Beijing til Xian, videre til Guilin og så avsluttet i Shanghai. Innenriks fly/tog var inkludert. Det var veldig spennende å se de forskjellige stedene. I Xian besøkte vi terrakottahæren, helt utrolig spennende! Og i Guilin var vi på et nydelig elvecruise og så sukkertoppfjell, pluss en overnatting oppi fjellet med rismarker. Jeg kunne skrevet mye mer, men det får holde. Anbefales på det sterkeste! Kostet ca 25 000 med enkeltrom. Brukte svært lite ekstra. Anonymkode: ab434...3b2 Den turen har vi og vært på. Den store kinareisen. En kjempeflott tur. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2019 #22 Del Skrevet 13. oktober 2019 3 timer siden, caroprins skrev: Den turen har vi og vært på. Den store kinareisen. En kjempeflott tur. Jeg kunne godt tenke meg å ta den på nytt om noen år. Den beste turen jeg noensinne har hatt Anonymkode: ab434...3b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #23 Del Skrevet 14. oktober 2019 På 2.9.2017 den 12.17, AnonymBruker skrev: Jeg reiste med star tour tema til Kina for 2 år siden. Jeg var 31 år da, og dro alene. Havnet i en fin gruppe med ca 20 stk, to ungdommer som dro med foreldrene sine, ellers var alle eldre enn meg. Guiden vår var helt fantastisk! Hun viste oss Kina på en måte som vi aldri kunne klart selv. Ruten var så godt opparbeidet at vi fikk max ut av alle utfluktene. Alt av mat og tips var inkludert, og vi hadde vår egen buss som vi kjørte rundt i. Året var innmari godt å slippe å kaste bort tid på å finne ut hvor vi skulle/hva vi skulle spise/hva som var raskeste vei osv. Vi hang på guiden som en saueflokk, og kunne slappe av, og ta innover oss alle inntrykk. Under bussturene fikk vi mye spennende informasjon om Kina, kulturen, dynastiet o.l. Samme med severdighetene vi besøkte. Vi hadde også mye tid til å gå alene, men hadde tider vi skulle møte gruppa igjen. Hvis vi ikke ville være med en dag, var det helt ok. Denne turen varte i 14 dager og vi hadde en rundreise, fra Beijing til Xian, videre til Guilin og så avsluttet i Shanghai. Innenriks fly/tog var inkludert. Det var veldig spennende å se de forskjellige stedene. I Xian besøkte vi terrakottahæren, helt utrolig spennende! Og i Guilin var vi på et nydelig elvecruise og så sukkertoppfjell, pluss en overnatting oppi fjellet med rismarker. Jeg kunne skrevet mye mer, men det får holde. Anbefales på det sterkeste! Kostet ca 25 000 med enkeltrom. Brukte svært lite ekstra. Anonymkode: ab434...3b2 Dette høres helt fantastisk ut. Hvordan tror du det ville gå å reise på denne turen for en som har Cøliaki, er det enkelt å tilpasse? Eller spises det på mange små, lokale sjapper der man ikke vet hva man spiser og bare tar det man får servert? Anonymkode: ea771...75b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Vilje* Skrevet 14. oktober 2019 #24 Del Skrevet 14. oktober 2019 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette høres helt fantastisk ut. Hvordan tror du det ville gå å reise på denne turen for en som har Cøliaki, er det enkelt å tilpasse? Eller spises det på mange små, lokale sjapper der man ikke vet hva man spiser og bare tar det man får servert? Anonymkode: ea771...75b Reiste til Kina med en som hadde cøliaki, det var ikke noe større problem. Ris blir servert til nesten alle måltider og guiden vår tipset henne om hva som ellers var trygt å spise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2019 #25 Del Skrevet 14. oktober 2019 17 minutter siden, *Vilje* skrev: Reiste til Kina med en som hadde cøliaki, det var ikke noe større problem. Ris blir servert til nesten alle måltider og guiden vår tipset henne om hva som ellers var trygt å spise. Takk for svar! 😀 Så godt å høre at det lar seg gjøre. Anonymkode: ea771...75b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarahd Skrevet 21. oktober 2019 #26 Del Skrevet 21. oktober 2019 På 2.9.2017 den 12.17, AnonymBruker skrev: Jeg reiste med star tour tema til Kina for 2 år siden. Jeg var 31 år da, og dro alene. Havnet i en fin gruppe med ca 20 stk, to ungdommer som dro med foreldrene sine, ellers var alle eldre enn meg. Guiden vår var helt fantastisk! Hun viste oss Kina på en måte som vi aldri kunne klart selv. Ruten var så godt opparbeidet at vi fikk max ut av alle utfluktene. Alt av mat og tips var inkludert, og vi hadde vår egen buss som vi kjørte rundt i. Året var innmari godt å slippe å kaste bort tid på å finne ut hvor vi skulle/hva vi skulle spise/hva som var raskeste vei osv. Vi hang på guiden som en saueflokk, og kunne slappe av, og ta innover oss alle inntrykk. Under bussturene fikk vi mye spennende informasjon om Kina, kulturen, dynastiet o.l. Samme med severdighetene vi besøkte. Vi hadde også mye tid til å gå alene, men hadde tider vi skulle møte gruppa igjen. Hvis vi ikke ville være med en dag, var det helt ok. Denne turen varte i 14 dager og vi hadde en rundreise, fra Beijing til Xian, videre til Guilin og så avsluttet i Shanghai. Innenriks fly/tog var inkludert. Det var veldig spennende å se de forskjellige stedene. I Xian besøkte vi terrakottahæren, helt utrolig spennende! Og i Guilin var vi på et nydelig elvecruise og så sukkertoppfjell, pluss en overnatting oppi fjellet med rismarker. Jeg kunne skrevet mye mer, men det får holde. Anbefales på det sterkeste! Kostet ca 25 000 med enkeltrom. Brukte svært lite ekstra. Anonymkode: ab434...3b2 så på dem sin side dem hadde også reiser til Bali, dro du alen ? Hvilken aldersgruppe var det ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #27 Del Skrevet 21. oktober 2019 1 time siden, Sarahd skrev: så på dem sin side dem hadde også reiser til Bali, dro du alen ? Hvilken aldersgruppe var det ? Reiste alene. De fleste var 50+, men vi var vel 4 i 20-30 årene. Anonymkode: ab434...3b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #28 Del Skrevet 21. oktober 2019 Om du vil jobbe frivillig så har du : woof.net og workaway.info Anonymkode: b5cd2...723 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 21. oktober 2019 #29 Del Skrevet 21. oktober 2019 På 31.8.2017 den 22.46, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg er en kvinne på mitt 31. år som har fått veldig lyst til å reise og oppleve verden i større grad enn jeg har gjort tidligere. Min kjære er ikke så interessert i å finne på noe med meg, så jeg ser på mulighetene for å gjøre dette alene (altså uten ham). Men jeg ser for meg at det kunne vært fint å reise med en gruppe andre mennesker. Jeg ser at Kilroy har en del interessante reiser, men jeg er ikke så veldig interessert i å risikere å havne på en gruppe med kun ungdommer rundt 20 år. Er det noen som har erfaring med et noe eldre reisefølge (helst på min alder)? Gjerne noe som involverer frivillig arbeid med dyr, men det er ikke et must. Finnes det andre seriøse aktører enn Kilroy? Er åpen for å høre andre voksnes erfaringer. Anonymkode: 4deca...58c Hørt masse bra fra personer som har reist med disse https://www.carpe-diem.no/?gclid=EAIaIQobChMI2MOW1qKt5QIVD6WaCh0PoAceEAAYAyAAEgI3e_D_BwE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #30 Del Skrevet 23. oktober 2019 Jeg har vært på flere turer med Carpe Diem. Vietnam, Cuba, Peru, Kina... Anbefales virkelig! Har vært overvekt av 50+ på noen av de, men alle som drar på slike turer er hyggelige og sosiale folk. De har også turer for opp til 45 år, tenker å ta en sånn neste gang. Anonymkode: 71330...d76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå