AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #1 Skrevet 31. august 2017 Hei dere. Jobber som lærer nå (adjunkt) men vil gjerne bli lektor (ikke adjunkt med tilleggsutdanning). Er dette mulig? Jeg er utdannet Grunnskolelærer 1.-7. trinn: Nomert studietid var 4 år og og et omgang av 240 studiepoeng. I forhold til studiepoeng og fag: Engelsk 30 stp PEL 60 stp Norsk 60 stp Matematikk 30 stp Religion, livssyn og etikk 30 stp Spesial pedagogikk 30 stp Har skrevet Bach.oppg. Håper noen vet....hvis ikke, hvem tar jeg kontakt med? Anonymkode: 41b9a...f63
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #2 Skrevet 31. august 2017 Hvordan har du kommet gjennom en utdanning og har tanker om å komme deg gjennom en mastergrad hvis du ikke klarer å finne ut av dette selv? Det er da virkelig bare å sende en mail eller ringe til en utdanningsinstitusjon og høre hva de kan tilby av studier som kan passe deg for å nå dine mål. Ikke meninga å være altfor frekk, men får helt fnatt av voksne mennesker som ikke evner å klare å få til helt elementære ting selv. Anonymkode: 0183f...a86 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #3 Skrevet 31. august 2017 du må ta en master for å være lektor. hva slags master avhenger av interesse. lettest å ta en fagdidaktisk eller pedagogisk/spesialpedagogisk master kan jeg tenke meg uten at jeg har brukt tid på å google. google.no funker bra. Anonymkode: 0183f...a86
Bakepulver Skrevet 31. august 2017 #4 Skrevet 31. august 2017 Du sjekker med forskjellige studiesteder og hører med dem om hva de har å tilby deg - ikke KG. 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #5 Skrevet 31. august 2017 Det er ikke så lett å finne master.. Har sett på det selv. Jeg har faglærerutdanning i k&h da, pluss 60stp i engelsk. Spurte der jeg tok engelsk om jeg kunne komme inn på en master i kultur- og språkfagsdidaktikk. Jeg har jo utdannelse innen begge de to temaene egentlig. Men jeg fikk bare "vet ikke. Søk og se hva som skjer" som svar. Virka som om masteren var mest retta mot de som hadde tatt bachelor på DEN høgskolen. Jeg tok jo bacheloren min på en annen høgskole. (Jeg droppa det uansett da jeg fikk jobb) De masterene jeg har funnet ut at jeg garantert kan søke på er spes ped og ped. De krever bare en eller annen lærerutdanning med ped. Det fins også en master som heter "master i utdanningsvitenskap". Har ikke lest meg så grundig opp på den, men den er jo for lærere:) Anonymkode: f510a...76a
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #6 Skrevet 3. september 2017 Om du har 60 sp i et skolefag, for eksempel norsk, kan du ta master i norskdidaktikk. Dette går over 2 år, du vil da få 4+2=6 år som kvalifiserer til tittelen lektor med opprykk Du får også denne tittelen om du tar master i for eksempel spesped. Anonymkode: 3d3cb...7bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå