AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #1 Skrevet 31. august 2017 Er en kvinne i 20-årene som jobber i et veldig mannsdominert yrke. Er eneste jenta "på gulvet". Har i det siste plagdes psykisk pga. ensomhet og at faren min ligger med kreft i en annen by. Har over flere år vært deprimert, men har klart å jobbe uansett. På jobben er det noen som er veldig rappkjeftet og kommer med ufine kommentarer i blandt. Ikke bare til meg, men klarer alikevel å ta meg nær av det. Ellers er jeg ganske utenfor som eneste jente, får ikke til alt som de andre klarer og må ha hjelp med tyngre løft osv. Har følt at psyken har blitt dårligere over sommeren og selvtilliten på jobb har vært dalende. Her om dagen forsov jeg meg veldig til jobb. Gruet meg selvfølgelig veldig til å komme på arbeid da det fører til mye "ertende" kommentarer. Følte meg helt jævlig og tok til tårene da leder spurte om det var noe spesiell grunn til at jeg plagdes med søvn. Føler at de andre kollegaene "dømmer" meg veldig pga forsovelsen(har selvfølgelig forsovet meg før, så kan nesten forstå det). De kaller meg sur og grinete hele tiden og selvom jeg prøver hardt å være smilende og grei, er det ikke enkelt når man ikke har det bra. Nå i dag merker jeg at folk ikke gidder å svare meg når jeg sier noe(på en helt ordinær høffwlig måte) og en var svært spydig da jeg spurte om å få låne noe. Fikk ikke låne det av han, og måtte gå til andre enden av bygget for å hente eget. Alle er heldigvis ikke slik, to stykker prater enda til meg som før og er hyggelig. I skrivende stund sitter jeg i garderoben min fordi jeg nesten fikk gråteanfall. Var iallfall gått å få skrevet dette innlegget å roa meg ned. Noen som har tips til hva jeg skal gjøre? Føler at det beste er å sykemelde seg siden psyken nå er så dårlig at det går utover oppgavene på jobb. Anonymkode: ce5ec...dca
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #2 Skrevet 31. august 2017 Du bør absolutt prøve alt for å få deg en ny jobb. Om du trenger en hel eller delvis sykmelding for en periode kan du finne ut i samarbeid med legen din, en time der er nok en god ide. Men det vil sannsynligvis ikke hjelpe å "bare" være sykmeldt, det høres ikke ut som om den arbeidsplassen er et sted for deg. Lykke til, TS, håper det går bra med både deg og faren din! Anonymkode: f0702...782
EgentligIkke Skrevet 1. september 2017 #3 Skrevet 1. september 2017 (endret) 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Du bør absolutt prøve alt for å få deg en ny jobb. Om du trenger en hel eller delvis sykmelding for en periode kan du finne ut i samarbeid med legen din, en time der er nok en god ide. Men det vil sannsynligvis ikke hjelpe å "bare" være sykmeldt, det høres ikke ut som om den arbeidsplassen er et sted for deg. Lykke til, TS, håper det går bra med både deg og faren din! Anonymkode: f0702...782 Tusen takk for svar! Jeg skulle gjerne skaffet meg ny jobb, men skrev under på en kontrakt i vår pga. jobben dekte veldig dyr kursing. Skal jeg slutte før kontrakten går ut, må jeg betale stort beløp. Trivdes veldig før sommeren, og trives godt i selve yrket. De som oppfører seg ufint mot meg på jobb er fæl til skitsnakk av kolleger, de snakker dritt om de fleste på arbeidsplassen så lenge ikke vedkommende er i samme rom. Burde jeg ta opp noe av dette med ledelsen? Endret 1. september 2017 av EgentligIkke
Maleficenta Skrevet 1. september 2017 #4 Skrevet 1. september 2017 3 minutter siden, EgentligIkke skrev: Tusen takk for svar! Jeg skulle gjerne skaffet meg ny jobb, men skrev under på en kontrakt i vår pga. jobben dekte veldig dyr kursing. Skal jeg slutte før kontrakten går ut, må jeg betale stort beløp. Trivdes veldig før sommeren, og trives godt i selve yrket. De som oppfører seg ufint mot meg på jobb er fæl til skitsnakk av kolleger, de snakker dritt om de fleste på arbeidsplassen så lenge ikke vedkommende er i samme rom. Burde jeg ta opp noe av dette med ledelsen? Ja mobbing bør du absolutt ta opp med ledelsen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå