Gå til innhold

Har en stor, feit kvise ved underlivet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Æsj! 

Stor, feit kvise ved underlivet. Sim gjør ekstremt vondt, lukter og ser veldig hoven ut med en hvit prikk øverst

hva er dette og hvordan bli kvitt dette? 

Anonymkode: f667a...10b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til legen, da dette kan være verre enn en kvise. Betennelse i en kjertel, kan det være, og det må behandles av lege.

Anonymkode: ad080...2d7

• Liker 1
Skrevet

Eller herpes

Anonymkode: 3e1dd...0a5

• Liker 1
Skrevet

Ta en lang varm dusj og stikk hull på den hvite prikken.

Anonymkode: d5138...191

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ta en lang varm dusj og stikk hull på den hvite prikken.

Nei. Legen må ta seg av dette!

Skrevet

Har sånne av og til, på samme sted. Rett og slett en kjertel som tetter seg hos meg hvertfall. Venter til den er hissig nok og sprekker den :P 

Anonymkode: 385bc...f54

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Går du til legen hvis du får en diger kvise midt i panna å? 

• Liker 4
Skrevet

Kan være syfilis

Anonymkode: 9a0f9...524

Skrevet

Har du bilde?, da får det mer konkrete råd.

Anonymkode: c123d...5a9

Gjest Epiphany
Skrevet

Går du til legen hvis du får en diger kvise midt i panna å? 

Bare fordi det ser ut som en kvise, betyr ikke det at det faktisk er en. Gå til legen, ts.

Skrevet

Trenger ikke krisemaksimere det heller da

Bmir det for jævlig så hår man til legen. Jeg gikk til legen når jeg endte opp med typ 7-8 stykker rundt underlivet og sikkert 20 under armene. Da ble jeg satt på en antibiotikakur

Men bare en så går det som regel over av seg selv. Hudlegen min sa iallefall at det ikke var noe å stresse over

Anonymkode: d176d...ff9

• Liker 1
Skrevet
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Går fint an å fikse det selv. Ro ned litt du.

Skrevet

Har sånne av og til, på samme sted. Rett og slett en kjertel som tetter seg hos meg hvertfall. Venter til den er hissig nok og sprekker den :P 

"Behandling

En bartholinitt behandles ved at legen lager et lite snitt i kjertelveggen slik at væske og puss kan tømmes ut. Antibiotikabehandling kan være nødvendig ved feber og dårlig allmenntilstand, eller ved omfattende infeksjon.

Hvis man ikke får åpnet kjertelen tilstrekkelig ved inngrepet, kan betennelsen blusse opp. Dersom en kvinne blir plaget med flere betennelser i den samme kjertelen, er det vanlig å tilby en operasjon som varig forebygger tilbakefall. Dette er et relativt enkelt inngrep som kan foretas av gynekolog uten at det er behov for innleggelse i sykehus." https://nhi.no/sykdommer/kvinne/infeksjoner/bartholinitt/

• Liker 1
Skrevet

Anonymkode: 21839...dbc

Skrevet

En kong ( verkebyll ) pga inngrodd hår...?

• Liker 2
Skrevet

"Årsak

En bartholinitt skyldes at bakterier har kommet inn i kjertelen og forårsaket en infeksjon med betennelse samtidig som at kjertelens utførselsgang er tett.

Det er ikke kjent hvorfor disse utførselsgangene lettere går tett hos enkelte kvinner. Bakteriene kan stamme fra både vagina og tarm, og i noen tilfeller er det smitte med klamydia som er årsaken. Tidligere var gonoré en hyppig årsak"

Skrevet

"Behandling

En bartholinitt behandles ved at legen lager et lite snitt i kjertelveggen slik at væske og puss kan tømmes ut. Antibiotikabehandling kan være nødvendig ved feber og dårlig allmenntilstand, eller ved omfattende infeksjon.

Hvis man ikke får åpnet kjertelen tilstrekkelig ved inngrepet, kan betennelsen blusse opp. Dersom en kvinne blir plaget med flere betennelser i den samme kjertelen, er det vanlig å tilby en operasjon som varig forebygger tilbakefall. Dette er et relativt enkelt inngrep som kan foretas av gynekolog uten at det er behov for innleggelse i sykehus." https://nhi.no/sykdommer/kvinne/infeksjoner/bartholinitt/

Intill den faktisk kommer ofte (hos meg 2-3 ganger i året) så gidder jeg ikke gjøre noe med det :P 

Skrevet

Tørr ikke å stikke hull på den, klemmer litt svakt og det gjør ekstremt vondt. Går dette over av seg selv?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tørr ikke å stikke hull på den, klemmer litt svakt og det gjør ekstremt vondt. Går dette over av seg selv?

De pleier å bli borte etter en stund, men de er sykt vonde når de er på sitt værste. Så du kan gå til legen å få han/hun til å stikke den. Du vil føle at et enormt trykk letter hvis du får tømt den :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...