Gå til innhold

Sykdom i nær familie - permisjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Har en alvorlig syk bestefar som står meg veldig nær, og lurer på om dere har noen forslag til hva jeg kan gjøre.

Jeg går på skole 110 mil unna hjembyen og familien min, jeg er nettopp begynt og har 6 timer i uken. Det er ikke prekert med han enda, men jeg vil være litt i forkant om det skulle bli til at jeg må reise hjem. Jeg har jo mest lyst til å være med fam nå, men må samtidig tenke på skolen jeg nå har begynt på. Er det noe permisjonsrettigheter i forbindelse med slike ting? og gjelder det skole? - vanskelig uten familie i slikte situasjoner som dette. 

Anonymkode: d6e71...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags skole er det som du bare har 6 timer i uken på, og hvordan er disse fordelt på ukedagene? Uansett kan du vel kanskje dra på egen tid og være der i 3-5 dager uten permisjon?

Skolen har kanskje noe standard informasjon rundt dette.

Nå er jeg riktig nok i jobb og ikke på skole, men hos oss har vi kun avtalefestet fri til begravelse i tariffavtalen (1 dag). Fravær utenom dette må enten avtales spesielt (hvor man er litt avhengig av lederes godvilje..) eller gå som sykemelding. Sistnevnte fordrer faktisk at du er så "mentalt utafor" at du ikke evner å utføre jobben og  blir syk som følge av det (for min del ga legen meg diagnosen depresjon da jeg bare grein og ikke klarte å gjøre jobben min).

Anonymkode: ef78f...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...