Gå til innhold

En Kanins Bekjenninger - Ninakanins dagbok :)

Gjest Ninakanin

Anbefalte innlegg

Gjest Ninakanin

:overrasket: Jeg har aldri vært så redd før i hele mitt liv..

Eller, jo jeg har jo det, men jeg var ikke mye høy i hatten der jeg satt.

Greit, som noen sikkert har fått med seg skal jeg på katteutstilling i morgen. For første gang. Jeg er heeelt grønn, og full av nerver. På toppen av det hele skal jeg stille ut TO katter, den ene familiens utekatt, Mons.

Ja, jeg er kanskje slem som prøver meg på dette med Mons, men jeg ser på det som en engangsgreie, bare for gøy. For han er så pen.. Synes jeg :ler:

Men Mons er utekatt. Og skitten. Iallefall på labbene...

Først børstet jeg ham lenge og vel, han rullet rundt og laget pruste-lyder (han maler ikke så mye, men han kose-snøfter med nesa! :ler: ), koste seg skikkelig. Var som han sa "ja der ja, jeg klør der...litt lengre...DER ja...mmmmmmm", han var et syn!

Langhåret puse dette her, så det ble mye katt på gulvet.

Men så kom det spennende...

Vann på en utekatt. I store mengder.

Han må ha vært synsk, for han holdt fast med klørne av all kraft der jeg rygget inn i dusjen og smalt igjen dørene. Måtte bare vippe den siste kloen av gummikanten på døra, SMACK, MOAHAHAAAAA jeg hadde fanget en katt :sjarmor:

Han gikk rundt og rundt og hørtes stressa ut.

Kan jeg godt forstå...

Jeg satte meg ned på huk, pustet ut og tenkte "here we go...".

Jeg hadde sjekket tempen på vannet allerede, og visste at det var ok. Men det jeg ikke visste, er hvor skremmende et katteblikk kan være....

:hår:

Okay, se for dere Mons. Han er stor. Kjempestor. Han har sort svææær pels, han ser nesten ut som er perser til tider. Naturen er en morsom sak, for av alle ting har han fått hvite, skikkelig kraftige og milelange værhår, tilogmed ville øyenbryn-værhår har han!!! Det er som en helt psycho ramme rundt ansiktet hans, som er rundt og fint EGENTLIG, helt til han setter øynene i deg...

Han har DRIIIITSTORE øyne, grønne, og et utrolig direkte blikk.

Og disse øynene har aldri vært større. Jeg forstår jo sjokket, tre år gammel og aldri opplevd mer enn litt dugg som faller av den über-isolerende to-lags pelsen. Plutselig kommer det vann på ryggen hans i horible mengder.

Han ser opp på meg, det ser ut som øynene skal hoppe ut, pupillene dialerer noe siiiinnsykt, munnen åpner seg og det kommer ikke en lyd.

Jeg er så redd jeg nesten tisser på meg.

Det ser seriøst ut som om han skal hoppe opp og maltraktere ansiktet mitt med bokstavelig talt nebb og klør!

MJOAAAAAAAAOUUUUUUUUUUUUUUWWWWWWWWAOUWWWWWWWWWWWWW

Tro meg, lyden var sinnsyk...

Og den fortsatte gjennom hele vasken, :ler:, jeg satt og sang et lite mantra til meg selv "kom igjen Mons snart ferdig, kom igjen Mons snart ferdig, kom igjen Mons, snart ferdig...herreguuuuud.....hjeeeeeeeeeelp.....eh, kom igjen Mons, snart ferdig!!!"

:ler:

Så nå har jeg to våte katter i kjelleren, som hater hverandre. En sur en på soverommet, og en helt forbannet en på badet.

Jepp, i morgen tar det nok helt aaaaaaaaav.... :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ninakanin

Har sjekket kattene, de er faktisk ok!!

Hehe Mons begynner å tørke også, juhuuuu :danse:

Har nettopp renset ham i ørene, han lå på fanget mitt og koooooooooooste seg :) Håper det går bra i morgen.... At han ikke er redd... Eller sinna!

:hår:

Mmmh, mamma roper, hjemmelaget bakst!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertine

He he, ikke lett å bade en katt nei! :ler:

Har prøvd det jeg også, og heeeeeele badet var vått...he he

Blir spennende å høre om det blir premie på Mons, han høres kjempe fin ut :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

Begynner å lure på om jeg var litt naiv som meldte på en utekatt på utstilling.

Han er liiiivredd Felix og knurrer og freser når han ser ham. Nå som Mons vet at Felix bor i naborommet er han helt besatt på å komme ut.

Hmm... what to do what to do...

Men han nyter å bli børstet da. Og jeg måtte le når jeg fant en KONGEflått MIDT i pannen :ler:

Lurer på hva dommeren hadde ment om den :ler:

Typisk meg å overse noe sånn... Haha huff...

Men jeg er veldig nervøs for i morgen. For han er sterk... Og jeg ser for meg at å bære ham bort til dommerbordet kommer til å bli nær sagt umulig egentlig. Og da vil jo ikke dommerene se ham heller, etter hva jeg har forstått, hvis han freser og knurrer og skikkelig mistrivs...

Æææææææsj, what to dooooooooooooooooooooooooooooo :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MJOOOOOOOAAAAAWWWWOOUUUUAAAAOOOOW...er akkurat den samme lyden min pus lager når han skal bades. :ler: Og det er jeg som må gjøre det, ja. Vi kan jo ikke risikere at han blir sur på pappaen sin, (sambo, jah.. :sjenert: ) som er pusens favorittmenneske på hele denne jorden. :ler:

ooooohhhh..jaaaa...glemte nesten.. Lykke til på utstillinga med begge pusefantene. :klem:

Endret av Saeria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

Åh inniheeelvete for en angst!

Har hatt en uggen følelse av å ha glemt noe i hele dag. Nå kom jeg på det:

Mons sine vaksinasjonpapirer...

:overrasket:

Hvis ikke mamma har gjemt dem et magisk sted så blir det null Mons på utstilling i morgen.

Dritt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars mons! Du bør sove med et øye åpent altså!

Men det jeg kom her for å si var at nå heter :frustrert: offisielt bamoocha! Så der var det gjort :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin
Stakkars mons! Du bør sove med et øye åpent altså!

Men det jeg kom her for å si var at nå heter :frustrert: offisielt bamoocha! Så der var det  gjort :O

Godt det er sagt iallefall!!!

Men fytti!!!!

Hahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!! Mons ble Best in Show i sin klasse :hoho:

Fytti så rått, jeg ler meg ihjel, mamma, MIN mamma, som ville hive STEIN etter Mons da han tuslet rundt i hagen her som kattunge for tre år siden, hun hyyyle av fryd da jeg ringte hjem med nyheten!!! Og på kjøkkenet i glasskapet har hun rigget til begge sløyfene hans!!!! :hoho:

Hun snappet dem fra meg for jeg "satte dem ikke pent nok opp", og sto der og styrte fælt for at de skulle stå oppreist slik at alle kan se dem :hoho:

Nei fytti verden er rar :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gratulere han mons :D Feita mi hadde aldri vunnet noenting tror jeg ;( Men se på avataren min da, hun svarte og vite, hun er jo en ekte prinsesse :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

Sniglå tok noen bilder, så jeg kan spørre henne om å få noen, så skal jeg legge dem ut så fort jeg kan! Og når jeg kjøper supermedlemskap når lønna kommer, så skal jeg ha dem i dagboken miiiiiiiiin :hoppe:

Livet er så rart.

Det kan snu så uendelig fort!

I går kom mamma med den tunge beskjeden:

Hun ER for allergisk for hunden min. Alternativet var omplassering... Men det er ikke aktuelt. Lille Lur er gammel og syk, og tenger kjærlighet. VÅR kjærlighet.

Så der sto jeg, på katteutstilling, med både hund og katt plutselig ut av livet mitt.

Var som et stort hull inni meg..

Men så plutselig klikker mamma totalt, den neste setningen som kommer ut av munnen hennes er helt sinnsyk:

"Ja, det var det jeg også tenkte, at det var uaktuelt. Så da kan jo bare meg og pappa kjøpe en liten hybelleilighet til deg heller!"

jeg bokstavelig talt HOPPET opp og ned :hoppe:

Jeg har ikke tid til å fortelle nå, men det er helt sinnsykt!!

Jeg må ringe kollektivet mitt og si jeg ikke skal bo der allikevel. Og så slipper jeg å la Lille Lur være igjen i Sandnes, både han og Felix skal bli med meg hjem til Bergen igjen! Og eksen flytter ut så jeg kan bo der med dyrene (der=leiligheten vi bor i nå) frem til jeg finner et sted å kjøpe!!!

SINNSYKT!!!!!

:danse:

Weeehey!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ninakanin

Ja jeg er helt overlykkelig!!!

:hoppe:

Mamma er helt giret, hun går virkelig inn for dette, at jeg skal finne noe fort.

Det var så utrolig kos, hun kom og hentet meg på utstillingen i dag. Jeg dro ut for å få med meg panelet, for Sniglå hadde begge sine puser oppe for en mulig BIS! Det var close call, men hun tapte mot flotte katter, så jeg tror det gikk fint. Men man blir helt sprø av å sitte der og vente når kattene er i panelet, så det var som hun hadde en slags nedtur fra en sinnsyk rus etterpå :ler: , så jeg fikk ikke helt tak på om var ingenting, litt eller kjempeskuffa :)

For man blir seriøst helt dopa i hodet av alt adrenalinet, jeg har aldri vært med på noe lignende... Det er som man skal ha muntlig eksamen eller noe sånn.

Men uansett, greia var at mamma kom og hentet meg.

Jeg fikk sånn "yeeey, mammaaaaaaa!" når jeg så henne sitte i bilen, det var bare hun der.

Så jeg hev meg inn og sa HEI!!!, og så smilte hun og lo. Hun var trøtt, og jeg var trøtt, men begge hadde en sånn rar følelse av at vi ikke ville hjem.

"Skal vi kjøre til Provance?" sa jeg.

"Ja, kom Nina, det gjør vi!"

Så lo vi av at vi begge ville "stikke av" på den måten :ler:

Men det var en så utrolig digg dag i dag, solen hang lavt og hadde et flott varmt høstlys, bladene var gule og vinden rev dem av og danset med dem i luften, det var rett og slett nydelig ute.

Så vi kjørte på tur!!

Men jeg var dritsulten, så først dro vi til en besinstasjon. Hun følte seg slakk i klærne og ventet i bilen, gav meg penger til pølse, og sa hun ville ha noen solbriller også på grunn av solen.

Greit, jeg løper inn, bestiller ostepølse med bacon (hva da dagenderpå-mat?!?! :roll: ), finner noen solbriller, lyver på prisen (okay, han spurte hva de kostet, og det sto 4 priser på den solbrilledingsen; 99, 119, 149 og 169. Jeg sa 99 kr. En fjerdedel mulighet for at det var sant da... Så det var en fjerdedels løgn.. :sjenert: ), og løper ut i bilen til mamma igjen.

Men da jeg gir henne solbrillene kommer jeg på at den plastdriten med sånn strekkode-papir på burde klippes av siden hun skulle bruke brillene nå.

"jeg kan holde pølsen, jeg" sa hun, og strakk hånda ut.

Jeg var dritsulten. Helt hol i magen. Og der gir jeg fra meg den deilige pølsen min, med chiliketsjuuuup, vanlig ketsjuuup og en liiiiiiten stripe sennep på, min kjære pølse...

"Jeg er mett!" sa mamma plutselig helt uprovosert!!!

Jeg lo meg ihjeeeeeeeeeel :hoho:

Jeg bare "ja det var det jeg tenkte, IKKE SPIS PØLSEN MIN!!!", smalt igjen døra mens jeg lo meg inn i bensinstasjonen igjen, kastet et blikk inn på mamma som satt der med pølsa mi keitete i hånda, satt og lo for seg selv i bilen! :ler:

Det var like rart som da jeg var på utstillingen og skulle på den lille frivillig-arbeid-drevne cafèen. To søte små tenåringsjenter står og ekspederer, meg og Sniglå lo av dem i går også, de var dritsøte, spesielt hun ene som VIRKELIG gikk inn for sørvis der hun ropte fra bakrommet "skal du ha kald eller varm fantaaaaa?" :ler:

Vel, i dag måtte jeg stå litt i kø. Det blir min tur, og jeg har sånn søkende er-det-min-tur-ansikt der jeg møter blikket til den samme jenta fra i går.

"Vi har ikke mer lapskaus!!!" sier hun, med en sånn skikkelig "bare så du vet det"-semme.

:hoho: Jeg bare "Eh, nei vel! Eh, hehe, kan jeg få en fanta og et rundstykke..? hehe.."

Nei vel, ikke mer lapskaus, kjipe greier, haha juhuuu, for DET trengte jeg å vite for å bli et bedre menneske liksom?! :ler:

Men uansett, meg og mamma kjører utover mot Jæren. Vi fant ut at dette er visst noe vi gjør en gang per årstid. En vår-tur, en sommer-tur, og nå en høst-tur. Og vi gleder oss til vinter-turen.

Vi ser på fuglene, nemlig. På våren kommer de, på sommeren løper det masse rare kyllinger på jordene, og på høsten er de ready for takeoff. På vinteren er det bare nydelig på Jæren, alt blir i pastellfarger, og man ser så langt...laaangt avgårde...

Men jo, vi kjører utover. Vi fjoller og ler slik vi alltid gjør, sånn som da mamma skulle fortelle noe om en lastebil hun følte minnet om Onslow i "Høy på pæra", men hun skulle si "a'la Onslow". Men hun hadde feil trykk og fart på "a'la" , og var trøtt og svimete, og hang seg helt fast i uttalen, så hun satt sånn:

"ALLAH! ALLAH! ALLAH!!! ALLAAAH!!!"

:hoho:

Hun sa det sikkert tjue ganger, jeg lo meg jo i hjeeeeel, "mammaaaaa hahahaaaa du sitter jo her og roper på den muslimske guden for harde livet, hva er det egentlig du skal siiiiiiiii hohohohohoooooooooooooooooooo!!!!"

Hun la seg over rattet der hun lo, vi lo så tårene trillet!!!

Litt senere kjører vi rundt en sving, og der kommer en DRITSTOR hest, minnet nesten om en mustang der den med bratt nakke og vill man og hale i den sterke vinden kom hoppe-springendes full guffe rett mot bilen. Greit, det var et gjerde der, men inntrykket var sinnsykt!

Mamma:

"HERREGUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUD!!!"

Haha okay, mamma er fra pene strøk i Stavanger, og banner ALDRI, utenom når hun er trøtt og blander "grævlig" og "jysla", og ender opp med å sitte der rød i toppen og stotre frem at hun sa feil etter å ha ytret at hun er "så jævlig sliten!!" :ler:

Så vi lo sinnsykt av det også da, at mamma utbrøt herregud med skikkelig kraft og trøkk på grunn av en hest!!!

Litt senere kjører vi forbi et jorde til, og der vet dere, i hundrevis, viper, i bøtter og spann, tettpakket, utover et stooooooooooooooooooooooooort område!! Disse fuglene er jo så flotte, så jeg utbryter "Åh mamma såååå du vipene!? Det var mange!!! Hele jordet bølget i brungråe fugler, det var nydelig, det var sikkert mange hundre!!!!"

Mamma hiver hodet rundt, "åh neeeei det var jo det JEG ville se, det er jo derfor vi kjører her jooooo!", og var skikkelig skuffa i stemmen.

Vi kjører ca 500 meter til, og der, på et stooooooooooooooooooooooort øde område:

En enslig vipe.

"Der er det EN." sier jeg, og peker.

Mamma ser. Og vi brøøøøøøøøøøøøøøler av latter :hoho:

Meg og mamma får alltid den samme følelsen for ting, det er som vi ser livet som en rekke scener i en komedie eller noe sånn, og vi oppfatter ting så utrolig likt. Så begge så liksom crazy-komedie-følelsen i at jeg hadde sett hundrevis av fugler, og så kommer jeg med den über-tørre stemmen og tonefallet og informerer om at der var det EN til.. :ler:

Den fuglen så bare så utrooolig teit og stusselig ut, den var liksom oppstilt der for at vi skulle le!!!

Resten av turen så vi på fine kueeeer, og tre søte saueeer, noen dritsøte kalver, noen kuer som kom ut fra fjøset og hoppet og spratt bortover jordet så jura nesten slo knock-out på kuene som kom sprettenes bak, og vi fikk oss en god latter da vi skrudde på radioen og hørte et intervju med en fyr fra Norsk Jæger og Fiske-Forbund snakke om skyting, jaktprøver og slike ting, og mamma sier når intervjuet er ferdig at

"dette var jo midt i blinken for oss!!"

Hahahhaaaaaaaaaaaaaaaaaa hun får det ALLTID til, sier sånne uttrykk som passer til det hun bruker det om!! Men hun gjør det ikke med vilje, det er bare hjernen hennes som er koblet noe helt sinnsykt merkelig på sånn!!

I går da hun skulle hente meg på katteutstillingen hadde hun kjørt feil i en rundkjøring, og hun hadde sagt "Årh SALIKATT altså!!!"...

:klaske:

Hun er så kuuuuuuuuuuuuuuuuuuul!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Godnatt folkens, tuddeliiiiiduuuuuuuuu!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Ninakanin

Sånn, da har jeg et (dårlig) bilde av mons som ruller rundt i grusen som avatar noen dager, så folk får koooose seg med synet av monsefanten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...