WubWub Skrevet 31. august 2017 #1 Skrevet 31. august 2017 Jeg har aldri forstått meg på humor som går på andres bekostning men det later til at det er dette er i vinden ikke bare i Norge men også globalt. I sine glansdager advarte Kjetil & Kjartan om kulturen i komikermiljøet da skillet mellom humor og mobbing ble stadig mer utydelig. En spøk er bare en spøk om mottageren syntes det er festlig - om mottageren derimot føler seg såret, krenket og ydmyket så er det ikke lenger en spøk men hets. Allikevel er det mange som syntes det er veldig festlig å se at andre blir såret. Hvorfor er det slik? Et eksempel på en graverende og stygg prank (etter min mening). Ei nyhetsreporter blir utsatt for en aprilsnarr, i starten av videoen må jeg innrømme at jeg lo litt da de forvirret reporteren til de grader men så skrudde de opp et par hakk å begynte kalle henne inkompetent, talentløs, uprofesjonell og ubrukelig - reporteren tok dette svært tungt og det er åpenbart at hun var helt i sjokk og terror, i frykt for å miste jobben sin. Hun er på gråten men spøkefuglene drar det så langt at hun får panikkanfall. På hvilken planet er det greit å behandle mennesker sånn her i komediens navn? ;
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #2 Skrevet 31. august 2017 Hun syntes jo det var moro. Hun lo. Anonymkode: c1ae8...b50
WubWub Skrevet 31. august 2017 Forfatter #3 Skrevet 31. august 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun syntes jo det var moro. Hun lo. Anonymkode: c1ae8...b50 Ja men ikke før etter den klassiske "ITS JUST A PRANK BRO" , som om det gjør det greit.
WubWub Skrevet 31. august 2017 Forfatter #4 Skrevet 31. august 2017 Videoen her illustrerer galskapen i å tro at ondskap er greit bare fordi "its just a prank bro" ;
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #5 Skrevet 31. august 2017 Akkurat nå, WubWub skrev: Ja men ikke før etter den klassiske "ITS JUST A PRANK BRO" , som om det gjør det greit. Du har noen videoer av skjult kamera på youtube som har slått feil fordi "offeret" har skjønt at det var for bissart til å være ekte. Ellers så pleier folk ikke le før de skjønner at det er en spøk. Anonymkode: c1ae8...b50
WubWub Skrevet 31. august 2017 Forfatter #6 Skrevet 31. august 2017 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har noen videoer av skjult kamera på youtube som har slått feil fordi "offeret" har skjønt at det var for bissart til å være ekte. Ellers så pleier folk ikke le før de skjønner at det er en spøk. Anonymkode: c1ae8...b50 Det er forskjell på morsom humor og humor som er myntet for å såre bare for og få en reaksjon. Om noen går opp til ei kvinne å sier "fy faen så stygg du er" og hun begynner grine, så hjelper det ikke si "slapp av, its just a prank! du er på skult kamera hahahahahhaa!". Det er her såkalte komikere bommer , de sårer bare for å få en reaksjon som vi kan le av i troen om at det er akseptabelt bare fordi det liksom er en "spøk". Endret 31. august 2017 av WubWub 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå