mollusken Skrevet 31. august 2017 #1 Skrevet 31. august 2017 Falt på halebeinet for 10 år siden. Gikk til kiropraktor, som tok røntgen og forklarte at halebeinet var feilstilt. Halebeinet ble rett og slett slått rettere. Syns også huske at hofta/bekkenet var "ute av stilling". Nå sliter jeg med smerter i rygg, som stråler ut i armene og gir senebetennelse. Fysioterapeuten jeg har gått til sier det kommer av feilstillingen av halebeinet. Hun anbefaler meg å gå til manuellterapeut for å få rettet det opp, siden det påvirker så mye. Har forstått manuellterapeutene som oftest går inn via endetarmen og får det på plass. Forstår ikke helt hvordan det skal skje. Og det høres helt forferdelig ut. Noen her som har opplevd noe lignende? Eller har råd om hva slags behandling som kan hjelpe? Eventuelt prøvd denne type behandling hos manuellterapeut?
livmor Skrevet 31. august 2017 #2 Skrevet 31. august 2017 (endret) Jeg har ikke erfaring med akkurat feilstilling, men har andre problemer med halebeinet som har krevd undersøkelse. Og ja, de må gå med en finger via endetarmen for å undersøke og kjenne skikkelig. Det er veldig lite morsomt mens det står på, men jeg har aldri møtt annet enn helproffe folk som forklarer godt både i forkant og underveis. Når det gjelder akkurat halebein er det nesten ingen behandlingsalternativer som finnes, korreksjon av feilstilling er et av veldig få. Jeg ville absolutt tatt fysioterapeutens råd og gjennomført en slik korreksjon. Min erfaring er at trøbbel som stammer fra dette området ikke blir bedre, men snarere kronisk hvis man ikke tar tak i det. Ser det er en gammel skade du har, det peker enda mer i retning av å følge fysios råd, du har jo tross alt erfarthvor ille det har blitt uten forsøk på korreksjon. Lykke til! Endret 31. august 2017 av livmor Legger til litt da jeg så etterpå at skaden skjedde for lenge siden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå