Fanteria Skrevet 29. mai 2018 #1801 Del Skrevet 29. mai 2018 Takk for tipset @Omo da er appen lastet ned Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 29. mai 2018 #1802 Del Skrevet 29. mai 2018 Den videoen har jeg lagret på datan min for mange mnd siden, og har faktisk tenkt på at jeg skal se den de siste 3 dagene, men hver gang jeg skal ta frem dataen har lille blitt sulten eller sutrete. Også har jeg glemt det. Igjen og igjen. Skal prøve igjen i dag men kg er jeg mye på da 😛 mobilen i ammestolen når jeg driver med raping eller når hun må ligge med hodet høyt etter mat. Eller sover på meg 😛 vesla har bæsjet ekstremt mye det siste døgnet. Og det virker mye våtere enn normalt også. Lurer på om hun er syk, det er reaksjon på varme eller om det er tarmene som er mer modne som gjør at bæsjen blir bløtere? Hun har jo spist ofte det siste døgnet også. Ca 1,5 time mellom, mens vanligvis er det 2,5 mellom. Og hun promper mye. Skikkelig brakere. Noen erfaringer? Har forsåvidt brukt touch siden i går ettermiddag (demonterte bleiekaken fra babyshower), og synes de suger til seg veldig lite i forhold til Pampers. Men de er jo mye nettere også. Må nok bytte bleie oftere med touch. Heldigvis har ikke vesla reagert på loation i pampersen (jeg er jo eksembarn, så det kan fort hun bli og). Bare jeg som har reagert på lukta 😛 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 29. mai 2018 #1803 Del Skrevet 29. mai 2018 Jeg ville ikke uroa meg for fylte bleier. Det har nok bare sammenheng med at hun spiser oftere. Jeg er utrolig nok mindre på mobilen. Så fort hun er våkn legger jeg den bort. Kanskje like greit, for det ble litt ekstremt på slutten av graviditeten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 29. mai 2018 #1804 Del Skrevet 29. mai 2018 Jeg ville ikke uroa meg for fylte bleier. Det har nok bare sammenheng med at hun spiser oftere. Jeg er utrolig nok mindre på mobilen. Så fort hun er våkn legger jeg den bort. Kanskje like greit, for det ble litt ekstremt på slutten av graviditeten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 29. mai 2018 #1805 Del Skrevet 29. mai 2018 Så bra at koden er knekt @Fanteria 😃 Amming på Oslo City, det er virkelig for viderekommende @Omo! Jeg ble litt svett bare av å lese at hun begynte å skrike der 😅 Jeg skal våge meg til Ski storsenter i dag, det er større, men også lenger unna enn nærkjøpesenteret. Men det finnes ammerom der, så det er ikke utfordring helt på samme nivå 😝 Vi hadde nettopp økedøgn, og da spiste hun nesten bokstavelig talt hele tiden 😳 Det var gjerne ti minutter mellom hvert måltid gjennom hele dagen. En sjelden gang ble hun utmattet og sov en halvtime. Hvis ikke google hadde sagt at det kan være helt normalt, hadde jeg blitt rimelig fortvilt! Mye bløt bæsj her også, og promper som en sjømann ville blitt stolt av. Hun blir så fornøyd etter de prompene 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 29. mai 2018 #1806 Del Skrevet 29. mai 2018 1 minutt siden, Illy skrev: Så bra at koden er knekt @Fanteria 😃 Amming på Oslo City, det er virkelig for viderekommende @Omo! Jeg ble litt svett bare av å lese at hun begynte å skrike der 😅 Jeg skal våge meg til Ski storsenter i dag, det er større, men også lenger unna enn nærkjøpesenteret. Men det finnes ammerom der, så det er ikke utfordring helt på samme nivå 😝 Vi hadde nettopp økedøgn, og da spiste hun nesten bokstavelig talt hele tiden 😳 Det var gjerne ti minutter mellom hvert måltid gjennom hele dagen. En sjelden gang ble hun utmattet og sov en halvtime. Hvis ikke google hadde sagt at det kan være helt normalt, hadde jeg blitt rimelig fortvilt! Mye bløt bæsj her også, og promper som en sjømann ville blitt stolt av. Hun blir så fornøyd etter de prompene 😊 Da kan det hende vi kanskje krysser veier i dag. 😮 jeg skal prøve å få med meg mannen på babyshop kan også anbefale Vinterbro sitt stellerom. Det er stort med egen ammekrok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 29. mai 2018 #1807 Del Skrevet 29. mai 2018 Så bra at noen sentere har ammerom!! Ble ilddåp på Oslo city! Det hørtes ut som slitsomme økedøgn når det er då hyppig! Men sjømannpromper her og litt sånn sutre sutre sutre, så brak og så er hun så fornøyd og stille igjen. Har lest mange anbefaler appen Wonder weeks, så den skal jeg laste ned. Må bare få lagt inn ny kortinformasjon for å betale. Kan ta sin tid kjenner jeg meg selv rett. Den er visst veldig god på å beskrive babyens atferd fra uke til uke og hvorfor babyen er sånn. Med utviklingssprang osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 29. mai 2018 #1808 Del Skrevet 29. mai 2018 Jeg tror vesla lo i søvne i stad. En liten latter og så et smil. Var sikkert bare luft i magen, men sååå søt hun var 😍😍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 29. mai 2018 #1809 Del Skrevet 29. mai 2018 Kanskje vi sees da @Fanteria! Vi må selvfølgelig også innom Babyshop en tur 😅 Jeg har ikke fått med meg at de har på Vinterbro, det er liksom ikke det jeg har sett etter og merket meg tidligere. Du må oppdatere på hva du syns om wonder weeks @Omo. Jeg var veldig glad i apper i graviditeten, nå henger jeg ikke helt med på dem mer. Men jeg fikk et varsel om et eller annet fra en av dem i dag, så jeg må inn og sjekke snart. Så koselig med latter i søvne! Jeg har lest at det er ikke bare luft, selv om de ikke kan smile bevisst til oss enda. Det vil si, det er til og med noen som mener at de kan det. Jeg velger å tolke det som at de koser seg når de smiler i hvert fall. Kanskje hun drømte noe fint ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 29. mai 2018 #1810 Del Skrevet 29. mai 2018 Jeg hadde masse apper i graviditeten jeg og, og selv om de har gått over til babymodus så sjekker jeg de aldri lenger. Men skal teste Wonder weeks siden det er så mange som skryter av den og sier at de endelig skjønte hva babyen ville! kanskje hun drømmer om pupper 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonio Skrevet 29. mai 2018 Forfatter #1811 Del Skrevet 29. mai 2018 Jeg skaffet wonder weeks i går, den virker artig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 29. mai 2018 #1812 Del Skrevet 29. mai 2018 Økedøgn her! Gjør jo ikke noe annet enn å amme og skifte bleier! Hun sover en halvtime mellom matingen bare. Begynner å bli såre brystvorter og når huner på hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonio Skrevet 29. mai 2018 Forfatter #1813 Del Skrevet 29. mai 2018 Berta mi er jo gjerne på flere timer i strekk, døgnet rundt, bare med pause for litt rap og bleieskift. Jeg passer på å bruke samme pupp en stund slik at den andre får hvilt seg, og den har da på litt purelan. Usikker på om det har stort å si, men de eneste gangene de har vært såre hittil er når hun er koblet på feil og jeg er for sliten til å rette det opp. Her merket meg at brystvortene har blitt utrolig mye lysere da, de har gått fra å være lyse (Før svangerskapet) til veldig mørke (svangerskap) til å nå nesten være hudfarget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 30. mai 2018 #1814 Del Skrevet 30. mai 2018 Jeg kjenner at jeg har litt problemer med å slappe av med ammingen. Når hun først dier er det ikke noe problem, men jeg kjenner jeg gruer meg litt til hver gang. Har ikke klart å få ut klumpene etter brystbetennelse, hele oversiden er fast, så det er unødvendig vondt når hun legges til på ene siden. Har bedt om legetime, men ikke fått svar enda. Har prøvd varme omslag, dusj, håndmelking, pumping. Så nå håper jeg på å få den nesesprayen og evnt en kur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 30. mai 2018 #1815 Del Skrevet 30. mai 2018 36 minutter siden, Fanteria skrev: Jeg kjenner at jeg har litt problemer med å slappe av med ammingen. Når hun først dier er det ikke noe problem, men jeg kjenner jeg gruer meg litt til hver gang. Har ikke klart å få ut klumpene etter brystbetennelse, hele oversiden er fast, så det er unødvendig vondt når hun legges til på ene siden. Har bedt om legetime, men ikke fått svar enda. Har prøvd varme omslag, dusj, håndmelking, pumping. Så nå håper jeg på å få den nesesprayen og evnt en kur. Huff håper du får nesespray ja. Evt antibiotika. Kan sånn amme te funke i mellomtiden tro? I natt har jeg vært ekstremt trøtt. Kanskje pga økedøgn. Men jeg har sovnet midt i amming, raping, byssing osv. Så vi har ikke hatt trygg samsoving her hvertfall. Jeg klarte virkelig ikke å holde øynene åpne, bare sovnet med en gang igjen. Så mini har ligget oppå meg i hele natt omtrent. I dag skal bli den varmeste dagen hittil. Jeg gruer meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 30. mai 2018 #1816 Del Skrevet 30. mai 2018 11 minutter siden, Omo skrev: Huff håper du får nesespray ja. Evt antibiotika. Kan sånn amme te funke i mellomtiden tro? I natt har jeg vært ekstremt trøtt. Kanskje pga økedøgn. Men jeg har sovnet midt i amming, raping, byssing osv. Så vi har ikke hatt trygg samsoving her hvertfall. Jeg klarte virkelig ikke å holde øynene åpne, bare sovnet med en gang igjen. Så mini har ligget oppå meg i hele natt omtrent. I dag skal bli den varmeste dagen hittil. Jeg gruer meg! Har ikke prøvd ammete. Er ikke det fennikelte? Har håndmelka nå og fått tømt noen av kulene, men håper på både antibiotika og nesespray. nå har jeg studert tilkoblingsvideoene til ammehjelpen med lupe. Vi får til godt gripetak, så nå må vi jobbe med selve tilleggingen. Vi ligger på effektiv diing på 10-20 min og så virker hun mett. Gulper også. Er spent på vekta i morgen . Jeg tror, og her kan det være folk er uenige med meg, at du hadde våkna om noe hadde skjedd. Selv om du er kjempetrøtt. Du er ikke den eneste som gruer seg 😕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 30. mai 2018 #1817 Del Skrevet 30. mai 2018 Min dier mellom 8 og 12 minutter vanligvis, så jeg vil tro at 10-20 min er helt fint i forhold til tid hvertfall. Håper vekta har økt masse Ja, ammete er vel fenikkel te. Jeg undersøkte det litt forrige uke da jeg hadde sånn spreng og baby hadde mye luft, men fant ut at jeg nok ikke burde bruke den da, for den økte melkeproduksjonen. Og jeg hadde jo spreng, så ville ikke ha mer melk akkurat da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 30. mai 2018 #1818 Del Skrevet 30. mai 2018 Nå har vi brukt Libero Touch i 2 dager og hun er kjempesår igjen! Så tydelig at det er noe i de hun ikke tåler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 30. mai 2018 #1819 Del Skrevet 30. mai 2018 1 time siden, Omo skrev: Min dier mellom 8 og 12 minutter vanligvis, så jeg vil tro at 10-20 min er helt fint i forhold til tid hvertfall. Håper vekta har økt masse Ja, ammete er vel fenikkel te. Jeg undersøkte det litt forrige uke da jeg hadde sånn spreng og baby hadde mye luft, men fant ut at jeg nok ikke burde bruke den da, for den økte melkeproduksjonen. Og jeg hadde jo spreng, så ville ikke ha mer melk akkurat da. Da dropper jeg også den teen. For melk er det nok av 😮 så kjedelig at hun blir sår sv libero, men godt det er mange alternativer å velge mellom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 30. mai 2018 #1820 Del Skrevet 30. mai 2018 Fikk legetime med 15 min varsel. Da er det godt å bo rett oppi gata fikk resept på nesesprayen og på antibiotika. Siste var kun om feberen kom tilbake. De var utsolgt for nesesprayen her nede og på de nærliggende apotekene i samme kjeden, så da må jeg på rundtur for å se om jeg får tak i et annet sted. 😕 klarte å håndmelke ut masse i stad. Noe som hjalp veldig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå