Gå til innhold

........


Lillemy2014

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skjønner deg godt. Er veldig vanskelig som foreldre og søsken å se en av sine slite psykisk (og fysisk). Jeg tenker at du må bare være ærlig å skrive at du bekymrer deg for framtiden til din søster, du ønsker å hjelpe, bidra og støtte! Du ønsker at hun skal føle mestring i livet og se framover og veien å gå er ikke ved å sitte hjemme å bli forsørget. Kan du ikke skrive ned dine tanker til foreldrene dine og be om at nå må de samarbeide og så kan dere tre sette dere ned på nøytral grunn (kafé,resturante, hjemme hos deg) å diskutere evt. Legge noen strategier for hvordan dere kan gå fram mtp søsteren din. Hva takler hun av innblanding? Trenger hun at noen følger henne til nav/lege/psykolog. Kan hun komme seg noen timer i uken i praksisplass via nav med noe hun liker f.eks butikk? Kan dere engasjere venninner av henne til å "dra henne med seg på kino, kaffeslarv osv også for en time i ny og ne? Håper det ordner seg! 

Endret av sofie777
Skriveleif(er)
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig forståelig at du er både bekymret for din søster og lei av at foreldrene dine skylder på hverandre.

Ut fra det du skriver synes jeg det virker som du kan ordlegge deg godt. Jeg tror du kommer langt ved å være ærlig, men samtidig ikke ha en bebreidende tone i mailen. Skriv det som det er: at du vil gjerne hjelpe, men samtidig blir du sliten av at de skylder på hverandre. De har alt å tjene på å legge sine personlige uoverenskomster til side og heller samarbeide.

Lykke til! :)

Anonymkode: f9120...ace

Endret av sofie777
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for latteliggjørende innlegg samt setninger som omtalte dem

sofie777, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...