Gå til innhold

Øredobber.. gror de igjen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har et par spørsmål til dere som har øredobber, "normale" øredobber i flippen. 

Har du tatt de ut før? Hvor lenge? Grodde det? 

Jeg tok hull i ørene på barneskolen, som er 10+ år siden. Har aldri tatt ut øredobbene i frykt for at de skal gro igjen. 
Hvor lang tid tar det før de gror igjen? Har hørt det blir ei lita hinne over hullet... hvor vondt gjør det å åpne det igjen? Begynner man å blø?

Anonymkode: ecfe4...587

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med meg tok det flere år uten øredobber før det til slutt grodde igjen, og da brukte jeg bare øredobber en sjelden gang før det.

Anonymkode: 83783...45b

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nei de gror ikke igjen. 
Men om du er dårlig på å sikte, så kan du sette øredobben fast eller eventuelt punktere din egen hud. 
Hullet er der for alltid og forsvinner ikke. De som får "hinnen" bommer bare på hullet sitt, og gjør tabben å punktere egen hud en ekstra gang. Har ikke dette problemet selv, men vet om andre som ikke er så flink til å finne hullet i øret. Har alltid funnet hullet deres om de ber om hjelp. 
Tips for å finne hullet om du opplever at det sitter "fast" eller kommer borti en "hinne", rør stangen litt rundt forsiktig og du vil lett kunne finne hullet som stangen skal igjennom. Hos noen med tykke ører kan det ta litt lengre tid, men du finner det alltid.

Endret av Drakan
la inn et tips...
Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

Gror ikke igjen, jeg gikk uten øredobber i et par år, det var forsatt hull.

Endret av Catalina Culès
Skrevet

Ok da får jeg prøve å ta de ut. Får håpe de ikke gror igjen. Skal ønske meg ringer til jul, selv om at jeg synes det er litt stygt :P Er så lei av at håret setter fast i smykkene. Og ikke minst, evig vondt på baksiden fordi de stikker meg i hodet om natten. 

ts

Anonymkode: ecfe4...587

Skrevet

Har tre hull i hvert øret. Har kanskje noe i dem en gang i skuddåret. Ikke søren om dem gror :P

Anonymkode: ebb6b...5ce

• Liker 1
Skrevet

Mine grodde igjen først etter 2-3 år. 

Skrevet

Hull kan vel i utgangspunktet ikke gro igjen da det blir arrvev der, men som en annen nevnte kan de gro igjen om man skader huden i selve hullet.  Tåler ikke øredobber så har det aldri i, men hullene er like fine etter 10 år. 

Anonymkode: bfe0e...84d

Skrevet

Mine grodde igjen etter ett par år. 

Du kan jo ta dem ut om natten. Jeg sover ikke med øredobber eller andre smykker, synes det er fryktelig ubehagelig. 

Anonymkode: 3ef29...f1a

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk hull i ørene som lita jente (4-5 år), har ikke hatt øredobber i på mange år nå, ca 15-20 kanskje, men hullene er der enda så hender jeg bruker til jul og andre feiringer :) 

Anonymkode: 60152...ec5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...