Gå til innhold

Silvusvås

silvius

Anbefalte innlegg

Må jo innom deg også å ønske deg en skikkelig god påske. Håper du får slappet av og samlet krefter til innspurten før sommerferien :)

Kos deg hjemme!!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Da var omsider "alle" dagbøkene gjennomgått. Mange sider å lese etter 14 dager uten KG. Det skjer jo saker og ting i livene til folk jo :ler:

Kanskje på tide å oppdatere mi eiga bok og då..

:vinke:

:vinke: tilbake. Går det bra med deg?

heisann! Hvordan har din påske vært da?

Min påske har vært heilt super! :-D

Har jobba 5 dager og berre sløva dei andre dagane! Tilbragt masse tid sammen med dei 4 tantebarna mine!

Eg får vel ta det fra begynnelsen.

Et par dager før eg reiste heim inviterte den eldste søstera mi meg på besøk til dei i påskehelga. Eg trur ikkje eg svarte klart og tydelig ja, men det var absolutt det eg hadde tenkt å svare.

Men når eg kom heim kunne mamma fortelle meg at søs m/familie skulle vera med dei på camping! :overrasket: Jammen!!

Men jentene hadde lyst til å komma på besøk første helga i påsken, og siden både søs og svoger skulle jobba den helga sendte dei liksågodt alle 3 ungane på besøk til mormor, morfar og tantene.

Med unntak av 9 timer jobbing på lørdag- og søndagskvelden fekk eg altså 5 dager sammen med tantebarna mine! :hoppe: Gjekk masse turer og spelte ein heil masse spel med dei!

Heilt fantastisk å kunne ta heilt fri i ei veke! Kunne gjere akkurat som det passer meg. Særlig når eg kunne tilbringe tida sammen med dei fantastiske tantebarna mine!

Lørdag gjekk med til litt husvask og masse kos. Søndag vaska eg og nevø K (på 8 år) bobilen til mampap, og det var stor stas å få lov til å hjelpe tante!! :-D

Mandag og tirsdag brukte søs2 og ei av niesene (ein pr dag) masse tid på å pakke tinga til søs som skulle flytte i påsken. Eg hadde et håp om at dei skulle bli ferdig (eg hadde i grunn ikkje så veldig lyst til å hjelpe søs med å pakke, bæringa går fint, men eg liker i grunn ikkje å pakke andre sine ting, kanskje mest fordi eg som regel har det veldig klart for meg koss eg vil pakke egne ting :sjenert: ) men det tok si tid. Eg måtte nok trå til med litt pakking på torsdagen ja..

Tirsdag reiste søs1 med familie heim igjen i tillegg til at mamma og pappa reiste på tur. Så då var det berre meg, søs2 og nevø E igjen heime.

Torsdag var vel første dag eg flytta meg ut av kommunen trur eg. Då måtte eg nok bli med søs til byn og pakke. Når ho hadde fått fylt opp bilen reiste ho heim og eg reiste til sentrum for å treffe ein kamerat. Veldig kjekt å sjå han igjen! Eg fant ut at det var 2 år siden sist eg såg han :overrasket: så det var absolutt på tide!! Vi gjekk oss ein tur i sentrum før vi satte oss på ein kafe og tok et glas brus og oppdaterte kvarandre på det siste som har skjedd. Kjempekos!

Så kom søs til byn igjen og vi fekk pakka siste rest i bilen og levert fra oss nøkkelen.

Fredag og lørdag tilbragte eg i godstolen foran tven.... :sjenert:

Søndag var det jobb igjen og i går hadde eg egentlig store planer om å kanskje treffe Capri eller Linn3c før eg reiste tilbake til skulen. Men når dagen kom hadde eg ikkje ork til å finne på noken ting.. Ja, eg var litt råtten i formen i går! Sorry jenter! Var skikkelig svimmel største delen av formiddagen, det ga seg vel i 2-tida på ettermiddagen trur eg, etter at eg hadde lagt strak ut på sofaen og berre slappa av. Sånn svimmel som eg har ein tendens til å bli når eg er veldig trøtt. Kjenner eg begynner å bli svimmel no og.

Så var det å begynne på den lange turen ned hit.. Syns den blir lengre og lengre for kvar gang. :tristbla: Men eg fekk heldigvis bli med toget heilt inn til Oslo i dag morges, så eg slapp å sitte i Drammen mellom 5 og 7 i dag morges.

Etter eg kom heim har eg vel egentlig berre oppdatert meg her på KG, sett litt på tv, ete og slappa av.

I morgen begynner skulen igjen. Og eg kjenner at det ikkje blir så sein kveld på meg i dag. Eg er skikkelig svimmel no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag måtte eg gå til innkjøp av ein sånn støtte-greie til håndleddet. :tristbla: Har aua..

Det begynte i høst når eg hadde niese S på besøk. Vi sykla jo ein del, og mot slutten av besøket fekk eg veldig vondt i høyre håndledd. Det var ikkje hovent eller rødt eller noke, berre vondt. Sånn vondt som det er rett før det "knekker" i et ledd. Men eg klarte ikkje å "knekke" det, og det tok et par-tre veker før det gjekk vekk. Etter det har eg innimellom hatt litt vondt men det har gått fort over. Kan det vere senebetennelse kanskje? Eg trudde det var meir hovent når det var snakk om senebetennelse... :klø:

No i påsken fekk eg vondt igjen, etter å ha kjørt noken dager på scooteren.

Så i dag har eg støtta opp håndleddet litt, tenkte å bruka støtten iallefall når eg sitte ved dataen. Det er som regel då eg har vondt. Holde vel handa litt for lenge i samme stilling. Feil stilling. Håper det går over når eg får kvilt håndleddet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gjer forresten iiiingenting at du ikkje orka å treffa oss. Me, eller eg rettare sagt, har vore litt småsjuk, så det er like greit at eg ikkje har fått smitta deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med håndleddet ditt i dag da? Fremdeles like vondt?

På tide å ta en tur til legen kanskje...?

Bare for å få sjekka hva det er liksom..

Helt greit at du ikke hadde tid til å treffes altså. Og på mandag kom jeg jo ikke hjem før elleve da.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linn3c og Capricorn: :klem:

Håndleddet er bedre i dag. Kjente nesten ingenting i dag morges. Når eg satt på skulen klarte eg å "knekke" det! :) Etter det kjente eg ingenting til det. Men no når eg har hatt hånda på pcen litt kjenner eg det litt igjen. Så kanskje eg skal støtte litt meir i dag og sjå om det hjelper enda litt meir.

Legen? Sikkert ingenting han kan gjere med det. Vil ikkje plage han unødig ;) Hihi, hvis det ikkje kjem seg så må eg vel få sjekka opp i det. Har et par andre ting eg skulle ha snakka med legen om og, men det er tiltak å gå til legen når eg først er heime. Eg er jo ikkje sjuk!! :sjenert:

Det er faktisk 3 år siden sist eg var til legen når eg tenker meg om :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida..

I dag kunne eg nesten svømme på badegulvet når eg dusja, hvis dørterskelen hadde vært litt høgare! :overrasket:

Og den skulle gjerne vært litt høgare, for det var rett før vatnet gjekk over kanten.

Kanskje det er på tide å skaffe seg litt plumbo til sluken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det er noken som griller her ute!!

Eg sitter med verandadøra åpen, og for ei lita stund siden kjente eg lukta av nytent eingangsgrill! Gjett om eg vart svulten då! Jaja, skal snart laga meg ein nydelig heimalaga pizza eg :sikle:

Eg og søs grilla forresten på påskeaften. Mellom to mindre snøbyger :ler: Eg hadde et lite håp om at det skulle snø mens søs satt ved grillen egentlig. Hadde blitt et bra bilde; uansett vær, vi skal grille!!

Været har vært heilt fantastisk nydelig i dag! Gradestokken min har vist 20 grader i sola i heile dag! :briller2: Satser på at det er like fint vær i morgen og, for da har eg tenkt å vaske litt klær. Hadde passa meg bra å tørke dei ute!

Eg sov leenge i dag. Tok igjen for i går når eg måtte opp kl 7.30! Har ikkje fått gjort noke særlig fornuftig i dag egentlig. Har handla til helga, var ein tur innom bokhandelen på skulen og kjøpte vaskekort. Ellers har eg vel ikkje gjort noke spesielt.

Litt kjedelig egentlig. Får jo ikkje noke ut av dagane på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noken skulle være i tvil så er det en dårlig kombinasjon med vondt håndledd og elting av deig.... :tristbla::klaske:

Eg har vært så og sei fin i hånda i dag og i går, merker berre litt ekstra knirking i leddet, så eg tenkte ikkje over det når eg bestemte meg for middagen i dag. Men eg huska fort på det når eg hadde begynt å røra sammen deigen til pizzabunnen!! Så det var søren ikkje lett å kna deigen i dag altså! Måtte prøve å bruka venstrehånda mest, og da blir jo eg totalt handicappa!! :ler:

Merkelig at det skal være så vanskelig å bruke motsatt hånd enn den eg vanligvis bruker.. Har prøvd meg med litt kjeivhendt-skriving før og det går for det første veldig treigt, men det blir jo ikkje leselig heller. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom for å ønske deg en god helg! Håper håndleddet ditt blir bedre snart! HVa har du gjort deg forresten? Senebetennelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Loevinna. God helg til deg og! :klem:

Veit ikkje heilt ka eg har gjort egentlig. Eg får vondt i håndleddet når eg belaster det for masse eller for lenge. Hvis eg har for masse trykk på hånda når eg bøyer den eller hvis eg har håndleddet bøyd i samme stilling for lenge.

Hvis det fortsetter sånn bør eg vel få ein lege til å sjå på det.. Men venter litt og ser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner meg igjen i det å få vondt i håndleddet når man knar deig ja. Har litt pingle-håndledd, så har hatt en del vondt i de da. Lett å få strekt dem litt når man løfter mange mange kasser i løpet av en dag på jobb. Og da er det ikke noe særlig å måtte vaske gulv med mopp etterpå da...for de vridningene det blir på håndleddet da, gjør grusomt vondt. Men har lært å passe på så jeg ikke sliter for mye på håndleddene da, selv om jeg ikke alltid greier det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glaaaaa i deeeeeeg! :kose:

Åh, jento mi!! :rødme:

Masse glad i deg og!!

Ikkje kjekt med svake håndledd nei Capri. No når eg veit at det ikkje var et eingangstilfelle skal eg prøva å vera litt meir forsiktig.

Kanskje eg skulle lære meg ein øvelse som styker håndleddet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siddisane har inntatt byen!! Røm! :blunke:

Det har stått ein gjeng med siddis-gutter utenfor her ei stund no. Har tydeligvis venta på taxi. Skal vel på puben og få opp stemninga til fotballkampen i kveld :ler:

Har vært skikkelig "giddalaus" i helga..

Vaska 3 maskiner med klær i går da, men det er stort sett det einaste fornuftige eg har gjort... :sjenert:

Eg har murt meg inne i senga (mitt alternativ til sofa) med hardangersømsløparen min og glodd på tv, og serier på dataen. Så no har eg fått oppdatert meg i 24. No trur eg at eg er komt like langt som USA sendingane. Fant ut at eg har sett alle Heroes episodane som har blitt vist og, så no er det berre Prison Break som mangler. Men eg har alle episodane der og, eg må berre setta meg ned og sjå dei. Litt kjipt å ha 5 episoder igjen og vite at det kjem ein 3. sesong.. :roll: Menmen, bra serie så langt likevel!

No blir det et par-tre timer med National Geographic Channel før det blir fotball på tv ;) Kunne godt tenke meg å vært på Sør Arena i dag, men trur nok eg er litt for seint ute til å få billett (sjøl om det sikker ikkje er like stor pågang her som i Bergen :ler:) så eg får heller ta det igjen seinare. Har bestemt meg for at eg skal på ein fotballkamp på den nye stadion før eg flytter herfra! Men eg hadde jo og bestemt meg for at eg skulle innom Dyreparken igjen nærmare sommaren for å sjå løvene som skal komme hit. Men løvene kjem jo selvfølglig ikkje før et par veker etter eg har flytta :tristbla:

Begynner å bli litt svulten eg.. Lenge siden frokost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...