Gå til innhold

En Kanins Bekjenninger - Ninakanins dagbok :)

Gjest Ninakanin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Ninakanin
Når det gjelder ostepops har jeg bare én ting å si: gaffel!

:hoho: Jeg sa det til Sniglå i går, at jeg kjenner en som er sammen med ei som bruker gaffel når hun spiser ostepop, og vi loooooo :hoho:

Men kuul måte å si det på... Ostepops... OstepopSSSsss.. "I am eating ostepopS" :ler: Åh jeg er lett å underholdeeeee... :klaske:

I natt drømte jeg at jeg strøyk på alle eksamenene mine. Juhuuu, drittdrøm. Men jeg har en teori. Det er mugg på soverommet nemlig, jeg har vasket det hjørnet sikkert hundre ganger, men det kommer alltid tilbake. Vi måtte hive den første sengen vår fordi muggen hadde fråtset på madrassen min en hel vinter.

Så jeg lurer meg på om det ikke er muggen som kødder til søvnen til meg og sambo..

For begge drømmer sinnsykt mye stress. Begge er alltid utslitte, og sover gjerne nesten hele døgnet om det så skal være.

Andre steder står jeg opp helt greit, her er jeg helt blææææh uansett.

Så når vi flytter nå, moahaha, da skal vi se om ikke Ninakanin SPRETTER ut av senga på morgenkvisten!!!!!! :hoppe:

OJ! Tenk deg meg med ENDA mer energi! :o

Bergen won't know what hit it.... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bhsiltsk

Når spiser dere siste måltid før dere legger dere?

Mine drømmer blir betraktelig roligere når jeg ikke spiser

noe et par timer før jeg legger meg.

Med en gang det går mindre enn to timer fra jeg spiser

NOE som helst og til jeg legger meg, så drømmer jeg

fæle ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Enda en snikleser som står fram :sjenert: ...du er ei artig jente,du Ninakanin, og så skriver du så morsomt om de sprø tingene du opplever. Historiene om Killbillene er hysteriske, og hunden din minner ikke så rent lite om min....hun er ei skrulle.

Håper du får en finfin dag-lykke til med flytting og alt sånt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si meg enig med lillelou. Dette er klart en av de morsomste bøkene! :ler:

og så må jeg være litt slem... har du lest PM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ei i klassen min fikk problemer med å sove, konstante problemer med luftveiene, og problemer med korttidshukommelsen som ødela for henne på skolen.

Når hun fikk ny kåk sov hun som et barn, ble frisk, og skolearbeidet gikk bedre. Så sopp skal man ikke spøke med. En kompis opplevde akkurat det samme. Hostet og harket hele dagen, og halve natta, var alltid trøtt og sliten. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

Hei S! Joda, PM lest og tenk på, ville bare vente med å svare til jeg har tid til å svare skikkelig, løper litt rundt som en hodeløs høne om dagen :ler:

Så bare vent, svarer snart!!!

Nå må jeg løpe, sjefen ringte, må begynne tidligere... Men jeg får gå tidleigere (kuul trykkleif, vil ikke rette :ler: ) også, så jeg får sett slutten av frost i daaag!! :hoppe:

hadeet!

Og ja, mugg er farlig, flytte NUH!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Så jeg er ikke den eneste hodeløse høna for tiden. Jeg har vært utrolig svimete, ordentlig blond, og klønete. :o Bruker aldri å være sånn...

Takker for at du tar deg tid til å svare...er bare jeg som er så nyskjerrig på svaret at jeg holder på å sprekke. :ler: :oops:

Tenke seg til, at jeg faktisk har brukt flere timer på å titte på pupper på nettet! :ler: Den ene kompisen min fatta ingenting: Du? Titte på pupper? Så sa han rett etter, litt spøkefullt: Jammen, da har du endelig skjønt det vet du. Jeg liker også å se på pupper. :ler:

Ha en fin dag på jobben!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

For en dag på jobb :o

Først dro meg og typen til leiligheten og fikk strømmen åpnet. Han hadde ingen planer, og ble med meg inn til byen siden jeg skulle på jobb. Rakk en rask tur på mcdonalds, så jeg fikk i meg noe "mat" før jeg begynnte på vakta mi ;)

Vel, jeg halser inn, teller kassa dritfort, og kommer ut i butikken der dagligleder-jenta står med en killerstor bandasje på fingeren. Jeg bare IIIK hva har du gjort!? Nei, hun hadde kjørt fingeren fast i en metallkant på wienerkokeren, så når hun skulle røske den av igjen ble kjøttet med!!! :o

:kvalm:

Ææææææsj...

Så står jeg der da, klokka er tre og vakta mi begynner. Ser til siden, og der står det to deilige fulle personer, mann i 60åra og kvinne i sent 40åra, småkrangler ved spilleautomaten, er ivrige og koooser seg... :ler: Så finner de ut at de skal ha et festmåltid, og sjangler bort til meg for å se på de lekre pølsene som ruller rundt og rundt, "whiiiiii...whiiiii" (lyden av pølsegriller som "piper" i "tannhjulene").

Klokka er tre.

De er drita.

De sjangle-står og ser på pølsene, lettere fascinert.

Mannen: Nååhjaaah, hvja shlags pølsher er varme..?

jeg: Vet du, jeg beklager, men ingen pølser er varme!

Mannen: Hva med den da...?

Jeg: Nei jeg er lei for det, men alle pølsene er kalde!

Mannen: Den da..?

Jeg: Nei, som sagt, alle pølsene er desverre, kalde, jeg solgte nettopp den siste varme, og nå er alle de andre nettopp lagt på. Beklager, jeg har ingen varme pølser!

Mannen: Det er ikke lov!!!!

:o

Jeg: Eh...hæ?

Mannen: (sint i stemmen, sjangler og veiver med armene) Nei det er ikke lov!! Jeg ANMELDER DEG!!!!!

Jeg: :o (ler litt forsiktig, mannen er grav alvorlig) Eh..ja det må du bare gjøre, jeg får ikke varme pølser selv om du anmelder meg... :o

Mannen: Jeg MENER DET!! Det er ikke LOV å ikke ha varme pølser!!! Jeg ANMELDER DEG!!!

Jeg: (begynner å le) Javel, lykke til!!

Mannen: (går utover mot døra, snakker til kunder på veien ut, fisker frem mobilen og begynner å ringe) Jeg mener det!! Jeg anmelder deg! Det er ikke LOV å ikke ha varme pølser!! Jeg anmelder henne! jeg gjør det!!"

:o :o :o

:hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho:

Jeg har de BESTE kundene!!!!!! :hoho::hoho:

Så kommer dama bort "Eh...hva koster bollene...?"

Jeg: tolv kroner! (sagt med kjempelys happy stemme)

Dama: "kan vi få kjøpe dem da...?"

Jeg: Haha, ja, kjære deg, dere kan få kjøpe hva dere vil!! Jeg bare hadde ikke varme pølser til dere!!! :ler:

:hoho::hoho::hoho:

Og kundene var så søte i dag! Alle var...eller var det jeg som var det? :klø: Vel, uansett, alle var så koselige, pratete, fjollete, alt var gøy i dag!! :ler:

Sånn som en av de faste kundene, kom inn og ut av butikken heeele tiden, skolen hans skal ha eksamen i morgen, så han kom og kjøpte snop og røyk og brus og drit heeele tiden.

Så plutselig sier han "Vet du, jeg blir heit hver eneste gang jeg ser deg!"

Heyhey :kul:

:ler: Vel, jeg smiler og sier "takk, kanskje du har spist sånn chiliketjsup som de reklamerer for på tv hele tiden?"

Så flirer han, og jeg sier "eller det er vel strengt tatt jeg som skulle ha spist den ketsjupen siden jeg gjør deg heit liksom.. :klø: vel, takk uansett!!"

Så ser jeg på ham når jeg smiler og sier "takk uansett", og så stopper han opp, tar hånda til hjertet, ser i bakken og sier "wow...", smiler, og går! :ler:

Haha, kjekt at folk sier fine ting når en står der og stresser i det berømmelige kyllingfettet! :ler:

Og jeg kødder ikke, det var TRETTIFIRE varmegrader i butikken i dag!

Satans kødd av en sjef, han vil spare penger på airconditionen, så vi får ikke ha den på :sinna:

Teiting :murvegg:

Så står jeg der da, kjenner hjernen smuldrer, leter etter termometeret for å sjekke hvor varmt det var, for jeg følte meg så fjern. Snur meg, og ser rett i ansiktet på en ganske kjekk ung mann/gutt. Jeg smiler, og han smiler. Så sier han:

"takk for sist!!!!!"

jeg: "Eh... :klø: "

han: "en måned siden...den puben...m***(guttenavn, kollega)...fotball...?" (smiler masse)

jeg: "eh... :oops: ... ÅJAAAA!!!!! Liverpool-kampen!!"

han: smiler og ler "ja, haha stemmer det!!"

Jeg: " Jeg tenkte på deg i går, faktisk!!!!!"

:o :o

Og her kommer det... Nei altså, tingen er, at han der nye naboen i samme etasje som oss i den nye leiligheten minnet litt om han her, så da jeg så naboen for første gang tenkte jeg "hey, om ikke det er han der fra da vi så fotball på pub..? neeei...", og det var altså han her!!! Tilfeldig, og sprøtt, har jo ikke sett ham igjen siden det, var ikke noe spez grunn til at jeg tenkte på ham heller, det var bare for de to lignet på hverandre.

Uansett. Her står jeg, tydelig vimsete og fjern, har nettopp sagt til en relativt fremmed fyr at jeg tenkte på ham senest i går, etter å ha brukt en haug med lange øyeblikk for i det hele tatt å klare å plassere ham.

Pinlig.

Jeg: Ja takk for sist ja, hehe! (snur meg mot snusskapet)

Han: Eh, jeg skal ikke ha snus, altså...

Jeg: Ånei, haha, alle fotballgutter snuser jo, hehe :tunge1: tenkte d var det du skulle ha :ler: (strekker meg mot røyken).

Han: eh... :ler: jeg skal ikke ha røyk heller....

Jeg: :oops: Hahaaaa (lener meg over disken og ler) unnskyyyld, jeg sto akkurat og lette etter termometeret, jeg kødder ikke, det må være minst 35 grader her, jeg er helt tullete i hodet!!

Han: (smiler og holder øyekontakt hele tiden, smiler MASSE) Hehe, ja ja...

Vi pratet masse, fjollet og lo, han skulle ha kaffe da, haha, huff!! Han skulle opp til han jobbekompisen som er kompis med RP, han M.. Vi sa vi møttes nok igjen, for å se fotball :tunge1:

Men herregud da, jeg var så varm i skallen at jeg ikke oppfattet hva jeg egentlig hadde sagt til ham før etter at han gikk! Jeg var så flau og rar at jeg sa han bare kunne ta kaffen gratis siden han skulle til M og jeg ikke hadde kjent ham igjen :ler:

Ninaaaaa :murvegg:

Jeg ble helt teit!!

Jeg ER teit, men jeg ble teitere... Så jeg sender melding da, til han kompisen, og sier "hey, jeg virket jo helfjern på kameraten din nå, hils og si jeg egentlig er mye mer normal! eller vent, det kan du ikke si, jeg er jo ikke normal..."

Så piper det, fem minutter etterpå:

"Hey, kan du ikke komme opp med snus til oss... alle fotballgutter snuser jo..."

:hoho::hoho:

Juhhhuuuu.. Så der satt de, gutta, og lo av meg... Meg og M sendte masse meldinger, lurte på om jeg skulle bli med dem på cafè, men jeg sa jeg jobbet. Han skrev at kompisen hadde sagt at jeg var en "roteblomst"!! Henter et kompliment derifra jeg :Hehe:

Jajaaaaa.. :sjenert:

Så hadde vi den sjønne ikke-helt-korrekt-skrudd-sammen-dama som kom trippende inn og nøt musikken (spilte "best of Michael Jackson på grunn av VG og Dagbladet sine forsider i dag :ler: ). Hun var vel i førtiåra, så ut som om hun hadde stukket av fra et pleiehjem eller noe sånn! Sto og digget musikken da, trippet opp og ned, svinget litt i hoftene, gikk to-tre steg, danset litt til, gikk to-tre steg, danset litt til.. Sakte men sikkert nærmet hun seg smågodthylla.

Så danset hun seg tilbake mot kassen, og viser frem en halvspist sjokolade-banan:

"Kan jeg få denne?" og gliiiiiiiiiiiiiiser!! :ler:

:-?

Jeg smiler og ler og sier "eh, du har jo spist på den, så du må vel nesten det...?"

Hun ler en halv latter, tygger i seg resten av bananen, og danser sakte ut av butikken :hoho::hoho:

Åhåhååå så deilige kunder i dag!!!

Nei nå er det sent gitt, må sove.

Føler jeg har glemt å fortelle om noe, men jeg får vel heller føre det på senere :ler:

Godnatt!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ninakanin

Ja det hadde vært koseliiiig med to kg'ere i den ene kroken!!

Nå må jeg i dusjen, skal i den nye leiligheten og male, og så skal meg og typen til Sniglå på middaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagh!!! :hoppe:

Jeg skal ta med salat, juhuuu, da blir det akkurat sånn man ser på tv, sånn amerikansk, "I brought a salad", "oh did youuuuu how niiiiice" :ler:

Og vi skal prøve å få meg til å drikke vin.

Høres ut som en fin plan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Ninakanin

Jeg har mye rot!

Nå har jeg pløyet meg gjennom haugen med klær langs senga, og tro meg, jeg har MYE rot.

Men nå er det fysisk mulig å gå der, juhuuu :danse:

mye skittentøy da, en salig blanding av rene klær og skitne klær og klær som var rene men som havnet i den haugen der slik at de ble skitne... Blir spennende å se hvordan jeg takler et hjem hvor det må være ryddig hele tiden for folk MÅ gjennom soverommet for å komme inn på kjøkken og bad :ler:

Nå dusjer sambo, og så er det min tur, og så tusler vi over til den nye leilisen for å male. Hvis jeg har flere koster skal han få lov å hjelpe til. Under tvil :sjarmor:

Hva mener du kontroll-frik!? :sjenert:

Skal ta med en søppelsekk med klær også, sånn at saaaakte men sikkert så flytter jeg, liksom :ler: I dag er det onsdag, så da er jo kvelden opptatt med Sniglå-fest (som i middagkosekveld), men i morgen er heeele dagen ledig!! :hoppe: Så hvis vi er effektive da så blir det ikke sååå stress i helgen. Pappaen til typen skal komme opp med lillesøstera på fredagen, det blir kos :) Var jo så redd for å miste kontakten med ham etter skilsmissen, for det er han jeg liker best... Men når han kommer opp på turer som dette her så motarbeides jo sånne ting!!

Og svigermor... hun er svigermor, altså. Nå har meg og typen bodd sammen her i Bergen i TO ÅR, og hun har ikke kommet på besøk en eneste gang!!!! Ikke for å se leiligheten en gang! Så nå flytter vi, og vet ingenting om hvor vi har bodd eller hvordan vi har hatt det!

Pappaen har vært her flere ganger, han. Og det var fra før de skilte seg...

Dumme svigermor.

Men uansett, gleder meg til de kommer opp, det blir kos. Han pappaen er så snill og god, lett å prate med, og veldig sånn...ting kan fikses, ting er ikke så negativt. Gleder meg til å dra å kjøpe kjøleskap på lørdageeeeeen :hoppe:

Herregud så mye som må pakkes her... Ser rundt meg, og får helt sånn... Da da da daaaaa :hår:

Bare dusjen blir ledig snaaaaart!!!!!!!! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litjmæ

:vinke:

Jeg og holder på å pakke for å flytte nå, det skal bli så bra! Fikk litt panikk over hvor mye jeg har igjen å fikse da jeg leste her hos deg da men :hår: :ler:

Jeg har bestemt meg for å prøve å kaste en del, og så gleder jeg meg sinnsykt til å få kjøpt litt nye og friske møbler og sånn :-D

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...