Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Litt usikker på hvor prevensjonsspørsmål bør legges her, men noen får evt flytte det!

Jeg har passert 40. Nå har min TREDJE hormonspiral falt ut, så nå har jeg gitt opp det prosjektet, for å si det mildt... Den første hormonspiralen jeg hadde satt i sine drøyt fem år og jeg var strålende fornøyd, så derfor har det sittet langt inne å gi opp dette...

Gynekologen som sjekket meg i dag har i utgangspunktet to forslag.... Det ene er p-stav, det andre er å fjerne slimhinnene i livmoren ved inngrep. Jeg ønsker både prevensjon og blødningskontroll, og da var det de to alternativene han kom med som førstevalg...

Han endte vel på p-stav og det ligger en resept til meg på det på apoteket... Men så tenker jeg at å skrape livmoren er jo mer permanent.... Er det noen her som har prøvd det ene eller det andre og kan fortelle noe om sine erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 35 og fikk I forrige uke inn min andre p-stav. Jeg har ikke hatt menstruasjon siden to uker før den første staven ble satt inn, og er svært fornøyd. 

Anonymkode: d35cf...3f0

Skrevet

Vet om en som fikk enorme komplikasjoner av å fjerne livmorslimhinnen, og nesten mistet livet. Det er jo egentlig et veldig trygt og enkelt inngrep som mange har god hjelp av, men hennes uhyre sjeldne historie er en påminnelse om at når man har valget mellom 2 metoder kan det være lurt å teste ut den minst invasive først. 

Anonymkode: 1eb4a...2e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...