Gå til innhold

Henge ting på veggen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor på studenthybel og har derfor ikke lov å henge ting på veggen. Eller i alle fall ikke slik at det blir merke, og da er jo lamper, bilder osv utelukket. Jeg har derimot diverse "pynt" i form av sånne pyntelenker som jeg veldig gjerne skulle hengt opp. Er det noen som vet om en måte å henge opp uten å lage merker i veggen? 

Anonymkode: 885da...159

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slike bildekroker gir veldig lite merker:

Bilderesultat for bildekroker

Hvis selv slike ikke er akseptert,går det an å henge ting i taklistene om det er slike.

Ofte er det slik at det går an å henge opp, om man sparkler og evt maler før man flytter ut.

Det er fast avtale jeg har med leieboerne.

Skrevet
5 timer siden, stan skrev:

Hvis selv slike ikke er akseptert,går det an å henge ting i taklistene om det er slike.

Ofte er det slik at det går an å henge opp, om man sparkler og evt maler før man flytter ut.

Vet ikke om jeg tørr å bruke det der. Det blir jo hull i veggen av det :/ 

Har ikke lister. 

Skrevet

Om det ikke er tunge ting kan du bruke slike kroker man klistrer på veggen eller sånn klistergreie som ser ut som tyggegummi.

Anonymkode: 17508...b1f

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om jeg tørr å bruke det der. Det blir jo hull i veggen av det :/ 

Har ikke lister. 

Det er noen gode forslag i tråden. Men sjekk med utleier. Du leier en bolig og å ha mulighet til å henge ting på veggen er normalt regnet som en rett man har i egen bolig. 

Skrevet

Jeg har bodd mange år i leiebolig og har kommet unna med mye rart på veggen uten å etterlate skrammer. Har for eksempel: brukt tape til å feste lyslenker til veggen. Jeg har også festet papprammer til veggen med lærertyggis og en del av de aller letteste trerammene sitter også greit med tyggis. 

I tillegg har jeg god erfaring med oppheng/veggfester som etterlater små hull som ikke er dype. Disse etterlater som regel ikke noe synlig merke, og hvis det skulle være tilfelle, så er det superlett å sparkle over. 

Anonymkode: ac029...df7

Skrevet

Jeg bor også i studentbolig og har heng opp flere store bilder. Bruker bare sånn teip med borrelås. Det finnes teip som kan holde oppe flere kilo. Fungerer utmerket :) 

Anonymkode: c7d74...8eb

Skrevet

Her var det mange gode tips! Tusen takk for all hjelpen, nå skal jeg få hengt opp både det ene og det andre!:biggrin:

Skrevet
10 timer siden, stan skrev:

På hva slags materialer fungerer disse og hvor mye tåler de? Den delen som skal inn i veggen er så kort, så jeg er bekymret for at de ikke ville holde oppe så mye?

Anonymkode: 2068e...bf7

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

På hva slags materialer fungerer disse og hvor mye tåler de? Den delen som skal inn i veggen er så kort, så jeg er bekymret for at de ikke ville holde oppe så mye?

De tåler ganske mye. Pluggene tåler fint bilder og lignende. Stål er sterkt. 

Funker på mur, tre og sponplater. Dårlig på gipsplater. 

Tror det står på pakken. 

De er kjekke på betong vegger. De er harde nok til å slå rett inn. Trenger bare en hammer. 

Skrevet

Bruk dobbelsidig teip! Ikke en sånn svak fra bokhandel, men en kjempesterk fra Jernia eller Ebay. Søk på double adhesive mount tape .

De kan du henge opp plakater med, veggtepper med (de tynne mandala teppene, ikke tykke tyrkertepper såklart), og bilder som er på plater ikke lerret.

Veggpynt gjør kjempe mye med et rom! :)

Du kan også kjøpe speilklistremerker som dekor, og klistre figurer og annen dekorasjon.

Du kan også kjøpe kroker hvor baksiden er teip, på biltema, clas ohlson eller ebay, som du kan klistre på veggen og trekke en snor mellom knytt rundt kroken hvor du kan henge fotografier i klype på snoren for eksempel :)

Anonymkode: 3a545...bd9

Skrevet
1 time siden, TMB skrev:

Denne:

Pritt-Multi-Tack.jpg

Den der har jeg brukt en del på jobben, og aldri mer! Den "smelter" og renner nedover veggen etter en stund, så bilder og plakater henger på skakke og faller ned, og klinet som sitter igjen i lange striper på veggen er omtrent ikke mulig å bli kvitt. Det er ikke snakk om at jeg har forsøkt å henge opp noe som egentlig er for tungt heller. Et dørskilt av laminert papir på 5 x 15 cm veier ikke mye. 

(Jeg har ikke hatt samme problemet med Blutack eller Tack-it, bare med akkurat denne fra Pritt.)

Anonymkode: 792f0...a22

Skrevet

Det var rart, har brukt denne flere steder og ting henger fortsatt etter 3 år uten noen tegn til søl :/

Skrevet
20 minutter siden, TMB skrev:

Det var rart, har brukt denne flere steder og ting henger fortsatt etter 3 år uten noen tegn til søl :/

Merkelig. Kanskje vi har fått tak i feilvare e.l. på jobben? Jeg lurte først på om det kunne være en eller annen kjemisk reaksjon med underlaget, men resultatet er det samme uansett om jeg prøver å henge opp noe på lakkede finerdører eller "plastbelagte" veggplater, og uansett om det er "rent" papir eller laminert plast jeg henger opp. Og den oppfører seg helt normalt en stund, men før eller siden siger den. Og heftmassen som har "rent" nedover veggen har tilsynelatende normal konsistens om jeg skraper den av. 

:klo:

Anonymkode: 792f0...a22

Skrevet

Hadde leigetakar teipa opp ting med kraftig teip, hadde eg som utleigar ikkje vore spesielt happy. Teip kan gjere like mykje skade - om ikkje meir - som ein spikar. Sterk teip vil kunne drage med seg både maling og tapet.

Skrevet
På 31.8.2017 den 1.56, stan skrev:

De tåler ganske mye. Pluggene tåler fint bilder og lignende. Stål er sterkt. 

Funker på mur, tre og sponplater. Dårlig på gipsplater. 

Tror det står på pakken. 

De er kjekke på betong vegger. De er harde nok til å slå rett inn. Trenger bare en hammer. 

Er det sant at de funker på både betong og mur? Jeg bor i en gammel blokk, selvfølgelig da med slike steinharde vegger. Skulle tro at jeg bare ville knuse veggen hvis jeg prøvde å slå disse inn? 

Skrevet
På 30.8.2017 den 18.27, AnonymBruker skrev:

Jeg bor også i studentbolig og har heng opp flere store bilder. Bruker bare sånn teip med borrelås. Det finnes teip som kan holde oppe flere kilo. Fungerer utmerket :) 

Anonymkode: c7d74...8eb

Hvor får du kjøpt dette? Og hvor mye tåler det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...